رفع تصرف زمین ملی و دولتی در استان تهران

تحقق ۱۰۸ درصدی تعهد اشتغال در استان تهران

احداث نیروگاه برق خورشیدی در استان تهران

احداث یکصد مدرسه در استان تهران

شنبه 1403/02/08

ذوالفقاری خبر داد؛

کشت روبه رشد کلزا در استان تهران

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران بر استفاده از فرصت باقی مانده برای کشت کلزا و تامین کود مود نیاز کشت پاییزه تاکید کرد و گفت: کشت کلزا در استان تهران به بیش از هزار هکتار رسید.

کشت روبه رشد کلزا در استان تهران

به گزارش تهران رسانه ؛ ذوالفقاری در جریان ستاد کشت های گلخانه ای و قارچ استان که همزمان با ستاد کشت کلزا برگزار شد، با اشاره به اهمیت گلخانه ها در برنامه ششم توسعه گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۳۰هکتار گلخانه درسطح استان ایجاد شده و ۶۰هکتار از گلخانه های موجود نیز نوسازی و بازسازی شده است.

وی با تاکید بر تلاش و پیگیری جدی توسعه گلخانه ها در تمامی شهرستان های استان گفت: ۱۹۰هکتار گلخانه در استان تهران امسال توسعه یافته که با همت و جدیت مسئولان به سطوح توسعه ای بالاتری باید دست یابیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران نیز در مورد مکانیزاسیون اظهار داشت: هدف گذاری استان تهران در جذب اعتبارات مکانیزاسیون در سال جاری ۲۶میلیارد تومان است که تاکنون ۵میلیارد معادل ۲۰درصد تعهد جذب و به میزان ۶۰درصد برنامه ابلاغی شناسایی شده است.

وی بر استفاده از فرصت طلایی کشت تاکید کرد و افزود: همزمان با پیگیری کشت کلزا در اراضی باید بیمه این محصول نیز برای جلوگیری از هرگونه ضرر و زیان و پرداخت غرامت درصورت بروز خسارات انجام شود.

مدیر شرکت خدمات حمایتی بخش کشاورزی استان تهران گزارشی از روند تامین و توزیع کود در سال ۹۷ ارائه کرد و گفت: کود اوره، ازته، پتاسه و ماکرو برای استان تهران به میزان تقریبا یکسانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته توزیع شده و درحال حاضر نیز ۱۶۰تن کود ماکرو در انبار موجود داریم که کشاورزان به دلیل ناآشنایی با این نهاده خریداری نمی کنند.

وی هم چنین از وجود ۴۵۰۰تن کود در مبادی ورودی به کشور خبر داد و گفت: هزارتن کود در کرمانشاه و ۳۵۰۰تن در بندر امام آماده حمل داریم که درصورت رفع مشکل حمل و نقل سریعا به دست کشاورزان خواهد رسید.

در ادامه جلسه روند اجرای این پروژه ها در ۱۶ شهرستان استان و مشکلات موجود مورد بحث و بررسی قرار گرفت.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
اجرای طرح ساماندهی مشاغل سیار در تهران

اجرای طرح ساماندهی مشاغل سیار در تهران

تهران رسانه | در طرح‌ ساماندهی چرخی ها ۹۹ نفر از نیروهای اجرایی معبربان، ۲۸دستگاه خودرو و ۳۱ نفر از نیروهای یگان عملیات راهور تهران حضور دارند.

جایگزینی تاکسی فرسوده با تاکسی برقی در تهران

جایگزینی تاکسی فرسوده با تاکسی برقی در تهران

تهران رسانه | مالکان تاکسی‌ های فرسوده فعال می‌توانند برای جایگزینی تاکسی‌ های فرسوده خود با تاکسی‌های برقی در تهران نام نویسی کنند.

تخلیه ماهانه ۵۰۰ تن لجن از کانال های تهران

تخلیه ماهانه ۵۰۰ تن لجن از کانال های تهران

تهران رسانه | هر ناحیه شهر تهران روزانه نزدیک به یک کامیون زباله از داخل کانال‌ها تخلیه می‌کند، که این میزان از نظر تناژ معادل ۵۰۰ تن زباله و لجن در ماه- معادل ۱۰۰ متر مکعب- در شهر تهران است.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت