ورود بیش از ۱۸۳ هزار مسافر به استان تهران

آزادی ۸ نفر از زندانیان مالی در استان تهران

ایجاد شبکه «دستیار مردمی سازی» در استان تهران

نخستین جشنواره «تجربه نگاری» در استان تهران

پنج شنبه 1403/01/09

انتخابات مجلس؛

مشارکت ضعیف مردم در انتخابات استان تهران

با پایان یافتن شمارش آرای صندوق های رای، میزان مشارکت شهروندان استان تهران ضعیف گزارش شد.

مشارکت ضعیف مردم در انتخابات استان تهران

به گزارش تهران رسانه ؛ بیش از ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن در استان تهران هستند که از این تعداد، ۲میلیون ۵۳۹ هزار و ۷۶۳ نفر از مردم استان در انتخابات مجلس یازدهم در دوم اسفند به پای صندوق های رای رفتند.

بنابر این گزارش؛ میزان مشارکت شهروندان استان تهران ۲۶/۲ درصد اعلام گردیده است كه در ده دوره گذشته كمترين مشاركت مي باشد.

این در حالی است که در مجلس دهم حدود ۵۲ درصد و در مجلس نهم نيز حدود ۴۸ درصد از مردم تهران در انتخابات شركت كرده بودند. 

عبدالرضا رحمانی‌فضلی در نشست خبری امروز خود با اعلام خبر مشارکت ۴۲/۵۷ درصدی مردم در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و نخستین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: تعداد شرکت کنندگان در انتخابات دوم اسفندماه ۲۴ میلیون و ۵۱۲ هزار و ۴۰۴ نفر بوده که از این میزان مشارکت ۴۸ درصد را زنان و ۵۲ درصد را مردان تشکیل می‌دهند.

وی افزود: براین اساس ۲میلیون ۵۳۹ هزار و ۷۶۳ نفر از مردم استان تهران نیز در انتخابات شرکت کرده‌اند که ۲۶/۲ درصد میزان مشارکت بود.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
موزه گردی نوروزی در تهران

موزه گردی نوروزی در تهران

تهران رسانه | موزه‌ها، ابنیه تاریخی و پایگاه‌های میراث ملی و جهانی در نوروز، از ساعت ۹ تا ۱۸ آماده خدمات‌دهی به گردشگران و بازدیدکنندگان هستند.

تورهای گردشگری از شمال تا جنوب تهران

تورهای گردشگری از شمال تا جنوب تهران

تهران رسانه | به مناسبت نوروز، تورهای پیاده و سواره در همه مناطق تهران طراحی شده است که عمده آنها در مناطق ۱۲، ۲۰، ۱۱، ۱، ۵ و ۶ اجرا می شود.

خطر سیلابی شدن رودخانه ها در تهران

خطر سیلابی شدن رودخانه ها در تهران

تهران رسانه | در تهران احتمال وزش باد شدید، خیزش گردو خاک، بارندگی، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، آب‌گرفتگی معابر عمومی، خطر صاعقه، اختلال در فعالیت ناوگان حمل و نقل هوایی و جاده‌ای به ویژه در جاده‌های کوهستانی از جمله محور سولقان، ارتفاعات امام زاده داود (ع) و وردیج و واریش پیش بینی شده است.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت