تکریم مقام دختران در استان تهران

آزادسازی زمین در شهرک های صنعتی استان تهران

آغاز عملیات اجرایی مسکن حمایتی در استان تهران

هبه ۳۵ میلیارد تومانی خیرین در استان تهران

شنبه 1403/02/01

سیاوشی اظهار کرد؛

تعطیلی مدارس از نگاه مجمع نمایندگان استان تهران

عضو مجمع نمایندگان تهران در مجلس، تعطیلی پی در پی مدارس به دلایلی همچون آلودگی هوا که به تعطیلات رسمی اضافه شده را عامل لطمه به نظام آموزشی کشور و تربیت نسل فاقد دانش برای آینده دانست و تاکیدکرد که این موضوع در نشست مجمع نمایندگان تهران بررسی خواهد شد.

تعطیلی مدارس از نگاه مجمع نمایندگان استان تهران

به گزارش تهران رسانه ؛ طیبه سیاوشی شاه‌عنایتی با انتقاد از تعطیلی مدارس به دلیل آلودگی هوا در تهران، گفت: بیش از 20 سال است که تلاش می‌شود گروه‌های حساس همچون سالمندان و کودکان را با ارائه راه‌حل‌های موقت نجات دهند و در این راستا تعطیلی مدارس یک راه مسکنی بوده که در پی بروز وارونگی هوا در پاییز ارائه شده است، اما راهکار اساسی برای برون رفت از آن دیده نشده است.

میزان تعطیلی مدارس در مقایسه با دیگر کشورها قابل توجه است

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در گذشته معمول بود که مدارس به دلیل بارش سنگین برف تعطیل می‌شد، اما در شرایط کنونی دانش آموزان به دلیل آلودگی هوا تعطیل می‌شوند که این روش به نظام آموزشی آسیب وارد می‌کند و هر سال نیز بجای اینکه تعداد این روزها کاهش پیدا کند، افزایش هم داده می‌شود و میزان این تعطیلی‌ها در مقایسه با تعطیلات سایر کشورها قابل توجه است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هم‌اکنون می‌طلبد برای رفع مشکل آلودگی هوا یک راهکار اساسی ارائه شود، کما اینکه یکی از راه‌حل‌هایی که در گذشته ارائه شده بود بازگشایی مدارس از شهریورماه است، ضمن اینکه باید به این نکته توجه شود که تعطیلات تنها به بخش تولید و اقتصاد آسیب نمی‌رساند، بلکه حوزه آموزش کودکان این کشور به نوعی دچار نبود ثبات سیستم آموزشی می‌شود، چرا که به غیر از تعطیلات سایر زمان‌ها، این نوع تعطیلی هم باعث نامفهوم ماندن علوم ارائه شده به دانش آموزان می‌شود.

وی افزود: هم‌اکنون کمبود معلم برای آموزش دانش آموزان یکی از مشکلات کنونی حوزه آموزشی است، کما اینکه برخی مدارس کلاس‌هایی با 41 دانش آموز را اداره می‌کنند که تعطیلی مدارس نیز به مشکلات این مراکز دامن زده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، اظهار کرد: آنچه مسلم است تعطیلی مدارس به دلیل آلودگی هوا خطرناک بوده و هشداری است که نشان می‍‌دهد این معضل نه تنها مشکلات تنفسی ایجاد می‌کند، بلکه باعث می‌شود نسل آینده از دانش لازم برخوردار نباشند.

عضو مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: بی‌تردید مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس در مورد روزهای بیشمار تعطیلات پیش بینی شده و نشده و لطمه‌ای که به نظام آموزشی کشور وارد می‌کند با برگزاری جلساتی ورود پیدا خواهد کرد.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
زباله های تهران در انحصار سلاطین

زباله های تهران در انحصار سلاطین

تهران رسانه | گروه‌های مافیایی جمع آوری زباله در تهران، کارگرانشان را از بین زنان و مردان بی‌خانمان، مهاجران بیکار، معتادان متجاهر و کودکان کار انتخاب می‌کنند تا پول بیشتری به جیب بزنند.

استقرار آقایان در جلو و بانوان در عقب اتوبوس

استقرار آقایان در جلو و بانوان در عقب اتوبوس

تهران رسانه | وضعیت استقرار خانم‌ها و آقایان در خطوط بی آرتی به روال قدیم یعنی آقایان در جلو و خانم‌ها در بخش انتهایی باز می گردد.

توقیف خودروهای  انتقال پسماند غیرمجاز در تهران

توقیف خودروهای انتقال پسماند غیرمجاز در تهران

تهران رسانه | ۵۴ دستگاه خودرو و ۴۶ چرخ دستی که به جمع آوری و انتقال پسماند به شکل غیر مجاز اقدام می‌کردند توقیف شدند.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت