جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

تشکیل کارگروه تخصصی روابط عمومی در ادارات استان تهران

جمعه 1403/02/28

اول آبانماه؛

انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در ۳۷۰۰ مدرسه استان تهران

انتخابات شوراهای دانش‌آموزی مدارس شهری و روستایی همزمان با سراسر کشور در سه هزار و ۷۰۰ مدرسه استان تهران برگزار شد.

انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در ۳۷۰۰ مدرسه استان تهران

به گزارش تهران رسانه ؛ انتخابات شوراهای دانش‌آموزی مدارس شهری و روستایی استان تهران همزمان با سراسر کشور امروز (چهارشنبه) در سه هزار و ۷۰۰ مدرسه به صورت نمادین در مدرسه نمونه شهید زهره‌وند قرچک برگزار شد.

محمدصیدلو روز چهارشنبه در حاشیه مراسم بهره‌برداری از کلاس درس تربیت بدنی در مدرسه علی‌بن‌ابیطالب(ع) ری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شوراهای دانش آموزی یکی از پنج رکن اصلی در مدیریت مدارس است که به وسیله آن آینده‌سازان کشور نتیجه رای و انتخاب خود را در مدیریت محل تحصیل خود می‌بینند.

وی با بیان اینکه شورای دانش‌آموزی در کنار مدیر مدرسه، شورای اولیای مربیان، شورای معلمان، شورای مدرسه از ارکان مهم اداره مدرسه محسوب می‌شود، افزود: وقتی دانش آموزان برآیند انتخاب خود را در مدیریت فضای آموزشی محل تحصیل خود ببینند در آینده نیز در انتخابات کشور نقش فعلانه‌ای خواهند داشت.

صیدلو ادامه داد: شوراهای دانش‌آموزی یکی از افتخارات نظام تعلیم و تربیت است که زمینه حضور موثر و پرمسئولیت دانش‌آموزان را در آینده و حال مهیا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه شوراهای دانش‌آموزی یکی از اقدامات خوب آموزش و پرورش در زمینه نهادینه‌سازی بسیاری از آموزه‌های تربیتی است، عنوان کرد: این شوراها ضمن اینکه دستاوردهای بسیار ارزشمندی برای مسئولان و اولیا داشته است، موجب رشد اجتماعی، فرهنگی و ارتقای مهارت‌های دانش آموزان نیز شده است.

صیدلو تاکید کرد: مسئولان مدارس باید با جدی گرفتن نظرات و ایده‌های اعضای شورای دانش‌آموزی زمینه مشارکت گسترده‌تر دانش‌آموزان را در آینده مدارس ایجاد کنند.

بر اساس ماده ۱۸ آیین نامه اجرایی مدارس، شورای دانش آموزی، برای مشارکت دانش آموزان در امور مربوط به مسائل آموزشی، پرورشی، انضباطی، ورزشی و فوق برنامه و ایجاد ارتباط صحیح و مستقیم دوسویه بین دانش آموزان و اولیای مدرسه و ارج نهادن به شخصیت و کرامت آنها و تقویت اعتماد به نفس و خودباوری و مسئولیت پذیری و مشارکت جویی در آنان در سطح مدارس تشکیل می‌شود.

در مقطع ابتدایی در مدارس دارای ۱۰۰ دانش آموز پنج نفر عضو اصلی و ۲ نفر علی البدل، از ۱۰۱ نفر تا ۱۵۰ نفر هفت نفر عضو اصلی و ۲ نفر علی البدل و از ۱۵۱ نفر به بالا ۹ نفر عضو اصلی و ۲ نفر علی البدل انتخاب می شوند.

ترکیب اعضای شورای دانش آموزی در دوره های متوسطه اول و دوم برحسب تعداد کل دانش آموزان آن واحد آموزشی است و در مدارس تا ۲۵۰ نفر دانش آموز پنج نفر عضو اصلی و ۲ نفر علی البدل انتخاب می شود، همچنین از ۲۵۰ نفر تا ۳۵۰ نفر دانش آموز هفت نفر عضو اصلی و ۲ نفر علی البدل، از ۳۵۰ نفر تا ۵۵۰ نفر ۹ نفر عضو اصلی و ۲ نفر علی البدل و از ۵۵۰ نفر به بالا نیز ۱۱ نفر عضو اصلی و ۲ نفر علی البدل انتخاب خواهند شد.

ترکیب اعضا در مدارس ششم پایه ابتدایی برحسب تعداد دانش آموزان پایه سوم تا ششم خواهد بود و دانش آموزان پایه سوم ابتدایی و بالاتر می توانند علاوه بر نامزد شدن عضویت در شورای مدرسه، در رای گیری هم شرکت کنند.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت