فعالیت ۲ هزار هیأت مذهبی در استان تهران

تلاش برخی افراد برای ایجاد التهاب در بازار استان تهران

دورکاری کارکنان دستگاه های اجرایی در استان تهران

تقویت شبکه فروش فروشگاه های زنجیره ای دراستان تهران

شنبه 1404/04/14

یادداشت؛

توسعه ارتباطات، کلید واژه مانع زدایی ها از رونق و جهش تولید

تهران رسانه | میتوان گفت که یک راه تاثیر گذار رفع موانع بر سر راه تولید ، همانا توسعه روابط عمومی و ارتباطات داخلی و خارجی است .

توسعه ارتباطات، کلید واژه مانع زدایی ها از رونق و جهش تولید

دکتر حسن خسروی – مدرس دانشگاه و تحلیلگر مسائل مدیریت دولتی ایران

سال 1400 ، سال تولید ، پشتیبانی ها ، مانع زدایی ها نامگذاری شده است .

از منظر حرفه روابط عمومی و ارتباطات اگر بخواهیم به این شعار بپردازیم ، تنها میتوان گفت که یک راه تاثیر گذار رفع موانع بر سر راه تولید ، همانا توسعه روابط عمومی و ارتباطات داخلی و خارجی است . عصر حاضر به عنوان عصر ارتباطات در برگیرنده یکسری اصول بنیادین است که نمیتوان آنها را نادیده گرفت . جهان حاضر در سایه روابط عمومی و ارتباطات موثر و کارآمد است که میتواند دوام و قوام لازم و کافی را داشته باشد . اگر در روزگاران گذشته ، کشور گشایی ها با عملیات نظامی و جنگی اتفاق میافتاد ، امروزه شاهد هستیم که تاثیر ،  نفوذ و قدرت نمایی در لایه های مختلف اجتماعی – سیاسی – فرهنگی و اقتصادی کشورها بیشتر مبتنی بر تکنولوژی و گسترش ارتباطات است . دقیقا کاری که امروزه فضای مجازی و پیام رسانهایی نظیر واتساپ – اینستاگرام – یوتیوب و... انجام میدهند . رفت و آمدها ،  رایزنیهای چالشی ، مذاکرات ، چانه زنی ها و  نشستهای دیپلماتیک توسط مقامات مختلف کشورها نیز صدق همین ادعاست . به عبارت دیگر برای موفق بودن در عرصه بازرگانی و تجارت و برای تحقق اهداف مربوط به رونق و جهش تولید ، قطعا نیازمند توسعه ارتباطات خود در سطح داخلی و بین المللی هستیم . فرض کنید مولفه های رونق و جهش تولید عمدتا عبارت باشند از : مواد اولیه مناسب – تحولات بین المللی – قوانین و مقررات و سیاستها – بازار رقابت – مدیریت صحیح -  ارتباطات و تعاملات مناسب . ملاحظه میشود که در این میان ، موضوع توسعه ارتباطات نقش مکمل و تعیین کننده ای دارد چرا که این انسانها هستند که تحقق یک هدف را رقم میزنند و در نتیجه کیفیت  روابط عمومی و برقراری ارتباطات توسط انسانهاست که تعیین کننده حد و مرزهای تجاری و بازرگانی میباشد . به بیان دیگر ، برای رونق و جهش تولید اگر مواد اولیه مناسب – طرح و برنامه خوب و... داشته باشیم ولی از منظر روابط عمومی و ارتباطات ، ضعیف و ناکارآمد باشیم قطعا در دنیای پر رقابت فعلی توفیقی نخواهیم داشت . این خود یک حلقه گم شده است که مدیران و مسئولان جامعه ،  شرکتها و سازمانها همواره از آن غافل بوده اند . در حالیکه در کشورهای پیشرفته و شرکتهای موفق بین المللی شاهد هستیم که توجه به روابط عمومی و ارتباطات چقدر تعیین کننده و راهگشا هستند . حرفه – فن – هنر و دانش روابط عمومی و ارتباطات به ما کمک میکند تا با دیگران به یک فهم مشترک رسیده و یک رابطه و بازی برد - برد را دنبال کنیم . خسارت و ضرر و زیان در امر تولید و عدم تحقق رونق و جهش تولید وقتی حاصل میشود که ما جایگاه – نقش – اهمیت و کارکرد روابط عمومی و ارتباطات را نادیده گرفته و بدان آگاهی و باور نداشته باشیم . امید است کلیه مدیران و مسئولان کشور و صاحبان صنایع و تولید و اشتغال آفرینی و... در سال 1400 تمرکز و توجه خود را بیش از گذشته معطوف به توسعه ارتباطات داخلی و خارجی نمایند . حقیقت آن است که یکی از راهکارهای مهم و تعیین کننده برای مانع زدایی و پشتیبانی از داستان تولید و نهایتا ایجاد رفاه و آسایش و امنیت اقتصادی برای جامعه ، همانا  توسعه روابط عمومی ها و ارتباطات داخلی و خارجی ، مبتنی بر خرد ورزی و عقلانیت و دانایی محوری است . که فرمود : توانا بود ، هر که دانا بود .




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
کشف ۲۰۰ میلیارد تنباکوی قاچاق در تهران

کشف ۲۰۰ میلیارد تنباکوی قاچاق در تهران

تهران رسانه | ۱۰۰ تن تنباکوی قاچاق به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال در تهران کشف شد.

روایت ۱۲ روز عملیات نجات در تهران

روایت ۱۲ روز عملیات نجات در تهران

تهران رسانه | مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر تهران روایت ۱۲ روز عملیات نجات در پایتخت را تشریح کرد.

لزوم کاهش پسماندهای پلاستیکی در تهران

لزوم کاهش پسماندهای پلاستیکی در تهران

تهران رسانه | تهران به‌عنوان یکی از پرجمعیت‌ترین شهرها، روزانه با حجم بالایی از تولید پسماند مواجه است.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت