جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

تشکیل کارگروه تخصصی روابط عمومی در ادارات استان تهران

یک شنبه 1403/02/30

عظیمی اظهار نمود؛

پیشرفت ۸۰درصدی اقدامات بیولوژیکی در استان تهران

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: با فراهم شدن شرایط آب و هوایی و بارش های پائیزی، اقدامات بیولوژیکی در سطح استان تهران به پیشرفت ۸۰درصدی رسیده است.

پیشرفت ۸۰درصدی اقدامات بیولوژیکی در استان تهران

به گزارش تهران رسانه ؛ سیدعلی عظیمی صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با فراهم شدن شرایط آب و هوایی و بارش های پائیزی، اقدامات بیولوژیکی در سطح استان تهران از وضعیت مناسبی برخوردار می باشد و به پیشرفت ۸۰درصدی رسیده است.

عظیمی افزود: اقدامات بیولوژیکی که بخش های مرتع و جنگل را شامل می شود با اعتبار ۲ میلیارد و ششصد میلیون تومان و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در ۴ شهرستان به مرحله اجرا درآمده است.

وی به اقداماتی که در بخش مرتع در حال انجام است اشاره کرد و گفت: در حوزه آبخیز اخترآباد شهرستان ملارد پروژه بوته کاری (کاشت آتریپلکس) در سطح ۱۳۵ هکتار در حال انجام می باشد و از پیشرفت ۹۰درصدی برخوردار است.

عظیمی ادامه داد: در حوزه آبخیز قزل چشمه شهرستان ملارد نیز عملیات آبیاری، مراقبت و نگهداری به مرحله اجرا درآمده و تا پایان تیرماه سال ۹۹ ادامه خواهد داشت.

این مقام مسئول تصریح کرد: در حوزه آبخیز سیاهکوه شهرستان ورامین احداث هلالی های آبگیر توأم با بذرکاری از گونه بومی درمنه دشتی در سطح ۸۵۰ هکتار در حال انجام است و از پیشرفت ۶۰ درصدی برخوردار می باشد.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران درباره اقدامات بیولوژیکی در بخش جنگل خاطر نشان کرد: با هدف توسعه جنگل کاری، عملیات جنگل کاری با کاشت گونه های جنگلی از جمله کاج سیاه، سرو نقره ای، داغداغان، عرعر، سنجد، زبان گنجشک و اقاقیا در سطح ۱۰۰هکتار در حوزه آبخیز آبعلی شهرستان دماوند اجرائی شده و از پیشرفت ۹۰درصدی برخوردار است.

وی بیان داشت: در قالب طرح مشارکتی نیز در حوزه آبخیز وردیج- واریش و در روستای واریش در حوزه استحفاظی شهرستان تهران و با مشارکت جوامع محلی و شورای اسلامی روستا نهالکاری با استفاده از گونه های مثمر و غیر مثمر در سطح ۵۶ هکتار به مرحله اجرا درخواهد آمد.

معاون فنی منابع طبیعی استان تهران تأکید کرد: تشتک ها و هلالی های آبگیر که به همراه نهالکاری و بذرکاری ایجاد می شود موجب استفاده حداکثری از نزولات آسمانی و ذخیره نزولات شده که در تداوم و بقای بذرکاری ها و تأمین آب مورد نیاز نهال های کاشته بسیار مؤثر خواهد بود.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت