احداث نیروگاه برق خورشیدی در استان تهران

احداث یکصد مدرسه در استان تهران

تکریم مقام دختران در استان تهران

آزادسازی زمین در شهرک های صنعتی استان تهران

پنج شنبه 1403/02/06

عامری خبر داد؛

مبارزه با علف‌های هرز در مزارع گندم استان تهران

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران اظهار داشت: مبارزه با علف‌های هرز و آفت سن یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مرحله داشت مزارع گندم استان تهران است.

مبارزه با علف‌های هرز در مزارع گندم استان تهران

به گزارش تهران رسانه ؛ عباسعلی عامری با بیان این مطلب گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با ایجاد اکیپ های شبکه مراقبت و پیش‌آگاهی، مشتمل بر کارشناسان جهاد کشاورزی و کلینیک‌های گیاه‌پزشکی امر پایش عوامل خسارت‌زا، آموزش و اطلاع‌رسانی زمان و نحوه مبارزه با آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز در محصولات گندم و جو را به اجرا گذاشته است.

عامری افزود: تاکنون حدود 38هزار هکتار از مزارع استان، مبارزه شیمیایی با علف‌های هرز انجام شده است، با توجه به اینکه علف‌های هرز در رقابت با محصول اصلی در جذب آب و عناصر غذایی است، به‌طور بالقوه می‌تواند تا 25 درصد خسارت وارد کند.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که این خسارت به‌طور نامحسوس است، متأسفانه از سوی برخی کشاورزان مورد غفلت قرار می‌گیرد، از این رو در مقطع زمانی فعلی و با توجه به بازدیدهای کارشناسان و پیرو اطلاعیه‌های قبلی تأکید می‌شود به‌منظور جلوگیری از خسارت علف‌های هرز در مزارع گندم و جوی دیرکاشت با مشورت کارشناسان حاضر در منطقه، در نخستین فرصت نسبت به مبارزه اقدام کنند.

عامری در پایان تصریح کرد: از آنجا که ریزش‌های اولیه آفت سن غلات نیزدر مزارع مشاهده نشده از کشاورزان درخواست می‌شود به اطلاعیه‌های بعدی مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان و این سازمان و توصیه‌های کارشناسان شبکه‌های مراقبت و پیش آگاهی که به‌طور مستمر در حال بازدید از مزارع هستند توجه لازم را داشته باشند و به‌موقع نسبت به کنترل شیمیایی این آفت اقدام کنند تا همانند سنوات قبل از بروز خسارت احتمالی به محصول جلوگیری شود.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه بوستان محله جوادیه

پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه بوستان محله جوادیه

تهران رسانه | پروژه بوستان محله جوادیه در منطقه ۱۶ از مرز پیشرفت ۹۰ درصد عبور کرد.

ساخت یک هتل کوهستان در منطقه ۲ تهران

ساخت یک هتل کوهستان در منطقه ۲ تهران

تهران رسانه | فراخوان ساخت هتل کوهستان در منطقه ۲ تهران به زودی اعلام می‌شود.

زباله های تهران در انحصار سلاطین

زباله های تهران در انحصار سلاطین

تهران رسانه | گروه‌های مافیایی جمع آوری زباله در تهران، کارگرانشان را از بین زنان و مردان بی‌خانمان، مهاجران بیکار، معتادان متجاهر و کودکان کار انتخاب می‌کنند تا پول بیشتری به جیب بزنند.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت