تحقق ۱۰۸ درصدی تعهد اشتغال در استان تهران

احداث نیروگاه برق خورشیدی در استان تهران

احداث یکصد مدرسه در استان تهران

تکریم مقام دختران در استان تهران

جمعه 1403/02/07

جمشیدی اظهار نمود؛

لزوم کاهش تعداد نمایندگان مجلس در استان تهران

مدیر مسوول تهران رسانه گفت؛ درحال حاضر تعداد نمایندگان مردم استان تهران در مجلس شورای اسلامی ۳۵ نفر است که میتوان آن را به ۹ نفر کاهش داد.

لزوم کاهش تعداد نمایندگان مجلس در استان تهران

به گزارش تهران رسانه ؛ مهدی جمشیدی گفت: استان تهران با دارا بودن ۱۶ شهرستان، ۳۵ کرسی مجلس شورای اسلامی را در اختیار دارد که نمایندگان در ۶ حوزه انتخابیه فعالیت میکنند.

وی به تفکیک حوزه های انتخابیه اشاره و بیان کرد : حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر، پردیس دارای ۳۰ نماینده، فیروزکوه و دماوند ۱ نماینده، پاکدشت ۱ نماینده، ورامین، پیشوا، قرچک ۱ نماینده، رباط کریم و بهارستان ۱ نماینده و حوزه انتخابیه شهریار، ملارد و قدس هم دارای ۱ نماینده است که در ابلاغ جدید، ۴ نماینده نیز به حوزه های انتخابیه استان تهران اضافه گردیده و تعداد آن به ۳۹ نفر افزایش یافته است.

جمشیدی افزود: در این طرح، ۱نفر به حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا، قرچک و ۱نفر به حوزه انتخابیه رباط کریم و بهارستان و ۱ نفر به حوزه انتخابیه شهریار، ملارد، قدس اضافه گردیده و شهرستان اسلامشهر نیز از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و پردیس جدا گردیده و دارای ۱ نماینده مستقل است.

این کارشناس ارشد برنامه ریزی شهری تصریح کرد: با این حال طبق قانون، تعداد نمایندگان مجلس بر اساس جمعیت حوزه های انتخابیه تعیین می گردد که در طول دوره های ادوار گذشته، ۳۰ نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر نه تنها نتوانسته اند با عموم مردم ارتباط برقرار کنند، بلکه رای دادن های لیستی و تعدد نامزدهای انتخاباتی در این حوزه انتخابیه مشکلاتی را ایجاد کرده که هم نمایندگان، هم مدیران دولتی و هم مردم به این موضوع واقف هستند.

مدیرعامل سازمان مردم نهاد نواندیش بصیر گفت: در حالی که نمایندگان مردم هر حوزه انتخابیه به عنوان نماینده مجلس در سطح ملی انتخاب میشوند، متاسفانه در ادوار گذشته شاهد بودیم که منتخبین مردم خود را درگیر امور اجرایی حوزه انتخابیه خود کرده و نه تنها در عزل و نصب های دستگاههای دولتی دخالت میکنند، بلکه سطح عملکردی خود را تا آسفالت یک خیابان تنزل داده تا مبادا از غافله کاندیدای دوره بعدی عقب بمانند.

این فعال اجتماعی و رسانه ای بیان کرد: به همین منظور تعداد ۳۵ نماینده فعلی و یا ۳۹ نفر ابلاغ جدید در سطح استان تهران نه تنها زیاد بوده، بلکه وجود اختلافات و ارتباطات خارج از عرف نمایندگی، مشکلات متعددی را برای استان به وجود آورده است.

جمشیدی افزود: با توجه به اشاره های مذکور؛ استان تهران نیاز به ۹ نماینده خواهد داشت که می توان در حوزه انتخابیه تهران، ری و شمیرانات ۵ نماینده؛ پردیس، دماوند و فیروزکوه ۱ نماینده؛ پاکدشت، ورامین، پیشوا و قرچک ۱نماینده؛ اسلامشهر، رباط کریم و بهارستان ۱ نماینده؛ و شهریار، ملارد و قدس هم ۱ نماینده فعالیت نمایند.

مهدی جمشیدی در پایان گفت: امید است روزی را شاهد باشیم که نمایندگان منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی فقط به وظایف قانونی خود عمل نمایند نه اینکه خود را درگیر موضوعات اجرایی کنند.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
جایگزینی تاکسی فرسوده با تاکسی برقی در تهران

جایگزینی تاکسی فرسوده با تاکسی برقی در تهران

تهران رسانه | مالکان تاکسی‌ های فرسوده فعال می‌توانند برای جایگزینی تاکسی‌ های فرسوده خود با تاکسی‌های برقی در تهران نام نویسی کنند.

تخلیه ماهانه ۵۰۰ تن لجن از کانال های تهران

تخلیه ماهانه ۵۰۰ تن لجن از کانال های تهران

تهران رسانه | هر ناحیه شهر تهران روزانه نزدیک به یک کامیون زباله از داخل کانال‌ها تخلیه می‌کند، که این میزان از نظر تناژ معادل ۵۰۰ تن زباله و لجن در ماه- معادل ۱۰۰ متر مکعب- در شهر تهران است.

پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه بوستان محله جوادیه

پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه بوستان محله جوادیه

تهران رسانه | پروژه بوستان محله جوادیه در منطقه ۱۶ از مرز پیشرفت ۹۰ درصد عبور کرد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت