جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

تشکیل کارگروه تخصصی روابط عمومی در ادارات استان تهران

جمعه 1403/02/28

عامری خبر داد؛

رتبه برتر تولید محصولات باغی در استان تهران

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان گفت: استان تهران باداشتن ۱/۸ درصد سطح زیر کشت باغات رتبه بیستم کشوراست اما ۶/۳ درصد محصولات باغی کشور را تولید می کند و با کسب جایگاه سوم کشوری از این نظر با استان های صاحب نام در بخش باغبانی برابری می کند.

رتبه برتر تولید محصولات باغی در استان تهران

به گزارش تهران رسانه ؛ همایش بررسی فرصت ها و تهدیدات باغبانی در استان تهران به همت مدیریت هماهنگی و ترویج جهاد کشاورزی استان و با همکاری سازمان نظام‌مهندسی برگزار شد.

در این جلسه که با حضور معاون بهبود تولیدات گیاهی، مدیر باغبانی و مدیر هماهنگی ترویج سازمان و ۱۴۰نفز از بهره برداران، باغداران و کارشناسان پهنه بندی و مسئولان ترویج برگزار شد، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شمیرانات با اشاره به وجود ۷۱۵۷هکتار اراضی قابل کشت و ۲۲۸۵ بهره بردار گقت: شمیرانات در تولید گیلاس و آلبالو رتبه نخست و در تولید سیب، گردو و عسل رتبه دوم استان تهران را در اختیار دارد.

ایلکا از بیمه ۲۱هکتاری اراضی کشاورزی شمیرانات گفت و افزود: درسرمازدگی فروردین ماه امسال ۸۵ درصد اراضی شمیرانات بالغ بر ۳۷۰میلیارد تومان خسارت دید؛ بنابراین برگزاری چنین کارگاه ها و دوره های آموزشی می تواند در مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی موثر باشد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران اظهار داشت: استان تهران با اینکه ۱/۸ درصد سطح زیر کشت باغات کشور را در اختیار دارد اما ۶/۳ درصد محصولات باغی کشور را تولید می کند و از این نظر با استان های صاحب نام در بخش باغبانی مثل آذربایجان غربی، اصفهان، کردستان و کرمانشاه برابری می کند.

وی ادامه داد: استان تهران در سطح زیرکشت باغات رتبه بیستم کشور است اما در تولید محصولات باغی رتبه سوم کشوری را در اختیار دارد.

عامری افزود: شهرستان دماوند با ۳۳ درصد بیشترین میزان تولید محصولات باغی استان تهران و نیز بیشترین سطح زیر کشت باغات استان تهران را دارد.

وی درخصوص میزان تولید محصولات باغی در شهرستان های استان تهران گفت: دماوند در تولید سیب، ملارد در تولید گلابی، شمیرانات در تولید گیلاس و آلبالو، رباط کریم در تولید انگور، ورامین در تولید پسته، فیروزکوه در تولید گردو و انار و شهریار در تولید گوجه آلو هلو شلیل و قیسی با بیشترین میزان تولید رتبه نخست در سطح استان به شمار می روند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، ایجاد باغات جدید با استفاده از نهال های شناسنامه دار و پایه رویشی، ایجاد باغات دیم و گل محمدی به ویژه در اراضی شیب دار، توسعه مکانیزاسیون در باغات، ایجاد سامانه های نوین آبیاری در باغات، استفاده از کودهای غیرشیمیایی و بیمه محصولات کشاورزی را از موضوعات مورد تاکید در بخش باغبانی استان تهران عنوان کرد.

عامری با اشاره به تشکیل زنجیره سیب در استان تهران، بر تلاش برای تشکیل سایر زنجیره های محصولات باغی تاکید کرد و گفت: پایانه صادراتی گل و گیاه در استان تهران شکل گرفته و ایجاد این پایانه در بخش سبزی و صیفی نیز در حال انجام است؛ بسته های تسهیلاتی ارزان قیمت صنایع تبدیلی و تکمیلی، پرداخت یارانه نهال، تسهیل در صدور مجوزهای کشت بافتی از جمله حمایت های صورت گرفته برای رونق باغبانی نوین است.

وی ایجاد باغات مادری و نهالستان های قانونمند با هدف تولید نهال های استاندارد را از برنامه های دیگر این معاونت عنوان کرد.

در ادامه دکتر ایمانی در مورد مدیریت نهالستان و معرفی ارقام میوه، دکتر غیبی در خصوص مدیریت تغذیه درختان میوه، دکتر عرب سلمانی در مورد مدیریت بیماری های مهم درختان میوه در استان تهران و دکتر عسگری درخصوص مدیریت آفات مهم درختان میوه در استان تهران مطالبی را بیان کردند که مورد استقبال بهره برداران حاضر در جلسه و کارشناسان قرار گرفت.

اخبار جهاد کشاورزی استان تهران را در تهران رسانه دنبال کنید




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت