ورود بیش از ۱۸۳ هزار مسافر به استان تهران

آزادی ۸ نفر از زندانیان مالی در استان تهران

ایجاد شبکه «دستیار مردمی سازی» در استان تهران

نخستین جشنواره «تجربه نگاری» در استان تهران

جمعه 1403/01/10

آگهی رسانه؛

مجازات تجاوز به عنف و نقش مشاوره حقوقی تلفنی

تهران رسانه | اگر سوال حقوقی در مورد تجاوز دارید اما امکان مراجعه حضوری و مشورت با یک وکیل یا مشاور حقوقی را ندارید یا نمی‌خواهید به دلایل شخصی مراجعه حضوری داشته باشید می‌توانید از خدمات مشاوره حقوقی تلفنی با بهترین مشاوران حقوقی بهره‌مند شوید.

مجازات تجاوز به عنف و نقش مشاوره حقوقی تلفنی

بحث تجاوز دامنه گسترده‌ای را در برمی‌گیرد. از برداشتن وسایل دیگران تا تجاوز به جسم یک شخص. برقراری رابطه جنسی با یک شخص بدون اجازه وی نیز تجاوز تلقی می‌شود که از گذشته تا به امروز در بین همه جوامع عملی شنیع و غیراخلاقی شمرده شده است. تجاوز به عنف و مجازات و جرائم مربوط به آن یکی از موضوعات مهم حقوقی است که بخش زیادی از پرونده‌های دادگاه قضایی را از آن خود نموده است.
متاسفانه عدم فرهنگ‌سازی مناسب در جامعه و بین خانواده‌ها باعث شده افراد معمولا در مقابل چنین جرائمی سکوت اختیار کنند تا به قول معروف طبل رسوایی‌شان به زمین کوبیده نشود. بسیاری از زنان و دختران نیز که در معرض چنین اتفاقاتی قرار می‌گیرند از ترس آبروی خود و خانواده سکوت می‌کنند و تمایلی به شکایت ندارند و حتی نسبت به حقوقی که قانون برایشان درنظر گرفته ناآگاه هستند.
مشاوره حقوقی تلفنی به این افراد امکان می‌دهد بدون حضور رودررو و مشورت با وکیل یا مشاور حقوقی نسبت به حقوق خود آگاه شده و اقدامات لازم را انجام دهند.

منظور از زنای به عنف چیست؟
زنا اساسا دو قسم است. زنای محصنه و زنای غیرمحصنه.
زنا به معنی رابطه جنسی بین زن و مردی است که با هم زن و شوهر نیستند. عنف نیز به معنای خشونت و زور است از این رو زنای به عنف یعنی اینکه مردی به زور و بدون رضایت زنی اقدام به رابطه جنسی با او نماید.
زنای محصنه به زنایی گفته می‌شود که یکی یا هر دو طرف، متأهل باشند؛ البته واژه «محصنه» به معنای زن شوهردار است.
زنای غیرمحصنه نیز به نوعی از زنا گفته می‌شود که هردو مجرد باشند.
در مورد حکم زنا، هم در قانون و هم در شرع بسیار سخت‌گیری بسیار زیادی شده است و البته به همین نسبت شرایط اثبات جرم زنا نیز بسیار ظریف است. به همین دلیل آگاهی از شرایط و قوانین مربوط به زنا نیازمند مشورت با مشاور حقوقی متخصص است که از تمام جوانب و ظرائف کار آگاه است.
نکته: باوجود این‌که در بسیاری موارد عمل تجاوز به عنف توسط مرد علیه زن صورت می‌گیرد. اما در این موضوع لزوماً زنان جز آسیب‌دیدگان نیستند. چراکه کودکان و مردان نیز ممکن است به دام این معضل گرفتار شوند. افرادی که مورد تعرض قرار گرفتند برای دریافت راهکار می توانند با مراجعه به سامانه های حقوقی، از هزینه های مشاوره آگاه شوند و اقدام به پرداخت هزینه برای مشاوره حقوقی تلفنی بپردازند تا بتوانند بدون حضور و رودررو شدن با وکیل نیازهای حقوقی خود را مرتفع نمایند.

حکم زنا در قانون و نقش مشاوره حقوقی تلفنی در آن
برای زنای محصنه و غیرمحصنه در قانون برطبق شرع و حدود اسلامی مجازات‌هایی درنظر گرفته شده است. حکم زنای غیرمحصنه صد ضربه شلاق خواهد بود. البته باید درنظر داشت این مجازات، یک مجازات حدی است. یعنی فرد مرتکب‌شونده برای اینکه مشمول این مجازات باشد باید حتما از اینکه یک عمل حرام و غیرقانونی را انجام می‌دهد آگاه باشد و در انجام این کار آگاهی و اراده داشته و بالغ باشد.
درمورد زنای محصنه نیز حکم زنای مردی که همسر دائم دارد و عاقل است با زن دیگر و همچنین، حکم زنای زنی که همسر دائم دارد با مرد دیگر، رجم یا همان سنگسار است که البته باید بتوان اثبات کرد.
اثبات یا عدم اثبات زنا، نحوه دفاع از خود، مورد تهمت زنا واقع شدن و مسائل دیگر از جمله مواردی است که برای افراد سوال پیش می‌آورد و ان‌ها را نیازمند مشاوره با مشاور حقوقی باتجربه و خوب می‌نماید. چراکه اثبات قربانی‌بودن شخص مورد تعرض و عدم رضایت وی در نزدیکی جنسی کار دشواری است.
بنابراین درصورتی که در این زمینه هرگونه سوالی دارید اما نمی‌خواهید به صورت حضوری مراجعه کنید، با یک تلفن می‌توانید از خدمات مشاوره حقوقی تلفنی در تهران و سایر شهرستان‌ها استفاده نمایید.

استفاده از مشاوره حقوقی تلفنی چه مزایایی دارد؟
مشاوره وکیل تلفنی به شما این امتیاز را می دهد که با بررسی رزومه و هزینه مشاوره حقوقی تلفنی اعلامی به انتخاب هریک از آنها بپردازید و با پرداخت حق‌المشاوره در منزل و با راحتی به اخذ مشاوره از آنها اقدام کنید.

مشاوره حقوقی تلفنی درمورد تجاوز
همان‌طور که در مطالب بالا بیان کردیم بحث تجاوز بحث پیچیده و دارای نکات ریز و ظریفی است که عموم مردم جامعه از آن آگاهی ندارند و نسبت به قوانین و مجازات‌های قانونی آن آگاه نیستند. از سوی دیگر به دلیل فرهنگ کشور ما، افرادی که مورد تجاوز قرار می‌گیرند نیز معمولا حاضر به پیگیری نشده و سکوت می‌کنند.
یکی از دلایل سکوت آن‌ها این است که نمی‌خواهند شناخته شوند و به صورت حضوری به وکیل و مشاور مراجعه کنند. در اینجاست که بحث مشاوره با وکیل تلفنی پیش می‌آید که راهی در دسترس و کم‌هزینه بدون نیاز به مراجعه حضوری است.
تنها با یک تلفن از هرکجایی که سکونت دارید می‌توانید با بهترین مشاور حقوقی تلفنی تماس گرفته و مشکل خود را در میان گذاشته و از حق و حقوق خود آگاه شوید.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
موزه گردی نوروزی در تهران

موزه گردی نوروزی در تهران

تهران رسانه | موزه‌ها، ابنیه تاریخی و پایگاه‌های میراث ملی و جهانی در نوروز، از ساعت ۹ تا ۱۸ آماده خدمات‌دهی به گردشگران و بازدیدکنندگان هستند.

تورهای گردشگری از شمال تا جنوب تهران

تورهای گردشگری از شمال تا جنوب تهران

تهران رسانه | به مناسبت نوروز، تورهای پیاده و سواره در همه مناطق تهران طراحی شده است که عمده آنها در مناطق ۱۲، ۲۰، ۱۱، ۱، ۵ و ۶ اجرا می شود.

خطر سیلابی شدن رودخانه ها در تهران

خطر سیلابی شدن رودخانه ها در تهران

تهران رسانه | در تهران احتمال وزش باد شدید، خیزش گردو خاک، بارندگی، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، آب‌گرفتگی معابر عمومی، خطر صاعقه، اختلال در فعالیت ناوگان حمل و نقل هوایی و جاده‌ای به ویژه در جاده‌های کوهستانی از جمله محور سولقان، ارتفاعات امام زاده داود (ع) و وردیج و واریش پیش بینی شده است.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت