احداث نیروگاه برق خورشیدی در استان تهران

احداث یکصد مدرسه در استان تهران

تکریم مقام دختران در استان تهران

آزادسازی زمین در شهرک های صنعتی استان تهران

چهارشنبه 1403/02/05

از اول امسال؛

وقوع ۴۰ مورد آتش سوزی در مراتع استان تهران

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان تهران گفت: از ابتدای امسال حدود ۴۰ مورد آتش سوزی در مراتع استان گزارش شده است.

وقوع ۴۰ مورد آتش سوزی در مراتع استان تهران

به گزارش تهران رسانه ؛ سرهنگ جلیل انزابی زاده افزود: این آتش سوزی ها در شهرستان های تهران، شمیرانات، ملارد، فیروزکوه و دماوند رخ داده است.

وی تاکید کرد: در مجموع حدود ۱۰۰ هکتار از اراضی استان تهران دچار خسارت و آسیب شده است.

عامل ۹۰ درصد آتش سوزی ها انسانی است

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان تهران تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد حوادث آتش سوزی در مراتع استان تهران و سایر استان های کشور به دلیل عامل انسانی روی می دهد.

به گفته وی همچنین افزایش دما، خشک شدن مراتع در فصل گرما، وزش باد و توفان از دیگر عوامل است.

این مسئول افزود: اوایل امسال بارش‌های خوبی داشتیم و همین امر باعث شد مراتع ما سرسبز باشند اما حضور گردشگران و همچنین فصل گرما موجب شد بخشی از این مراتع خشک شوند.

وی اظهارداشت: افراد خوش نشین که به این مراتع می آیند برای پخت غذا با بی احتیاطی آتش روشن و در حالی که این آتش را خاموش نمی‌کنند مراتع را ترک می‌کنند.

تشکیل کارگروه اطفای حریق در مراتع

انزابی زاده در ادامه از تشکیل کارگروه اطفای حریق در مراتع استان تهران خبر داد و گفت: به ریاست معاون امنیتی و انتظامی استانداری تهران و سایر عوامل مربوطه جلسه بررسی کارگروه اطفای حریق در مراتع در محل استانداری تهران تشکیل و مقرر شد ساعت فعالیت یگان حفاظت منابع طبیعی در سطح مراتع افزایش یابد.

وی تصریح کرد: استان تهران دارای یک میلیون و ۸۰ هزار هکتار اراضی ملی است که با توجه به وسعت این اراضی در یگان حفاظت منابع طبیعی استان با کمبود نیرو مواجه هستیم و در این زمینه مردم باید به کمک ما بشتابند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان تهران همچنین از مردم خواست از روشن کردن آتش در مراتع و عرصه های جنگلی به ویژه در مراتع کوهستانی خودداری کنند.

وی تاکید کرد: حتی اگر آتش خفیف در مراتع وجود داشته باشد، کوهستانی بودن و وزش باد شدید موجب فعال سازی و گسترش آتش می شود.

این مسئول همچنین از مردم خواست: در صورت مشاهده هرگونه آتش سوزی، سودجویی و ایجاد خسارت در اراضی ملی بصورت ۲۴ ساعته مراتب را به سامانه ۱۵۰۴ اطلاع دهند.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
ساخت یک هتل کوهستان در منطقه ۲ تهران

ساخت یک هتل کوهستان در منطقه ۲ تهران

تهران رسانه | فراخوان ساخت هتل کوهستان در منطقه ۲ تهران به زودی اعلام می‌شود.

زباله های تهران در انحصار سلاطین

زباله های تهران در انحصار سلاطین

تهران رسانه | گروه‌های مافیایی جمع آوری زباله در تهران، کارگرانشان را از بین زنان و مردان بی‌خانمان، مهاجران بیکار، معتادان متجاهر و کودکان کار انتخاب می‌کنند تا پول بیشتری به جیب بزنند.

استقرار آقایان در جلو و بانوان در عقب اتوبوس

استقرار آقایان در جلو و بانوان در عقب اتوبوس

تهران رسانه | وضعیت استقرار خانم‌ها و آقایان در خطوط بی آرتی به روال قدیم یعنی آقایان در جلو و خانم‌ها در بخش انتهایی باز می گردد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت