جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

تشکیل کارگروه تخصصی روابط عمومی در ادارات استان تهران

یک شنبه 1403/02/30

عظیمی خبر داد؛

اجرای پروژه مدیریت چرا و کنترل دام در مراتع استان تهران

با هدف بهره برداری اصولی و بهینه از مراتع، پروژه مدیریت چرا و کنترل دام در مراتع استان تهران به مرحله اجرا در خواهد آمد.

اجرای پروژه مدیریت چرا و کنترل دام در مراتع استان تهران

به گزارش تهران رسانه ؛ معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: با توجه به فرارسیدن فصل چرا در مراتع میانبند و ییلاقی و به پایان رسیدن فصل چرای دام در مراتع قشلاقی و با هدف بهره برداری اصولی و بهینه از مراتع، پروژه مدیریت چرا و کنترل دام در مراتع استان تهران به مرحله اجرا در خواهد آمد.
سید علی عظیمی با اشاره به اهمیت حفظ پوشش گیاهی و نقش ارزنده آن در توسعه اقتصادی و اجتماعی افزود: بنا به ضرورت حفظ منابع پایه آب و خاک و فراهم کردن بستر مناسب جهت تجدید حیات گیاهان مرتعی و به منظور جلوگیری از تخریب و ارتقای اکوسیستم عرصه های طبیعی، این پروژه که از اقدامات حفاظتی مهم در ایجاد تعادل دام و مرتع در عرصه های مرتعی به شمار می آید در قالب طرح بهبود و اصلاح مراتع اجرا می شود.

وی خطاب به دامداران و بهره برداران ذیحق مراتع تأکید کرد: پیش از ورود دام به منطقه نسبت به پرداخت حق علف چر و تمدید پروانه چرای دام اقدام و از ورود زود هنگام احشام و همچنین آوردن دام مازاد بر ظرفیت به منطقه خودداری کنند.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف از قوانین و مقررات مربوط به چرای دام در مراتع، با متخلف یا متخلفان برخورد قانونی خواهدشد و متخلفان به مراجع قضائی معرفی و پروانه بهره برداری آنان باطل می شود.

عظیمی یادآور شد: شماره تلفن 1504 یگان حفاظت منابع طبیعی به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش های مردمی درباره آتش سوزی های احتمالی در جنگل ها و مراتع و هرگونه تخریب و تصرف به عرصه های منابع طبیعی می باشد.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت