نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران

آزادی یک زندانی پس از ۱۵ سال در استان تهران

جزئیات بررسی پرونده های امور اراضی استان تهران

نظارت بر عملکرد شهرداران و شوراهای استان تهران

دوشنبه 1403/02/24

حسن بیگی اظهار کرد؛

تلاش جهت کاهش آسیب های اجتماعی در استان تهران

شهرستان‌های استان تهران نه تنها چوب همجواری با پایتخت را می‌خورند بلکه به لحاظ محرومیت آیینه تمام نمایی از انواع محرومیت‌ها هستند.

تلاش جهت کاهش آسیب های اجتماعی در استان تهران

به گزارش تهران رسانه ؛ پایتخت ایران «حکم آواز دهل شنیدن از دور خوش است» را دارد، در کنار شلوغی، ترافیک، هوای آلوده و غیره آسیب‌های اجتماعی مختلف همچون کودکان کار و خیابان، اعتیاد، طلاق و دیگر آسیب‌ها چهره پایتخت را فرسوده و لزوم عزم مسئولان برای مقابله با این مشکلات را دوچندان می‌کند. اما در کنار شهر تهران، شهرستان‌های استان تهران نیز نه تنها چوب همجواری با مرکزیت ایران را می‌خورند که به لحاظ محرومیت آیینه تمام نمایی از انواع محرومیت‌ها هستند و حتی به سبب گرانی زندگی در پایتخت به سیبل آسیب‌های اجتماعی تبدیل شده‌اند و تمام شهرستان‌های این استان سرریز آسیب‌های اجتماعی مختلف هستند.

در این راستا چندی پیش از سند کاهش آسیب‌های اجتماعی استان تهران به عنوان یکی از اسناد توسعه‌ای استان تهران رونمایی شد سندی که نوید کاهش 25 درصدی آسیب‌های اجتماعی تا سال 1400 را می‌دهد. برای آگاهی از فرآیند این سند به سراغ شکرالله حسن بیگی معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران رفتیم.

شکرالله حسن‌بیگی با اشاره به سند کاهش آسیب‌های اجتماعی استان تهران اظهار داشت: تقسیم کار ملی در رابطه با آسیب‌های اجتماعی انجام شده و جزو اسناد بالادستی محسوب می‌شود که وظایف و برنامه‌های هر دستگاه جهت پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی را مشخص کرده است.

وی بیان کرد: برای پیشبرد تقسیم کار ملی و اینکه به شکل بومی در استان تهران این مسئله را دنبال کنیم به 16 شهرستان استان تهران سفر شده و کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان و شهرستان به صورت مشترک برگزار و مسائل مشکلات هر شهرستان در هر بخش به شکل جزئی مشخص و راهکارهایی نیز از سوی مسئولان هر شهرستان ارائه شد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران افزود: در استان و در سازمان برنامه‌ریزی نیز جلسات مستمری با حضور مسئولان تشکیل شد تا به این سند رسیدم که بتوانیم تا سال 1400، 25 درصد آسیب‌های اجتماعی استان را کاهش دهیم.

حسن‌بیگی در پایان خاطرنشان کرد: برنامه‌هایی که نیاز به اعتبار داشته به صورت جزئی مشخص شده‌اند تا هر سال با کمک سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در بودجه نیز لحاظ شود تا بتوان گام مثبتی جهت مقابله با آسیب‌های اجتماعی در استان تهران برداشته شود.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

دانش آموزان تهرانی در کلاس های بازیگری

دانش آموزان تهرانی در کلاس های بازیگری

تهران رسانه | برگزاری کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی با همکاری آموزش و پرورش و شهرداری تهران آغاز شد.

با «سمیه گلپور» بیشتر آشنا شویم

با «سمیه گلپور» بیشتر آشنا شویم

تهران رسانه | «سمیه گلپور» یکی از چهره‌هایی است که از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم راه پیدا کرده است.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت