تکریم مقام دختران در استان تهران

آزادسازی زمین در شهرک های صنعتی استان تهران

آغاز عملیات اجرایی مسکن حمایتی در استان تهران

هبه ۳۵ میلیارد تومانی خیرین در استان تهران

جمعه 1403/01/31

سردار صابری خبر داد؛

فعالیت ۱۷۹۱ پایگاه بسیج مساجد در تهران

جانشین سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ گفت: در شهر تهران 1791 مسجد وجود دارد که پایگاه بسیج دارند و با گشت های محله‌محور به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

فعالیت ۱۷۹۱ پایگاه بسیج مساجد در تهران

به گزارش تهران رسانه ؛ سردار سیروس صابری در بیست و ششمین نشست شنبه‌های انقلاب با موضوع "مساجد و نماز" با اشاره به اینکه در آستانه چهل سالگی انقلاب هستیم و به رغم بدخواهیها و دشمنیها این راه ادامه پیدا کرده است، اظهار کرد: در اوایل انقلاب تجربه خوبی از نقش مسجد داشتیم، مسجد در انقلاب اسلامی مرکز است، در آن زمان مردم انقلابی اعلامیه‌ها را در مسجد تحویل می‌گرفتند و از طریق روحانیت معزز با حضرت امام تماس می‌گرفتند.

وی با بیان اینکه مساجد در ایام انقلاب کارد‌کردهای فراوانی داشتند، افزود: در ادامه انقلاب مساجد به کانون فعالیتهایی برای امنیت جامعه تبدیل شدند و طولی نکشید که گشتهای مبارزه با ضد انقلاب به راه افتاد و همینطور مساجد به مناطق بحرانی مثل گنبد، آمل و کردستان نیرو اعزام می‌کردند.

سردار صابری تصریح کرد: بحث آموزش هم برای نخستین بار در مساجد راه‌اندازی و در ادامه با تشکیل بسیج به آن سرو‌سامان داده شد، در مساجد فرهنگ جهاد، شهادت و ایثار آموزش داده می‌شد و رزمندگان برای اعزام به جبهه آماده می‌شدند.

وی یادآور شد: ابتدا برای امنیت محله‌ها، گشت محله ایجاد شد و به این منظور در محله‌ها پستهایی به وجود آمد، در مرحله اعزام به جبهه هم مسجد دستمایه اولیه رزمندگان برای جنگیدن بود و در این زمینه مساجد تهران و مساجدی که به جبهه نزدیک بودند هر کدام به نحوی نقش داشتند.

جانشین سپاه محمد رسول الله (ص) خاطرنشان کرد: گاهی مردمی که برای اعزام به جبهه عجله داشتند به مساجد رجوع کرده و در آنجا آموزشهای اولیه را کسب می‌کردند و بعد به جبهه اعزام می‌شدند و در اعزام مجدد به طور کامل آموزش می‌دیدند.

وی با اشاره به زمان شکل‌گیری بسیج تصریح کرد: در ابتدای جنگ مردم به خواست خودشان در مساجد آموزشهای کوتاه‌مدت دو یا سه روزه می‌دیدند؛ مساجد از رزمندگان پشتیبانی می‌کردند همچنین و در آنجا به مردم اطلاع‌رسانی می‌شد که در جبهه به چه امکاناتی نیاز است، مردم هم این مایحتاج را فراهم کرده و به جبهه می‌فرستادند.

سردار صابری تصریح کرد: تربیت رزمندگان تنها منحصر به آموزش نبود، در مساجد یادواره‌های شهدا برگزار می‌شد و با اعلام در نماز جماعت مردم از مجروحین جنگ و خانواده معظم و معزز شهدا سرکشی می‌کردند.

وی گفت: کسانی که پای منبر مساجد می‌آمدند، آرزو داشتند که در قیام امام حسین(ع) نقش داشته باشند در مساجد به مردم گفته می‌شد که انتهای کاروان امام حسین(ع) از شلمچه، مهران و کردستان می‌گذرد و مردم به جبهه‌ها می‌شتافتند و حماسه‌سازی می‌کردند.

فرمانده سابق پایگاه مقاومت بسیج با بیان اینکه مسجد بستری برای آشنایی مردم با فرهنگ و معارف به وجود آورد، اضافه کرد: مساجدی که به جبهه نزدیک بودند، کارکردهای دیگری داشتند؛ مسجد ترکها در کرمانشاه محل پشتیبانی جنگ بود و هر رزمنده‌ای که به جبهه اعزام می‌شد، قبل از ورود به جبهه مدتی در این مسجد می‌ماند، این مسجد امکان اسکان، خوراک و پوشاک مردم و رزمندگان را فراهم می‌کرد.

سردار صابری خاطرنشان کرد: مسجد جامع خرمشهردر خطوط نزدیکتر به جبهه به نماد مقاومت و پایداری خرمشهر تبدیل شد و همه فعالیتها از جمله درمان مجروحین، خاکسپاری شهدا، تعاون و اسکان مردم در این مسجد انجام می‌شد.

وی افزود: وجود این مسجد باعث دلگرمی رزمندگان بود، در عکسهایی که از آن زمان به جا مانده رزمندگانی را مشاهده می‌کنیم که با سلاح انفرادی در جلوی مسجد مقاومت می‌کنند و به وجود مسجد دلگرم هستند حتی در ابتدای جنگ دشمن در جاهایی که مسجد و آبادانی نبود پیشروی بیشتری داشت و تا کرخه پیش‌روی کرد و در شهرها به‌دلیل وجود مسجد که پایگاه پشتیبانی و مسلح‌سازی بود پیشروی دشمن متوقف شد.

جانشین سپاه محمد رسول الله (ص) گفت: امروز در شهر تهران 1791 مسجد وجود دارد که پایگاه بسیج دارند و با گشتهای محله‌محور به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه امروز هم انقلاب به مسجد و اهمیت آن واقف است، اظهار امیدواری کرد این انقلاب را به صاحب اصلی آن، امام زمان (عج) تحویل خواهیم داد.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
زباله های تهران در انحصار سلاطین

زباله های تهران در انحصار سلاطین

تهران رسانه | گروه‌های مافیایی جمع آوری زباله در تهران، کارگرانشان را از بین زنان و مردان بی‌خانمان، مهاجران بیکار، معتادان متجاهر و کودکان کار انتخاب می‌کنند تا پول بیشتری به جیب بزنند.

استقرار آقایان در جلو و بانوان در عقب اتوبوس

استقرار آقایان در جلو و بانوان در عقب اتوبوس

تهران رسانه | وضعیت استقرار خانم‌ها و آقایان در خطوط بی آرتی به روال قدیم یعنی آقایان در جلو و خانم‌ها در بخش انتهایی باز می گردد.

توقیف خودروهای  انتقال پسماند غیرمجاز در تهران

توقیف خودروهای انتقال پسماند غیرمجاز در تهران

تهران رسانه | ۵۴ دستگاه خودرو و ۴۶ چرخ دستی که به جمع آوری و انتقال پسماند به شکل غیر مجاز اقدام می‌کردند توقیف شدند.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت