نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران

آزادی یک زندانی پس از ۱۵ سال در استان تهران

جزئیات بررسی پرونده های امور اراضی استان تهران

نظارت بر عملکرد شهرداران و شوراهای استان تهران

دوشنبه 1403/02/24

اسلامی بیان کرد؛

برخورد جدی با تخلفات اداری در استان تهران

مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری تهران بر مقابله جدی با ارتشا، اختلاس و تبانی در سیستم اداری این استان تاکید کرد.

برخورد جدی با تخلفات اداری در استان تهران

به گزارش تهران رسانه ؛ حجت الاسلام عباس اسلامی بر تکریم ارباب رجوع و صیانت از حقوق شهروندان تأکید کرد و گفت: حقوق شهروندی ، از اصول قانون اساسی و جمهوری اسلامی ایران است و قوانین احکام اسلامی محسوب می شود که خداوند متعال انسان را بر سرنوشت اجتماعی خویش حاکم ساخته واجرایی این حق الهی از طریق اصول ۱۱۳و۱۲۱قانون اساسی ، را به عهده رئیس جمهور گذاشته که خوشبختانه منشور حقوق شهروندی به مثابه برنامه وخط مشی دولت تدبیر و امید تنطیم و ابلاغ شده است.

وی در ادامه افزود : حق کرامت انسانی و تمامی مزایای پیش بینی شده در قوانین از اهداف حقوق شهروندی است که بایستی مسئولین در اجرای این حق مردم از هیچ خدمتی دریغ نورزند ، حق کرامت انسانی مردم از اهداف انقلاب اسلامی ایران بوده که همواره توسط امام راحل عظیم الشأن (ره ) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تأکید شده است که در حوزه خدمات رسانی به عموم شهروندان با رعایت حقوق کرامت انسانی انجام شود .

اسلامی همچنین گفت: نظارت بر رعایت حقوق شهروندی در ادارات از وظایف ادارات بازرسی و نظارت بر حسن انجام کار و رعایت قوانین و مقررات و دستوالعمل هاست که در نهادهای اجرایی کشور نظیر شهرداری ها و فرمانداریها بر عهده اداره بازرسی و پاسخگویی به شکایت مردمی است،ش که با ارزیابی عملیاتی و کنترل عملکرد فعالیت های سازمان های مختلف شهرداری و فرمانداری ، مناطق، مشاوران پیمانکاران وسایر ادارات بر حسن حفظ کرامت انسانی شهروندان نظارت و اجرا می شود.

وی با اشاره به مسئولیت پذیری مدیران کشوری و استانی تصریح کرد: افرادی که به دنبال ایراد و دخالت غیر قانونی در حوزه نامربوط به خود هستند و بعضاً مشکلاتی را درخدمت رسانی شایسته به مردم ایجاد می کنند بدانند حفظ کرامت انسانی از طریق اجرای قانون بدست می آید و رعایت و نظارت بر حسن انجام کارهای قانونی همواره روحیه امید و نشاط برای مجموعه اداری و ارتقای روحیه شهروندی مردم خواهد افزود ، بازرسی ها بایستی با نظارت دقیق قانونی جلوی مسائل غیر قانونی و غیر شرعی را بگیرند و با رعایت حقوق شهروندی بتوانند راهگشای حل مشکلات مردم شوند ، مبارزه با فساد در تمامی ابعاد از اجرای دقیق قانون می گذرد.

مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری تهران بیان داشت: هر گونه فساد ارتشاء ، اختلاس، تبانی، سوء استفاده از مقام یا موقعیت اداری سیاسی، امکانات و.... خدایی نکرده در سیستم اداری رخ بدهد نشان می دهد که قوانین به درستی اجراء نشده و حفظ کرامت انسانی شهروندان صورت نپذیرفته است، بایستی بدانیم قانون مرجع رسیدگی به تمام امور است و اجرای قانون در حوزه خدمات رسانی به عموم مردم در نهادهای اداری و دولتی باعث تقویت روحیه اسلامی و ملی و ایجاد نشاط و روحیه ایمانی خواهد شد.

اسلامی در پایان تصریح کرد : باتوجه به فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ، بر خود وظیفه می دانم بهار چهل سالگی انقلاب را که محصول جانفشانی ها و مجاهدت های شهدای والا مقام هشت سال دفاع مقدس ، مدافعین حرم و شهدای انقلاب اسلامی ، جانبازان ،آزادگان و صالحین است ،این خجسته جاوید را به عموم هموطنان عزیز تبریک و تهنیت عرض نموده و بر ضرورت خدمت رسانی صادقانه و عالمانه مسئولین در دفاع از حقوق شهروندی و حفظ کرامت انسانی تأکید می نمایم .




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

دانش آموزان تهرانی در کلاس های بازیگری

دانش آموزان تهرانی در کلاس های بازیگری

تهران رسانه | برگزاری کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی با همکاری آموزش و پرورش و شهرداری تهران آغاز شد.

با «سمیه گلپور» بیشتر آشنا شویم

با «سمیه گلپور» بیشتر آشنا شویم

تهران رسانه | «سمیه گلپور» یکی از چهره‌هایی است که از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم راه پیدا کرده است.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت