احداث نیروگاه برق خورشیدی در استان تهران

احداث یکصد مدرسه در استان تهران

تکریم مقام دختران در استان تهران

آزادسازی زمین در شهرک های صنعتی استان تهران

پنج شنبه 1403/02/06

تئاتر رسانه ؛

اعلام آثار برگزیده بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان تهران

تهران رسانه | ١٢ اثر برگزیده بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان تهران اعلام شد.

اعلام آثار برگزیده بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان تهران

به گزارش تهران رسانه ؛ دبیر بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان تهران گفت: ۵۵ اثر نمایشی به دبیرخانه بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان واصل شد که از بین آنها ۱۲ اثر توسط هیات بازبین متشکل از وحید آقاپور، پیمان دانشمند و سامان ناصری به عنوان آثار برتر برای رقابت در بخش اصلی جشنواره انتخاب شد.

میثم مرادی نمایش‌های؛ عروسی بانو گشسب به نویسندگی اردشیر صالح پور و کارگردانی سمیه آباده، عامدانه، عاشقانه، قاتلانه به نویسندگی ساناز بیان و کارگردانی کیانا امینی، بهرام چوبینه نویسنده و کارگردان محمد یزدی، پرواز C۱۳۰ نویسنده و کارگردان مهدی پازوکی، پرده عشاق به نویسندگی مهدی صفاری نژاد و کارگردانی امیرعلی بدلی، سالهای بی من نوشته ابراهیم رهگذر و به کارگردانی سحر فرامرزی راد، ماشین نشین ها نویسنده و کارگردان علی خودسیانی را از جمله آثار برگزیده در بخش صحنه ای بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان تهران برشمرد.

وی نمایش آتش‌نشان ها به نویسندگی و کارگردانی رسول حق شناس، سیاه ریحون به نویسندگی حمید ابراهیمی و کارگردانی پژمان کاشفی، قلاده برای سگ مرده به نویسندگی محمد چرمشیر و کارگردانی رضا همتی، ناگهان زود نوشته مهدی صالحیار و به کارگردانی محمد احمدی و آتش دل به نویسندگی و کارگردانی باقر صمدی را نیز از دیگر آثار برگزیده این جشنواره اعلام کرد.

دبیر بیست و پنجمین جشنواره تئاتر و معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران ادامه داد: موضوع بیست و پنجمین جشنواره تئاتر برای هر دو بخش صحنه و نمایشنامه نویسی آزاد بود اما محور اصلی بیشتر آثار واصله در زمینه اجتماعی، سنتی، مذهبی و دینی و تاریخی است.

مرادی خاطرنشان کرد: امسال برای اولین بار بخش نمایش نامه نویسی نیز به جشنواره اضافه و تاکنون ۳۰ اثر به دبیرخانه واصل شده که اردشیر صالح پور، ابراهیم گله دار زاده و مهرداد کوروش نیا با حکم دبیر جشنواره به عنوان داوران این بخش تعیین که پس از داوری متون ارسالی سه نمایشنامه برتر برای حمایت معرفی می شوند.

وی یکی نکات بارز در بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان تهران را حضور جوانان و تحصیل کردگان رشته های هنری ازجمله نمایش عنوان و اظهار امیدواری کرد با تلاش هر چه بیشتر عوامل این آثار بتوانیم امسال هم جشنواره قوی و پرمحتوایی داشته باشیم.

دبیر این جشنواره تاکید کرد: هرچند امسال شیوع ویروس کرونا موجب اختلال در روند برگزاری فعالیت‌های فرهنگی هنری شده اما اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با همکاری اداره‌کل هنرهای نمایشی و انجمن نمایش استان تهران با برنامه‌ریزی و طراحی این جشنواره و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فرصتی دوباره برای بالندگی و شکوفایی فعالان حوزه نمایش فراهم کرده است.

مرادی اضافه کرد: بخش اصلی جشنواره با اجرای زنده آثار برگزیده، بدون حضور تماشاگر و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ۲۲ تا ۲۶ آذر ماه جاری در پردیس تئاتر تهران برگزار و تلاش می‌شود تا این اجراها و همچنین مراسم اختتامیه و معرفی برترین‌ها به صورت زنده در فضای مجازی در دسترس مخاطبان و علاقه مندان این حوزه قرار گیرد.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه بوستان محله جوادیه

پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه بوستان محله جوادیه

تهران رسانه | پروژه بوستان محله جوادیه در منطقه ۱۶ از مرز پیشرفت ۹۰ درصد عبور کرد.

ساخت یک هتل کوهستان در منطقه ۲ تهران

ساخت یک هتل کوهستان در منطقه ۲ تهران

تهران رسانه | فراخوان ساخت هتل کوهستان در منطقه ۲ تهران به زودی اعلام می‌شود.

زباله های تهران در انحصار سلاطین

زباله های تهران در انحصار سلاطین

تهران رسانه | گروه‌های مافیایی جمع آوری زباله در تهران، کارگرانشان را از بین زنان و مردان بی‌خانمان، مهاجران بیکار، معتادان متجاهر و کودکان کار انتخاب می‌کنند تا پول بیشتری به جیب بزنند.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت