چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

دوشنبه 1403/02/31

اصناف رسانه؛

جشنواره فروش فوق العاده نوروزی در تهران

تهران رسانه | واحدهای صنفی متقاضی شرکت در جشنواره فروش فوق العاده نوروزی تهران برای گرفتن مجوز مشارکت بايد به اتحاديه صادرکننده پروانه کسب خود مراجعه کنند.

جشنواره فروش فوق العاده نوروزی در تهران

به گزارش تهران رسانه ؛ رئيس اتاق اصناف تهران با بيان اينکه امسال نمايشگاه هاي فروش بهاره برگزار نمي گردد، اظهار داشت: رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي همواره هميشه يکي از الويت‌هاي واحدهاي صنفي بوده است و از ابتداي شيوع کرونا همواره مصوبات ستاد ملي مقابله با کرونا را اجرا و رعايت کردند. در شرايط فعلي که هنوز کشور درگير بيماري کروناست، براي جلوگيري از ازدهام جمعيت و رونق در کسب و کار واحدهاي صنفي داراي پروانه کسب تصميم گرفته شد تا جشنواره فروش فوق‌العاده نوروزي جايگزين نمايشگاه‌هاي فروش بهاره شود.

قاسم نوده فراهاني اجراي اين طرح را در راستاي ايجاد حس مثبت در مردم از نظر لحاظ قيمت و کيفيت کالا عنوان کرد و افزود: اين طرح علاوه بر تاکيد بر اجراي پروتکل هاي اعلام شده از سوي ستاد ملي مقابله با کرونا، از توليد داخل حمايت ميکند و با ايجاد فرصت براي عرضه محصولات و کالاهاي ايراني به نوعي باعث حفظ و کمک به توليد داخل و همينطور واحد هاي صنفي رسمي داراي پروانه کسب ميشود.

نوده فراهاني يکي از مهمترين ويژگي هاي اين طرح را ممانعت از تجمع مردم دانست و تصريح کرد: در اين طرح بر عرضه کالا باکيفيت و با قيمت مناسب تاکيد شده است و تمرکز بر روي عرضه اقلامي است که بيشترين نياز شب عيد خانواده ها را شامل ميشوند، به عنوان مثال گروه هاي صنفي پوشاک، کيف و کفش و همينطور در بخش مواد غذايي مانند آجيل، ميوه و شيريني تمرکز شده است.

طبق گفته رئيس اتاق اصناف تهران، براي اجراي اين طرح برنامه ريزي لازم انجام شده است و براي افزايش رضايت مردم و اجراي هر چه بهتر اين طرح، در کنار ساير بخش هاي جشنواره، کميته نظارت و بازرسي براي آن تعريف شده است و سعي شده است تا با رصد و نظارت دقيق بر عملکرد و نحوه اجراي فروش، نه تنها از نظر قيمت، که کيفيت کالا و خدمات ارائه شده توسط واحدهاي صنفي به گونه اي باشد تا کمترين مشکل و بيشترين رضايت را براي مشتريان به همراه داشته باشد.

وي ادامه داد: در کنار اينکه واحدهاي صنفي مکلف به ارائه کالا و خدمت با کيفيت و با قيمت مناسب ( مورد تاييد اتحاديه مربوطه) هستند، براي تامين رضايت طيف بيشتري از جامعه، تنوع در کالاهاي ارائه شده نيز مورد توجه قرار خواهد گرفت.

نوده فراهاني درباره ميزان تخفيفات در اين جشنواره توضيح داد: در اين جشنواره تاکيد بر عرضه کالاي توليد داخل است و کالاها لزوما با برچسب قيمت در معرض ديد خريداران بايد قرار گيرند و فروشنده هم مکلف به صدور فاکتور فروش است؛ در مورد قيمت هم با توجه به وضعيت معيشتي مردم سعي ميشود به گونه اي عمل شود که کالا با کمترين سود ممکن عرضه شود و البته مردم هم نبايد انتظار تخفيفات غير واقعي را داشته باشند.

رئيس اتاق اصناف در ادامه با تاکيد بر نظارت و کنترل دقيق بر اجراي جشنواره گفت: بحث نظارت، رصد و کنترل بازار هميشه مورد توجه اتاق و اتحاديه ها بوده است و يکي از اولويت هاي اصلي ما حمايت از حقوق مصرف کننده است و در همين راستا علاوه بر نظارت بر کيفيت و قيمت کالاها در اين جشنواره، واحدهاي بازرسي مکلف شدند تا پايان اجراي اين طرح، در کمترين زمان به شکايات مردمي رسيدگي کنند و در صورت نياز از ظرفيت نيروي بسيج اتحاديه ها به عنوان بازرس استفاده خواهد شد.

بر اساس توضيحات نوده فراهاني، جشنواره با رويکرد اتحاديه محور و با حضور واحدهاي صنفي داراي پروانه کسب از اسفند امسال تا نيمه فرودين ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد به اين معنا که ثبت نام، نظارت، ارزيابي، پاسخگويي و رسيدگي شکايات بر عهده اتحاديه ها و اتاق هاي اصناف است و واحدهاي صنفي متقاضي شرکت در اين جشنواره براي گرفتن مجوز مشارکت بايد به اتحاديه صادرکننده پروانه کسب خود مراجعه کنند.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت