احداث نیروگاه برق خورشیدی در استان تهران

احداث یکصد مدرسه در استان تهران

تکریم مقام دختران در استان تهران

آزادسازی زمین در شهرک های صنعتی استان تهران

پنج شنبه 1403/02/06

مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران؛

خانه های روستایی در استان تهران نامقاوم هستند

مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران گفت: بر اساس سرشماری سال 92 از ۲۲۶ هزار واحد مسکونی روستایی 63 درصد خانه‌ها نامقاوم هستند که تاکنون فقط ۱۱ درصد از این واحدها در روستاها مقاوم شدند.

خانه های روستایی در استان تهران نامقاوم هستند

به گزارش تهران رسانه ؛ غلامرضا صالحی در حاشیه آغاز چهارمین دوره طرح آمارگیری ویژگی‌های مسکن روستایی که همزمان با سراسر کشور در شهرری نیز آغاز شد، ادامه داد: در این طرح سراسری که تا 21 آبان ماه ادامه دارد مأموران آمارگیری اطلاعات مربوط به 515 روستای بالای 20 خانوار را در 184 روستای نمونه با مراجعه حضوری به درب منازل دریافت و ثبت می‌کنند.

وی با بیان این که این طرح برای برنامه ریزی درباره ویژگی های کمی و کیفی مسکن روستایی انجام می شود، ادامه داد: هدف اصلی اجرای این طرح کسب اطلاعات تخصصی از ویژگی‌های مسکن روستایی است؛ همچنین شناخت ویژگی مسکن‌هایی است که در طرح ویژه مقاوم سازی از سال 84 تا امروز نوسازی شده اند که در دو سال اخیر تنها 11 درصد نوسازی صورت گرفته است که تا وضعیت مطلوب فاصله زیادی داریم.

صالحی درباره عدم استقبال مردم از نوسازی بافت های روستایی اظهار داشت: بنیاد مسکن در تأمین اعتبار برای پرداخت تسهیلات هیچ مشکلی ندارد اما با وجود قانون استفاده ضمانت سفته زنجیره‌ای برای روستائیان به دلیل سخت‌گیری‌های برخی بانک‌ها برای اخذ ضامن بسیاری از روستائیان نمی‌توانند تسهیلات دریافت کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران در ادامه اظهار داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی طی تفاهم نامه‌ای که با یکی از بانک‌ها به تازگی به امضا رسانده است وام‌های 8 میلیون تومانی با باز پرداخت 4 درصد درنظر گرفته است تا بخشی از مشکلات ضمانت بانک‌ها و افزایش تورم به این شکل حل شود. همچنین 4 تا 8 میلیون تومان وام بلاعوض به کسانی که کار نوسازی و بازسازی مسکن خود را شروع کردند و به دلیل مشکلات اقتصادی و بضاعت مالی نتوانستند تکمیل کنند، پس از برررسی های لازم تعلق می‌گیرد.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه بوستان محله جوادیه

پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه بوستان محله جوادیه

تهران رسانه | پروژه بوستان محله جوادیه در منطقه ۱۶ از مرز پیشرفت ۹۰ درصد عبور کرد.

ساخت یک هتل کوهستان در منطقه ۲ تهران

ساخت یک هتل کوهستان در منطقه ۲ تهران

تهران رسانه | فراخوان ساخت هتل کوهستان در منطقه ۲ تهران به زودی اعلام می‌شود.

زباله های تهران در انحصار سلاطین

زباله های تهران در انحصار سلاطین

تهران رسانه | گروه‌های مافیایی جمع آوری زباله در تهران، کارگرانشان را از بین زنان و مردان بی‌خانمان، مهاجران بیکار، معتادان متجاهر و کودکان کار انتخاب می‌کنند تا پول بیشتری به جیب بزنند.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت