نظارت بر عملکرد شهرداران و شوراهای استان تهران

فعالیت در حوزه حجاب توسط ائمه جمعه استان تهران

رقابت ۳۴ نفر در حوزه انتخابیه استان تهران

رفع تصرف زمین ملی و دولتی در استان تهران

پنج شنبه 1403/02/13

در نشست خبری مطرح شد؛

کُندی مدیریت پسماند در استان تهران

معاون فنی حفاظت محیط زیست​ استان تهران با اشاره به کُندی مدیریت پسماند در استان تهران گفت: در زمینه مدیریت پسماند وظیفه اجرایی با دستگاه‌های دیگر است و وظیفه محیط زیست نظارتی می‌باشد.

کُندی مدیریت پسماند در استان تهران

به گزارش تهران رسانه ؛ مهرداد کتال محسنی امروز در نشست خبری در زمینه بارگذاری و صدور مجوزها در حوزه محیط زیست اظهار داشت: استعلامات محیط زیستی در سال جاری نسبت به سال گذشته 2 برابر شده است چرا که براساس ماده 11 به ارگان‌ها جهت استقرار، توسعه و تغییر ظرفیت اعلام شده که باید از محیط زیست استعلام دریافت کند.

وی بیان کرد: تا سال 95 موافقت‌های انجام شده 59 درصد و مخالفت‌ها 41 درصد بوده است در حالی که در سطح کشوری حدود 17 درصد مخالفت بوده و از سال 96 براساس اصلاحات و تغییر رویه تعداد موافقت‌ها از 59 درصد به 67 درصد رسیده و مخالفت‌ها به 27 درصد تقلیل پیدا کرده است.

معاون فنی حفاظت محیط زیست​ استان تهران سپس افزود: در سطح استان تهران صنایع غذایی، کشاورزی، صنوف تولیدی و واحدهای خدماتی که در ارتباط با نیازهای مبرم مردم است باید لحاظ شود چرا که بارگذاری جمعیتی، اقتصادی، مرکز درمانی و غیره در تهران شکل گرفته و نیاز به ارائه خدمات دارد به همین سبب ممنوعیت شعاع 20 کیلومتری در تهران به تدریج تعدیل شد.

کتال محسنی در مورد مدیریت پسماند عنوان کرد: مدیریت در زمینه پسماندهای عادی، پزشکی، صنعتی، خانگی بسیار کُند است که وظیفه اجرایی با دستگاه‌های دیگر است و وظیفه محیط زیست در این زمینه نظارتی می‌باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حوزه طبیعی حدود 29 درصد مناطق تحت مدیریت استان مناطق شکار ممنوع است که اگر مناطق دیگر تحت مدیریت از جمله در استان‌های البرز، سمنان، قم و مازندران را اضافه کنیم به 48 درصد می‌رسد ولی متأسفانه امکانات به همان نسبت نیست.

اخبار محیط زیست استان تهران را در تهران رسانه دنبال کنید




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
باغ راه جدید تهران امسال افتتاح می شود

باغ راه جدید تهران امسال افتتاح می شود

تهران رسانه | پروژه باغ راه یک محور گردشگری در مناطق ۱۷و ۱۸ تهران است که در ادامه به رودخانه کن متصل می‌شود و برای تکمیل آن اعتبار ۲۰هزار میلیارد ریالی پیش‌بینی شده است.

نامزدهای مرحله دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه تهران

نامزدهای مرحله دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه تهران

تهران رسانه | اسامی ۳۲ نامزد دور دوم انتخابات نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس اعلام شد.

پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران

پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران

تهران رسانه | بیش از ۳۰۰ کیلومتر مسیر دوچرخه در سطح شهر تهران ساخته شده است و حدود ۸۰ کیلومتر آن در سطح پارک ها و بوستان ها است که متأسفانه این مسیرها بلا استفاده اند.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت