چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

دوشنبه 1403/02/31

عظیمی اظهار نمود؛

تداوم اجرای طرح های بیابان زدایی در استان تهران

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران با گرامیداشت روز جهانی مقابله با بیابان زائی گفت: ضرورت ایجاب می کند تا اجرای طرح های بیابان زدایی در سطح استان تداوم یابد.

تداوم اجرای طرح های بیابان زدایی در استان تهران

به گزارش تهران رسانه ؛ معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران با گرامیداشت 17 ژوئن (27خرداد) روز جهانی مقابله با بیابان زائی گفت: استمرار خشکسالی ها و تغییرات اقلیمی به همراه بهره برداری های غیر اصولی از منابع ارزشمند (آب، خاک و گیاه) موجب تشدید روند بیابان زایی در استان تهران شده است که بر این اساس ضرورت ایجاب می کند تا اجرای طرح های بیابان زدایی در سطح استان تداوم یابد.

سید علی عظیمی با بیان اینکه طی سال های گذشته و با تلاش همکاران این اداره کل اقدامات خوب و موثری در خصوص مقابله با پدیده بیابان زایی انجام شده است افزود: تاکنون اقدامات قابل توجهی در قالب طرح های بیابان زدایی درسطح استان تهران اجرائی شده است و بسیاری از کانون های بحرانی فرسایش بادی تحت کنترل درآمده اما به دلایلی که بیان شد این اقدامات کافی نیست و نیاز است که طرح های بیابان زدایی در نقاط مختلف استان با شدت و جدیت بیشتری به مرحله اجرا درآید.

وی پدیده بیابان زایی به همراه آثار زیانبارش از قبیل وقوع گرد و غبار را به عنوان سومین چالش جهانی نام برد و اظهار داشت: پدیده تخریب سرزمین در سالیان اخیر به عنوان یکی از چالش های جدی برای بسیاری از کشور های جهان از جمله کشور ایران که در کمربند خشک و نیمه خشک نیز قرار دارد به شمار می رود.

این مقام مسئول در ادامه اضافه کرد: این پدیده که حاصل عوامل طبیعی و غیر طبیعی (انسانی) است خطرات نگران کننده ای را متوجه اکوسیستم های حیاتی در مناطق درگیر کرده است که برای مقابله با این پدیده عزمی ملی و نگرشی جامع و همه جانبه نگر نیاز است.

عظیمی با اشاره به اینکه استان تهران دارای 105هزار هکتار اراضی بیابانی است خاطر نشان کرد: این اراضی در شهرستان های ورامین، پاکدشت، پیشوا، ری و ملارد واقع شده است که تاکنون در قالب طرح های مصوب بیابان زدایی حدود 22هزار هکتار از این اراضی زیر پوشش عملیات بیابان زدایی قرار گرفته است.

وی پدیده بیابان زایی را تهدیدی زیست محیطی برای استان تهران دانست و تصریح کرد: تولید گرد و غبار ناشی از پدیده بیابان زایی علاوه بر تهدیدی جدی برای سلامتی جوامع محلی و همچنین پایتخت نشینان، تهدیدی برای عرصه تولید و اشتغال به شمار می آید که با توجه به این مهم لازم است برای کنترل و مهار این پدیده اقدامات بیابان زدایی استمرار داشته باشد.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران ابراز امیدواری کرد: با همکاری، همیاری و حمایت های همه جانبه دستگاه های ذیربط و تخصیص اعتبارات لازم امیدواریم شاهد کاهش پدیده بیابان زائی و تولید گرد و غبار و همچنین افزایش سرسبزی و احیای اراضی تخریب شده در سطح استان تهران باشیم.

27 خرداد مصادف با 17 ژوئن روز جهانی مقابله با بیابان زدایی است و امسال بیست و پنجمین سالگرد این روز جهانی با شعار "بیایید با هم جهانی سبز بسازیم" نامگذاری شده است.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خیابان شهید ابراهیم رئیسی در تهران

خیابان شهید ابراهیم رئیسی در تهران

تهران رسانه | در زمان مناسب معبری به نام شهید ابراهیم رییسی در پایتخت نام گذاری خواهد شد.

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت