ورود بیش از ۱۸۳ هزار مسافر به استان تهران

آزادی ۸ نفر از زندانیان مالی در استان تهران

ایجاد شبکه «دستیار مردمی سازی» در استان تهران

نخستین جشنواره «تجربه نگاری» در استان تهران

پنج شنبه 1403/01/09

طاهری عنوان کرد؛

ساخت و سازهای بی کیفیت در استان تهران

رییس نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: نمی توانم آمار دقیقی از ساخت و ساز های فاقد کیفیت این استان به خصوص پایتخت بدهم اما حتما ضعف هایی داریم.

ساخت و سازهای بی کیفیت در استان تهران

به گزارش تهران رسانه ؛ محمد طاهری روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه ساخت و سازهای این استان تا چه میزان دارای کیفیت قابل قبولی نظام مهندسی هستند, افزود: بر اساس قانون نظام مهندسی متولی نظارت بر کیفیت ساخت و ساز است اما باید همکاری و تعاون خوبی میان این نهاد و شهرداری انجام گیرد.

وی یادآورشد: تلاش می‌کنیم کیفیت خدمات مهندسی را به خصوص در پروژه‌های بالای ۲ هزار متر مربع را افزایش دهیم.

طاهری اظهارداشت: کیفیت نظارت در پروژه‌های بالای ۲ هزار متر که شناسنامه فنی و ملکی دریافت می‌کنند قطعاً قابل قبول است.

رئیس نظام مهندسی ساختمان در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر وجود امضا فروشی در میان مهندسان این نهاد گفت: بحثی به اسم امضا فروشی نداریم اما اگر تخلفی انجام شود متخلف به شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی معرفی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آماری از تعداد افراد متخلف معرفی شده به شورای انتظامی نداریم اما حتماً در هر صنف و شغلی متخلفانی مشاهده می‌شود.

طاهری در ادامه پیرامون ورود مستقیم این نهاد برای شناسایی ساختمان‌های فاقد ایمنی لازم مانند پلاسکو اعلام کرد: ورود ما مشروط به اجرای مبحث ۲۲ قانون نظام مهندسی ساختمان است و تا زمانی که این قانون اعمال نشود دست ما بسته است و نمی‌تواند چندان به بحث کنترل کیفی ایمنی وارد شویم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان تاکید کرد: زمانی که این قانون (ماده ۲۲ قانون نظام مهندسی) به درستی اجرا نمی‌شود نمی‌توانیم به بحث کنترل اجزای ساختمان ورود کنیم.

وی تصریح کرد: برای اجرای این قانون باید وزارت راه و شهرسازی, شهرداری و نظام مهندسی ساختمان به طور همزمان باید ورود کنند و هر کسی باید مسئولیت خود را به درستی اجرا کند اما این موضوع راکد مانده است.

طاهری از کاهش آمار پروانه‌های ساختمانی طی سال ۹۷ نسبت به سال‌های گذشته خبر داد.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
تورهای گردشگری از شمال تا جنوب تهران

تورهای گردشگری از شمال تا جنوب تهران

تهران رسانه | به مناسبت نوروز، تورهای پیاده و سواره در همه مناطق تهران طراحی شده است که عمده آنها در مناطق ۱۲، ۲۰، ۱۱، ۱، ۵ و ۶ اجرا می شود.

خطر سیلابی شدن رودخانه ها در تهران

خطر سیلابی شدن رودخانه ها در تهران

تهران رسانه | در تهران احتمال وزش باد شدید، خیزش گردو خاک، بارندگی، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، آب‌گرفتگی معابر عمومی، خطر صاعقه، اختلال در فعالیت ناوگان حمل و نقل هوایی و جاده‌ای به ویژه در جاده‌های کوهستانی از جمله محور سولقان، ارتفاعات امام زاده داود (ع) و وردیج و واریش پیش بینی شده است.

ایجاد وحشت با سلاح گرم در محله شمیران نو

ایجاد وحشت با سلاح گرم در محله شمیران نو

تهران رسانه | عاملان قدرت‌نمایی، ایجاد رعب و وحشت با سلاح گرم، در محله شمیران نو شناسایی و دستگیر شدند.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت