نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران

آزادی یک زندانی پس از ۱۵ سال در استان تهران

جزئیات بررسی پرونده های امور اراضی استان تهران

نظارت بر عملکرد شهرداران و شوراهای استان تهران

جمعه 1403/02/21

محسنی بندپی خبر داد؛

فعالیت دادگاه درمان‌ مدار در استان تهران

استاندار تهران با اشاره به نقش دادگاه‌های درمان‌مدار در کاهش آمار اعتیاد گفت: در حال حاضر در استان تهران یک دادگاه درمان‌مدار به صورت پایلوت فعالیت می‌کند.

فعالیت دادگاه درمان‌ مدار در استان تهران

به گزارش تهران رسانه ؛ انوشیروان محسنی بندپی امروز در جلسه شورای هماهنگی مواد مخدر استان تهران با بیان اینکه در نظام سلامت ایران موضوع درمان بیش از موضوع پیشگیری مورد توجه قرار گرفته است اظهار داشت: تعریفی که سازمان جهانی از سلامت دارد ابعاد مختلف سلامت را در بر می‌گیرد حال آن که در ایران تنها سلامت جسمی مدنظر است.

وی با بیان اینکه اعتیاد در رأس همه آسیب‌های اجتماعی است تصریح کرد: معتادان تنها نیازمند درمان جسمی نیستند بلکه از لحاظ روحی نیز آسیب دیده‌اند و باید مورد درمان واقع شوند از این‌رو همه تأکید ما بر اصل پیشگیری است و باید با رویکردی علمی با آن برخورد کرد.

استاندار تهران با بیان اینکه مبارزه با اعتیاد نیازمند عمل به نقشه راه تدوین شده و اعمال الگوی درمانی جدید است افزود: دادگاه‌های درمان‌مدار در کاهش آمار اعتیاد بسیار اثربخش است که در حال حاضر در استان تهران یک دادگاه درمان‌مدار به صورت پایلوت فعالیت می‌کند.

محسنی بندپی بیان کرد: اعتیاد مرز مشخصی ندارد همه افراد را می‌تواند درگیر خود کند از این‌رو آگاه‌سازی و توجه به اصل پیشگیری دو عامل مؤثر در کاهش اعتیاد است.

وی سپس با اشاره به مرگ سالانه 3000 نفر بر اثر مصرف موادمخدر خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز روند اعتیاد در زنان نیز رو به افزایش است و باید برای پیشگیری از این امر تدابیر مناسبی اندیشیده شود.

اخبار استان تهران را در تهران رسانه دنبال کنید




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

دانش آموزان تهرانی در کلاس های بازیگری

دانش آموزان تهرانی در کلاس های بازیگری

تهران رسانه | برگزاری کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی با همکاری آموزش و پرورش و شهرداری تهران آغاز شد.

با «سمیه گلپور» بیشتر آشنا شویم

با «سمیه گلپور» بیشتر آشنا شویم

تهران رسانه | «سمیه گلپور» یکی از چهره‌هایی است که از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم راه پیدا کرده است.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت