چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

دوشنبه 1403/02/31

مسئولان ورود کنند؛

پارک یک هکتاری گلستان در یک قدمی تخریب

پارک یک هکتاری «شورا» در شهر گلستان در حالی در یک قدمی تخریب قرار دارد که سرانه فضای سبز مردم این شهر یک سوم استاندارد استان تهران است.

پارک یک هکتاری گلستان در یک قدمی تخریب

به گزارش تهران رسانه ؛ شهر گلستان از لحاظ سرانه فضای سبز یکی از فقیرترین شهرهای استان تهران محسوب می شود و باید گفت که واکاوی سرانه شهر گلستان به سال های گذشته برمی گردد که سرانه گلستان را به تاراج برده بودند، این موضوع سبب شده که هم اکنون شهر گلستان هیچ سرانه ای بابت فضای سبز نداشته باشد.

تنها امید مردم این شهر برای فضای سبز، پارک یک هکتاری «شورای گلستان» بود، که پس از اجرای بخشی از فعالیت های فضای سبز در این پارک، تعاونی آبفا با ادعای مالکیت این زمین وارد میدان شده و با شکایت از شهرداری گلستان و شهردار وقت این شهر در مراجع قضایی جلوی عملیات را می گیرد.

حالا حکم جریمه ۱۳ میلیارد تومانی شهرداری گلستان برای این پارک، درحالی قطعی شده است که سرانه فضای سبز شهر گلستان ۵ متر و ۸۰ سانتی متر مربع بوده و سرانه فضای سبز ۱۵ مترمربعی استاندارد فاصله زیادی دارد.

رئیس شورای شهر گلستان در این خصوص در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ما شک نداریم اگر شهردار و مسئول حقوقی وقت شهرداری این پرونده را با جدیت پیگیری می کردند، امروز شهرداری محکوم به پرداخت ۱۳ میلیارد تومان خسارت نمی شد.

عباس جهانتاب ادامه داد: به عنوان نماینده مردم بدون تعارف معتقدم باید کسانی که در دفاع از حقوق شهر کوتاهی کردند از طریق دادگاه تخلفات اداری معرفی برخورد شود، حتی شورای شهر در مصوبه ای به این موضوع تا کید داشته است.

دیگر عضو شورای شهر گلستان هم در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: کوتاهی مسئولین وقت شهرداری باعث شده تا امروز شهرداری با این چالش بزرگ مواجه شود.

به تخلفات اداری پرونده پارک «شورا» رسیدگی شود

موسی مرحمتی افزود: شهر گلستان کمتر از ۵ سانتی متر فضای سبز برای هر شهروند در اختیار دارد و سزاوار نبود که به همین راحتی پارک شورا از دست برود به همین خاطر باید افرادی که به هر شکلی در این پرونده کوتاهی کرده اند برخورد شود.

وی با تاکید بر این که پارک « شورا» حق مسلم شهروندان گلستانی بود، توضیح داد: در دفاع حقوق مردم شهر گلستان ذره ای عقب نشینی نخواهم کرد و این انصاف نیست که این پارک از دست برود.

یک عضو دیگر شورای شهر گلستان هم در این خصوص به خبرنگار مهر اعلام کرد: به نظر من کوتاهی مسئول حقوقی شهرداری کاملا روشن است و بنده در جلسه رسمی شورای شهر هم به این موضوع به صراحت پرداخته ام.

علی سلیمی ادامه داد: کوتاهی مسئولین سابق شهرداری یک ظلم بزرگ به مردم شهر بود و قطعا باید پاسخگوی اعمال و رفتار خود باشند، به همین خاطر معتقدم همه ای افرادی که در باخت این پرونده نقش داشتند، باید به تخلفات اداری استانداری معرفی شوند.

حالا امروز شهرداری گلستان مانده است و یک حکم قضایی حاصل از دسته گل مدیران قبلی این شهر و این که با نیازهای فزاینده شهر به فضای سبز باید چه کرد، معلوم نیست.

نباید سرانه عمومی فضای سبز شهر فدای خانه سازی شود

اما ماجرای زمین پارک «شورا» و ادعاهای طرفین چی است، نماینده مردم شهرستان های رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی، در این خصوص در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به جرئیات پرونده پارک «شورا» اظهار داشت: ماجرا از این قرار است، که در سال های قبل تعاونی آبفا ۲ هکتار زمین بَرِ جاده ساوه برای کارکنان خود خریداری کرده بود، طبق قانون این تعاونی با شهرداری برای صدور مجوز ساخت و ساز توافق می کند و نیمی از این زمین ها برای تامین سرانه ها به شهرداری تعلق می گیرد.

حجت الاسلام حسن نوروزی ادامه داد: به هر دلیلی این توافق در شورای دوره دوم به سرانجام نرسید، اما در دوره سوم شورای شهر گلستان و با پا درمیانی اینجانب و تایید استانداری تهران، توافق به نتیجه رسید.

وی با اشاره به این که بعد از به نتیجه رسیدن این توافق در ۵۰ درصد از این اراضی خانه سازی انجام شد، اضافه کرد: در ۵۰ درصد مابقی این زمین برای ساکنان همان محله یک پارک و یک سوله ورزشی ساخته شد.

نوروزی اضافه کرد: متاسفانه بعد از اجرای این توافق تعاونی آبفا در دوره مجلس نهم در غیاب من برای پس گرفتن زمین پارکی که قبلا آن را با شهرداری توافق کرده بود،علیه شهرداری اقدام به شکایت نادرست و نابجا می کند.

این نماینده مجلس اذعان کرد: من نمی دانم کدام حقوقدان رای می دهد، تا سرانه عمومی این شهر از بین برود تا به جای آن خانه سازی شود.

محکومیت ۱۳ میلیاردی شهرداری گلستان یک تخلف حقوقی است

وی با تاکید بر اینکه محکومیت ۱۳ میلیاردی شهرداری گلستان در پرونده پارک شورا قطعا یک تخلف حقوقی است، افزود: بدون تعارف و بی پرده عرض می کنم اگر اقدامی در راستای تخریب این پارک صورت بگیرد آن وقت کار من تازه شروع می شود.

سخنگوی کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی همچنین یادآوری کرد: اگر آسیبی به پارک شورا وارد شود، بنده علیه هر وکیل و یا قاضی که مسبب آن باشد، در بازرسی کل کشور، دستگاه قضایی، کمیسیون اصل نود و مراجع مرتبط شکایت می کنم و حق مردم گلستان را خواهم گرفت.

نوروزی اذعان کرد: پیگیری های خود را از یکشنبه در خصوص پرونده پارک شورا آغاز می کنم، باید مشخص شود که به چه عقلی و با چه رویی شخصی رای می دهد تا اندک سرانه های این شهر از بین برود.

این نماینده مجلس بیان کرد: رای محکومیت شهرداری را قطعا منتفی خواهم کرد و باید تعاونی آبفا به هر کس زمین بدهکار است از محل دیگری حساب خود را با اعضای تعاونی تسویه کند.

باید منتظر ماند و دید، در نهایت وضعیت فضای سبز ۱۰ هزار متری و جریمه ۱۳ میلیاردی به کجا خواهد انجامید.

به نظر می رسد، مسئولین شهرستان بهارستان، از جمله فرماندار، امام جمعه و مسئولان قضایی این شهر می بایست با دید کمک به حفظ فضای سبز در این پرونده ورود کنند، تا در حد امکان جلوی تخریب این پارک گرفته شود.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت