رفع تصرف زمین ملی و دولتی در استان تهران

تحقق ۱۰۸ درصدی تعهد اشتغال در استان تهران

احداث نیروگاه برق خورشیدی در استان تهران

احداث یکصد مدرسه در استان تهران

شنبه 1403/02/08

آگهی رسانه؛

افزایش طول عمر مفید ساختمان با ساندویچ پانل | پانل تونیکس

تهران رسانه | اگر هنوز با سازه‌ای مانند ساندویچ پانل آشنایی ندارید باید بگویم که بخش مهمی از صنعت ساخت و ساز را از دست داده‌اید.

افزایش طول عمر مفید ساختمان با ساندویچ پانل | پانل تونیکس

اگر هنوز با سازه‌ای مانند ساندویچ پانل آشنایی ندارید باید بگویم که بخش مهمی از صنعت ساخت و ساز را از دست داده‌اید. ساخت و ساز با ساندویچ پانل بخش عظیمی از این صنعت را به خود اختصاص داده است. از زمانی که این سازه پرکاربرد روی کار آمده، بسیاری از مشکلات ساخت و ساز با مصالح ساختمانی سنتی را حل کرده است.

شکل ظاهری ساندویچ پانل به مثابه یک ساندویچ خوراکی است. در حقیقت شالوده ساندویچ پانل از دو لایه ورق فلزی مشابه و همسان است که یک لایه فوم عایق را دربر گرفته است. در حقیقت ساندویچ پانل با همین ساختار ساده و سبک توانسته موانع دست و پاگیری مانند به کارگیری نیروی انسانی زیاد، هزینه‌های اسکان این نیروها، بالا رفتن هزینه مصالح ساختمانی، طولانی شدن زمان اجرای پروژه و بسیاری را از موارد دیگر را از سر راه بردارد.

اما به عنوان یک سازنده شاید بخواهید بدانید که استفاده از ساندویچ پانل چه تفاوتی با مصالحی مثل سیمان و آجر دارد؟ و یا اینکه استفاده از این مصالح چه مزیتی برای شما ایجاد می‌کند؟

اگر بخواهم تفاوت بارز این دو مصالح ساختمانی را برای شما بازگو کنم باید بگویم که استفاده از ساندویچ پنل به طرز چشمگیری در زمان ساخت و ساز صرفه جویی می‌کند به گونه‌ای که شما با صرف کمترین زمان و نیروی انسانی می‌توانید یک سازه بزرگ مانند یک سوله 1000 متری را در بازه زمانی 2 الی 2 ماه و نیم بنا کنید. به این صورت که اسکلت سوله به این ابعاد را در حدود 20 الی 25 روز اجرا می‌کنند، آهن کشی یا همان زیرسازی ساندویچ پنل‌ها با پروفیل در حدود 7 الی 8 روز به طول می‌انجامد، نصب پانل‌های دیواری نیز حدودا 10 روز، نصب آبروی سقف 4 الی 5 روز ، نصب پنل‌های سقفی نیز 5 الی 6 روز طول می‌کشد که در مجموع می‌توان گفت برای یک سوله با این ابعاد 2 الی 2 ماه ونیم زمان لازم است.

این در حالی است که اگر بخواهید همین سوله با این ابعاد را با مصالح ساختمانی سنتی بنا کنید حداقل به 6 ماه زمان نیاز دارید در نتیجه پروژه شما مشمول پرداخت هزینه‌های اضافه جهت بالا رفتن قیمت مصالح، دستمزد کارگران و غیره می‌شود.

یکی دیگر از تفاوت‌های بارز میان ساندویچ پانل و آجر در این است که سازه‌ای که با آجر بنا می‌شود میزان هدر رفت انرژی، حرارت و رطوبت در این سازه بسیار بالاست . این مورد را با یک مثال برای شما توضیح می‌دهم. بر اساس نتایج حاصل از مقایسه‌ای که بین مصالح ساختمانی سنتی مانند آجر و ساندویچ پنلی مانند پلی اورتان صورت گرفت، ضریب هدایت حرارتی آجر 28 برابر بیشتر از ضریب هدایت حرارتی پلی اورتان است، همچنین ضریب هدایت حرارتی ماسه 32 برابر ضریب هدایت حرارتی پلی اورتان است. بنابراین شما برای سازه‌ای مانند سردخانه که میزان پایداری دما و رطوبت از اهمیت بالایی برخوردار است نمی‌توانید از مصالحی مانند آجر یا سیمان استفاده کنید و بهترین گزینه برای شما استفاده از ساندویچ پنل است.

مورد دیگری که یکی از تفاوت‌های اصلی ساندویچ پانل و مصالحی مانند اجر و سیمان است این است که پروسه نصب و اجرای ساندویچ پانل نیز بسیار راحت و آسان بوده اما این راحتی به این معنا نیست که هر فردی توان نصب و اجرای ساندویچ پانل را دارد. موضوع بسیار مهمی که در فرایند نصب ساندویچ پانل مطرح است، بحث درزبندی و آب‌بندی ساندویچ پانل است. مبحث درزبندی ساندویچ پانل به اندازه‌ای مهم است که اگر به درستی صورت نگیرد سبب آسیب به پانل‌ها و کاهش طول عمر مفید سازه می‌شود.

به همین دلیل توصیه ما همیشه این است که نصب و اجرای پانل‌ها را به دست یک تیم حرفه‌ای و زبده بسپارید. ضمن اینکه حمل و نقل ساندویچ پانل‌ها نیز بسیار راحت بوده و شما پس از خرید ساندویچ پانل می‌توانید شیت‌های خود را به صورت بسته بندی از درب کارخانه تحویل بگیرید و با تریلر به محل اجرای پروژه منتقل کنید.

تا به اینجا از مزیت‌ها و تفاوت‌های ساندویچ پانل و مصالح ساختمانی سنتی گفتیم اما هنوز با ساختار ساندویچ پانل به صورت دقیق آشنا نشدیم. در ادامه قصد داریم با ساختار این سازه‌های پرکاربرد بیشتر آشنا شویم.

ساندویچ پانل از دو لایه ورق فلزی با جنس‌های مختلف و یک لایه فوم عایق تشکیل شده است. ورق‌های به کار رفته در ساندویچ پانل از جنس ورق آلوزینک، ورق آلومینیوم و ورق گالوانیزه است. نوع دیگری از ورق‌ها به نام ورق پلی کربنات نیز وجود دارد که بدون فوم و در دو نوع تخت و چند جداره استفاده می‌شود. به صورت کلی ساندویچ پانل را در دو نوع ساندویچ پانل دیواری و ساندویچ پانل سقفی طراحی و تولید می‌کنند. هر کدام از انواع این ساندویچ پانل‌ها به دلیل نوع کاربری و استفاده با ساختار مخصوص به خود تولید می‌شوند. برای مثال ساندویچ پانل‌های دیواری را به لحاظ شکل ظاهری اغلب به صورت ساده، طرح دار تولید می‌کنند. لبه ساندویچ پانل‌های دیواری نیز یا به صورت نر و مادگی بوده که در یکدیگر فرو می‌روند و یا به شکل پیچ مخفی طراحی می‌شود. همان طور که از نام این ساندویچ پانل دیواری پیداست پیچ اتصال پانل‌ها به زیرسازی در زیر لبه یکی از پانل‌ها پنهان می‌شود که این مورد علاوه بر ایجاد ظاهری زیبا سبب درزبندی هرچه بهتر پانل‌ها نیز می‌شود.

ظاهر ساندویچ پنل‌های سقفی را نیز جهت افزایش مقاومت خمشی به شکل 3 گام و یا 5 گام طراحی و تولید می‌کنند. جالب است بدانید در صورت بارش برف به ارتفاع 1 متر، وزنی در حدود150 کیلوگرم در هر متر مکعب اضافه می‌شود.

لازم به ذکر است شما برای نصب و اجرای ساندویچ پانل‌ها نیاز به آهن کشی، زیرسازی با پروفیل، متعلقاتی مانند فیتر، فلاشینگ، رانر، گاتر یا آبرو دارید که تمامی این موارد را باید به صورت جداگانه تهیه کنید. از کاربردهای ساندویچ پانل هم می‌توانیم به ساخت انواع سوله مانند سوله ورزشی، سوله انبار، سوله آشیانه هواپیما، سوله نمایشگاه و... اشاره کنیم. علاوه بر این در ساختار سازه‌هایی مانند کانکس نیز از ساندویچ پنل استفاده می‌شود. ساخت انواع اتاق حمل بار، کلین روم و سردخانه نیز از دیگر کاربردهای ساندویچ پانل به شمار می‌رود.

در ادامه قصد داریم به انواع ساندویچ پانل به لحاظ نوع متریال به کار برده شده بپردازیم:

  • ساندویچ پانل آلوزینک
  • ساندویچ پانل گالوانیزه
  • ساندویچ پانل آلومینیوم
  • ساندویچ پانل پلی اورتان
  • ساندویچ پانل پلی استایرن (یونولیت)
  • ساندویچ پانل xps
  • ساندویچ پانل پشم سنگ
  • ساندویچ پانل پلاستیسول (موارد محدود)

پانل تونیکس

تا به اینجا اگر تصمیم گرفتید که سازه خود را با استفاده از ساندویچ پانل بنا کنید ابتدا باید مهندس محاسب نقشه‌های اولیه با مشخصات کلی از طرح نما، فضابندی‌ها، نورگیرها، کلیات اسکلت، جانمایی تیر، ستون، بادبند، دیوارهای برشی و ...را برای شما تهیه کنید. در مرحله بعد می‌توانید نقشه معماری خود را برای دفتر فنی مهندسی و اجرای ساندویچ پانل جهت تهیه نقشه‌های شاپ و کاتینگ لیست ارسال کنید.

نقشه شاپ، نقشه‌ای است که دفتر فنی و مهندسی ساندویچ پانل برای بررسی و تایید نهایی کارفرما از طرح نهایی اجرا شده ساندویچ پانل ارسال می‌کند. کاتینگ لیست نیز شامل ریز سفارشات، اعم از شکل خم و برش فلاشینگ‌ها، طول ساندویچ پانل‌ها با مشخصات، ضخامت و رنگ مورد نظر کارفرما به همراه لیست زیرسازی مثل پیچ و مهره و اکسسوری است.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر از مشخصات ساندویچ پانل‌ها و استعلام قیمت ساندویچ پانل به آدرس سایت پانل تونیکس مراجعه نمایید. همچنین می‌توانید از طریق شماره‌های ذیل با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید. 26421776-021




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
اجرای طرح ساماندهی مشاغل سیار در تهران

اجرای طرح ساماندهی مشاغل سیار در تهران

تهران رسانه | در طرح‌ ساماندهی چرخی ها ۹۹ نفر از نیروهای اجرایی معبربان، ۲۸دستگاه خودرو و ۳۱ نفر از نیروهای یگان عملیات راهور تهران حضور دارند.

جایگزینی تاکسی فرسوده با تاکسی برقی در تهران

جایگزینی تاکسی فرسوده با تاکسی برقی در تهران

تهران رسانه | مالکان تاکسی‌ های فرسوده فعال می‌توانند برای جایگزینی تاکسی‌ های فرسوده خود با تاکسی‌های برقی در تهران نام نویسی کنند.

تخلیه ماهانه ۵۰۰ تن لجن از کانال های تهران

تخلیه ماهانه ۵۰۰ تن لجن از کانال های تهران

تهران رسانه | هر ناحیه شهر تهران روزانه نزدیک به یک کامیون زباله از داخل کانال‌ها تخلیه می‌کند، که این میزان از نظر تناژ معادل ۵۰۰ تن زباله و لجن در ماه- معادل ۱۰۰ متر مکعب- در شهر تهران است.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت