چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

سه شنبه 1403/03/01

آگهی رسانه؛

مهم ترین معیارهای خرید خودرو پژو ۲۰۶ دست دوم

تهران رسانه | در این مقاله، خرید و فروش ۲۰۶ دست‌دوم را موردبررسی قرار داده و از چالش‌ها و نکات حائز اهمیت آن، سخن خواهیم گفت.

مهم ترین معیارهای خرید خودرو پژو ۲۰۶ دست دوم

خرید و فروش پژو 206 به‌عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین خودروهای کشور، بسیار پررونق است. این خودرو حدود 20 سال است که در بازار کشور حضور دارد. 206 به سبب ویژگی‌هایی که دارد، یکی از محبوب‌ترین خودروها به­ویژه نزد جوانان است. در خرید پژو 206 ، نکات مهمی وجود دارد که عدم توجه به آن‌ها می‌تواند، باعث خسارت شود. به‌ویژه اینکه فروش پژو 206 در بازار، بیشتر توسط دلال‌ها انجام می‌شود.

در این مقاله، خرید و فروش 206 دست‌دوم را موردبررسی قرار داده و از چالش‌ها و نکات حائز اهمیت آن، سخن خواهیم گفت. در انتها نیز پلتفرم فروش ماشین همراه مکانیک را به‌عنوان یک راه مطمئن خرید پژو 206 ، معرفی خواهیم کرد. درصورتی‌که پژو 206 ، یکی از گزینه‌های خریدتان است، این مقاله راهنمای شما خواهد بود.

نکات فنی مهم در خرید پژو 206

 

پژو 206 در سال‌های اخیر، تنها در دو تیپ 2 و 5 تولید شده است. این دو تیپ نیز به علل مختلفی ازجمله تشدید تحریم‌ها و افزایش نرخ ارز، نتوانسته‌اند کیفیت گذشته خود را در تولید، حفظ کنند. به همین دلیل است که مسئله جدیدتر بودن در خرید و فروش پژو 206 ، لزوما به معنی کیفیت بالاتر خودرو نیست.

پژوهای 206 که پیش از دهه نود تولید شده‌اند، عمدتا از مواد و قطعات فنی باکیفیت ‌تری برخوردار هستند. به‌طور مثال، می‌توان به ترمزهای این خودرو و همچنین کیفیت مواد به‌کاررفته شده در ساخت کابین آن اشاره کرد.

اما یکی از مهم‌ترین تغییراتی که در طول این سال‌ها در پژو داده شده است، گیربکس این خودرو است. تا پیش از خروج فرانسوی‌ها از ایران، گیربکس آرژانتینی باکیفیتی روی این خودرو نصب می‌شد که هماهنگی بسیار بالایی با موتور آن داشت. پس از قطع همکاری ایران‌ خودرو با شرکت پژو، این قطعه پژو 206 نیز مانند بسیاری دیگر از قطعات آن، افت کیفیت را تجربه کرده است. مسئله‌ای که قطعا باید در خرید پژو 206، موردتوجه قرار بگیرد.

گیربکس ایرانی نصب‌شده روی پژو 206 بد نیست! اما تفاوت زیادی با همتای آرژانتینی‌اش دارد. تاخیر، به‌ویژه در دنده معکوس و کمی کندی و سنگینی خودرو در دنده‌های بالا، برخی از ایرادات گیربکس جدید پژو 206 هستند.

به دلایل ذکرشده، خرید و فروش پژو 206 و قیمت‌گذاری آن، پیچیده‌تر از آن چیزی است که تصور می‌شود. درواقع، تنها یک کارشناس فنی خبره می‌تواند، تشخیص دهد که آیا واقعا یک 206 در کارکرده از یک 206 تولید دهه هشتاد، بهتر است یا خیر.

206 بیشتر تصادف می کند!
شاید این حرف، کمی غیرمنطقی به نظر برسد اما باید احتمال تصادفی بودن را در خرید پژو 206 با دقت بیشتری بررسی کرد. گواه این موضوع، آمار بازار خرید و فروش خودرو است. دلیل آن را هم می­توان این‌گونه عنوان کرد که 206 اصولا یک خودروی پرشتاب و اسپرت است که رانندگانش نیز به همین دلیل، اکثرا جوانان هستند. به‌این‌ترتیب، طبیعی است که این خودرو، بیشتر تصادف کرده باشد.

علاوه بر این، باید این نکته را هم اضافه کرد که حذف ترمز عقب دیسکی در پژو 206 تیپ 2 و شکل تخم‌مرغی این خودرو، کنترل آن را در شیب‌ها و پیچ‌های تند، سخت کرده است. عاملی که سبب افزایش تصادفات این خودرو شده است.

در خرید و فروش پژو 206 ، تایید یا رد تصادفی بودن آن، تنها با بررسی دقیق بدنه و سقف خودرو، امکان‌پذیر است. تشخیصی که گاه از عهده کارشناسان باتجربه نیز خارج است.

استهلاک و عمر مفید 206
نکته دیگری که در هنگام خرید پژو 206 باید به آن توجه کرد، استهلاک بالای این خودرو است. ممکن است، ظاهر خودرو، بسیار تمیز به نظر بیاید. شاید به‌عنوان راننده با نشستن پشت ماشین و مقداری رانندگی نیز متوجه مستهلک بودن آن نشوید. موضوعی که دلال‌ها به‌خوبی به آن آگاه هستند. آن‌ها با تمهیداتی، خودرو را تمیزتر و سالم‌تر ازآنچه هست، جلوه می‌دهند.

بااین‌حال، بهتر است که در خرید پژو 206 این موضوع را در نظر بگیرید که عمر مفید این خودرو، بر طبق تجربه عموم رانندگان، پنج سال است. پس‌ازاین، مدت ایرادات مختلف، کم‌کم از جای‌جای ماشین، سر برمی‌آورند. ایراداتی که خود را در شتاب پایین، افزایش مصرف سوخت و صداهای مختلف از موتور و گیربکس، نشان می‌دهند.

اما چرا 206 بیشتر از دیگر خودروها مستهلک می‌شود؟ جواب این سوال، باز هم در فرهنگ رانندگی با آن نهفته است. 206 نسبت به متوسط خودروهای جاده‌های ایران، فشار بیشتری را متحمل می‌شود. دلیل آن هم این است که افراد، آن را به‌عنوان یک خودروی پرشتاب و اسپرت می‌شناسند. این فرهنگ رانندگی در کنار وضعیت جاده‌های ایران، سرعت استهلاک 206 را بیشتر کرده است.

از طرف دیگر، افت کیفیت قطعات در سال‌های اخیر نیز مزید بر علت شده است. به‌این‌ترتیب در خرید پژو 206 ، استهلاک، یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای تعیین قیمت است.

پلتفرم فروش ماشین همراه مکانیک به عنوان یک راه حل

 

با توجه به‌تمامی چالش‌هایی که گفته شد، خرید و فروش پژو 206 کاری پرمخاطره است. پلتفرم فروش ماشین همراه مکانیک با کارشناسی فنی خودروها و قیمت‌گذاری آن‌ها بر این اساس، این چالش‌ها را به‌خوبی برطرف کرده است. این پلتفرم، علاوه بر حساسیتی که در این موضوع دارد، به‌منظور دادن اطمینان خاطر به خریدار، کارشناسی فنی خودرو را با ضمانت صد درصد جبران خسارت، انجام می‌دهد.

پلتفرم فروش ماشین همراه مکانیک ، دست دلالان را در معاملات کوتاه و روند خرید و فروش پژو 206 را به‌عنوان یکی از بازیگران اصلی بازار خودروی ایران، شفاف‌تر از همیشه کرده است. ارائه مشاوره‌های حقوقی، نظارت بر قرارداد و ارائه خدمات پس از فروش، نمونه‌هایی از تلاش‌های این پلتفرم در این زمینه هستند.

خرید و فروش پژو 206 در یک نگاه
خرید پژو https://www.hamrah-mechanic.com/cars-for-sale/peugeot/ خصوصا 206 جز اولین گزینه‌های بسیاری از افراد، به‌ویژه جوانانی است که به دنبال خودرویی اسپرت و پرشتاب می‌گردند. بااین‌حال، خرید این خودرو، مستلزم توجه به نکات مهمی است.

فروش پژو در پلتفرم فروش ماشین همراه مکانیک با توجه به نکات مهم گفته‌شده در این مقاله، مانند وضعیت فنی، استهلاک و احتمال تصادفی بودن آن، انجام می‌شود. خرید و فروش پژو در این پلتفرم با نظارت فنی و حقوقی کارشناسان مربوطه انجام می‌شود. به‌این‌ترتیب، می‌توان گفت که تمامی نگرانی‌های خریدار در خرید پژو 206 به‌این‌ترتیب، برطرف شده است.

منبع: مهر نیوز




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خیابان شهید ابراهیم رئیسی در تهران

خیابان شهید ابراهیم رئیسی در تهران

تهران رسانه | در زمان مناسب معبری به نام شهید ابراهیم رییسی در پایتخت نام گذاری خواهد شد.

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت