تکریم مقام دختران در استان تهران

آزادسازی زمین در شهرک های صنعتی استان تهران

آغاز عملیات اجرایی مسکن حمایتی در استان تهران

هبه ۳۵ میلیارد تومانی خیرین در استان تهران

جمعه 1403/01/31

وکیل پور عنوان کرد؛

حزب در تراز انقلاب اسلامی چگونه حزبى است؟

دبیرکل حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی گفت: در معاونت سیاسی سعی کردیم ویژگی‌ها و خصوصیات حزب در تراز انقلاب اسلامی را احصا کنیم و به این سوال پاسخ دهیم که حزب در تراز انقلاب اسلامی چگونه حزبى است؟

حزب در تراز انقلاب اسلامی چگونه حزبى است؟

به گزارش تهران رسانه ؛ مهدی وکیل‌پور دبیرکل حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی در کنگره حزب متبوع خود که در سالن مسجد الرحمن برگزار شد، گفت: در معاونت سیاسی سعی کردیم ویژگی‌ها و خصوصیات حزب در تراز انقلاب اسلامی را احصا کنیم و به این سوال پاسخ دهیم که حزب در تراز انقلاب اسلامی چگونه حزبى است؟

وی با بیان اینکه حزب در تراز انقلاب اسلامی در وهله اول باید بتواند «هدایت فکری» جامعه را متناسب با آرمان‌ها و اهداف متعالی الهی و انقلابی انجام دهد، اظهار داشت: احزاب باید بتوانند با کانال کشی افکار عمومی، جامعه را به سمت جامعه الهی پیش ببرند و براى تحقق آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی به خوبى در افکار عمومى آن را تبیین کنند.

وکیل‌پور تصریح کرد: این ویژگى بیان شده براى حزب در تراز انقلاب اسلامى برگرفته از سخنان بزرگان انقلاب است و می‌توان به عنوان شاخصی مهم در چهل سال سابقه تحزب در جمهوری اسلامی آن را استخراج کرد.

دبیرکل حزب توسعه و عدالت یکی دیگر از مهمترین فعالیت‌ها و ویژگى هاى حزب تراز انقلاب اسلامى را «کادرسازی» عنوان کرد و گفت: کادرسازی مى تواند یکى از فعالیت هاى اصلی احزاب در کشور باشد که متاسفانه در سال‌های گذشته در اکثر بخش‌ها مورد غفلت قرار گرفته است.

وی ادامه داد: نسل هاى سوم و چهارم انقلاب در آستانه حضور در جایگاه‌ها و موقعیت هاى اداره کشور هستند، ولی متاسفانه برخى همچنان فکر می‌کنند این دو نسل آماده نیستند و فضایی برای آن‌ها در نظر نمی‌گیرند. بر همین اساس یکی از فعالیت‌های حزب در زمینه کادرسازی خواهد بود.

وکیل‌پور با بیان اینکه جایگاه حزب واقعی در جمهوری اسلامی آنجایی است که مطالبات مردم و نظام را پیگیری کند، تصریح کرد: محور بعدی فعالیت‌های ما در حزب، مطالبه گرى از مسئولین و از نسل هاى سوم و چهارم انقلاب است.

دبیرکل حزب توسعه و عدالت ایران خاطرنشان کرد: ما اعتقاد داریم نخبگان و جوانان توانمندى در نسل‌هاى سوم و چهارم انقلاب در کشور هستند که می‌توانند مشکلات کشور را حل کنند و با ظرفیت همین جوان‌ها می‌توانیم این گردنه‌ها را پشت سر بگذاریم و به خوبی وارد دهه پنجم انقلاب شویم.

وی با اشاره به اینکه اخیرا رهبر معظم انقلاب، الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را برای ۵۰ سال آینده کشور ابلاغ فرمودند، تصریح کرد: از حدود ۶ ماه گذشته در معاونت سیاسی بر روی موضوع الگوی پیشرفت کار می‌کردیم، چون به عنوان حزب نزدیک بود و عبارت توسعه و پیشرفت از نظر معنى نزدیک به هم هستند (البته واژه پیشرفت از نظر مفهوم کامل‌تر از توسعه است). بعد از ابلاغ الگو توسط رهبر معظم انقلاب این موضوع را با جدیت و توان مضاعف پیگیرى خواهیم کرد.

دبیرکل حزب توسعه و عدالت با اشاره به فراخوان مقام معظم رهبرى به همه اندیشمندان، نخبگان و ... مبنی بر اینکه همه باید نظرات تکمیلی خود را در خصوص سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت ارائه دهند، گفت: این سند قطعاً عملیاتی‌تر از سند چشم انداز ۱۴۰۴ است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه حزب توسعه و عدالت پیش از این نیز در این زمینه مطالعاتی را انجام داده است، در بین احزاب پیشگام خواهیم بود و به عنوان اولین حزب آمادگی خود را اعلام مى داریم که پیشنهادات خود را جمع آوری کنیم و به مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت ارائه کنیم.

وکیل‌پور با بیان اینکه در حزب باید بر روی «برنامه محوری» کار کنیم، تصریح کرد: نداشتن برنامه جامع براى اداره کشور یکى از نقاط ضعف جریان‌ها و گروه هاى سیاسی است. بر همین اساس از همه مسئولان و شبکه هاى استانى حزب توسعه و عدالت خواستیم، ظرفیت‌های نخبگان علمی و عملی استان خود را در قالب شورای توسعه استان گردآورى کنند.

وی ادامه داد: برنامه‌های هر استان را متناسب با انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات ریاست جمهوری ارائه بدهند و بعد از جمع بندی دبیرخانه مرکزی حزب و کمیته هاى متناظر به عنوان برنامه حزب براى اداره کشور در منظر آراى نخبگان و عموم مردم قرار خواهیم داد.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
توقیف خودروهای  انتقال پسماند غیرمجاز در تهران

توقیف خودروهای انتقال پسماند غیرمجاز در تهران

تهران رسانه | ۵۴ دستگاه خودرو و ۴۶ چرخ دستی که به جمع آوری و انتقال پسماند به شکل غیر مجاز اقدام می‌کردند توقیف شدند.

نرخ حمل و نقل عمومی در تهران گران شد

نرخ حمل و نقل عمومی در تهران گران شد

تهران رسانه | کرایه ناوگان حمل و نقل عمومی اعم از اتوبوس، تاکسی و مترو در تهران از روز شنبه با نرخ جدید محاسبه می شود.

مناسب سازی ۲۰۰ کیلومتر پیاده رو در تهران

مناسب سازی ۲۰۰ کیلومتر پیاده رو در تهران

تهران رسانه | سال گذشته بیش از ۲۰۰ کیلومتر از پیاده‌روهای شهری تهران مناسب‌سازی‌ شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت