جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

تشکیل کارگروه تخصصی روابط عمومی در ادارات استان تهران

یک شنبه 1403/02/30

یوسفی خبر داد؛

تشکیل کمیته بازآفرینی شهری در شهر قدس

تهران رسانه | کمیته بازآفرینی شهری زیرمجموعه کمیسیون زیربنایی شورای اسلامی شهر قدس با حضور اعضای علاقمند، کارشناسان و مدیران مربوطه و مدیرعامل سازمان بازآفرینی شهرداری قدس تشکیل میشود.

تشکیل کمیته بازآفرینی شهری در شهر قدس

به گزارش تهران رسانه ؛ عضو شورای اسلامی شهرقدس گفت: شهر قدس مشکلات و نیازهای متعددی دارد که باید بازآفرینی شهری، احیای بافت فرسوده و صدور اسناد مالکیت در اولویت کاری مدیریت شهری قرار گیرد.

روح‌انگیز یوسفی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: موضوع بازآفرینی شهری به مفهوم احیا، تجدید حیات و نوزایی شهری و به عبارتی دوباره زنده شدن محلات هدف در شهرها است که با اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های امکان‌سنجی شده ارتقای کیفیت زندگی در محلات هدف را دنبال می‌کند.

وی افزود: طرح‌های بازآفرینی سعی در استفاده از پتانسیل‌های موجود در مناطق فرسوده را دارند و سعی دارند با بهره‌گیری از مشارکت گسترده عمومی با صرف کمترین بودجه، حیات اجتماعی و رونق اقتصادی را به بافت فرسوده بازگردانند.

یوسفی افزود: با توجه به ویژگی‌های کالبدی، ریزدانگی و گستردگی بافت فرسوده در شهر قدس که تقریباً ۴۰۰ هکتار از محدوده قانونی شهر را دربرمی‌گیرد و جمعیتی در حدود ۲۰۰ هزار نفر را در خود جای داده است و نظر به اینکه در صورت بروز حوادث طبیعی خسارات غیر قابل تصور و جبران در محلات مذکور می‌توان متصور بود به نظر و پیشنهاد اینجانب اولویت اول، برنامه ریزی و تمرکز مدیریت شهرستانی باید به این موضوع و استفاده از ظرفیت‌های طرح‌های بازآفرینی و احیای بافت فرسوده معطوف گردد و با اطلاع‌رسانی و استفاده از ظرفیت‌ها ومشوق‌های قانونی تحرک لازم در مناطق هدف را افزایش داده و ضمن افزایش سرانه‌های خدماتی و تأمین زیرساخت‌ها جریان تولید مسکن و تخریب و بازسازی و ساخت و ساز را به این مناطق هدایت نمود.

عضو شورای اسلامی شهر قدس عنوان کرد: در این راستا برنامه‌ریزی دقیق و توجه به ۴ موضوع کاربردی الزامی است، ابتدا جلب نظر اداره کل راه و شهرسازی استان تهران برای بازنگری، گسترش و تصویب محدوده جدید بافت فرسوده و محلات هدف شهر قدس، تخصیص محرک‌های تشویقی برای توجیه فنی و اقتصادی، تجمیع قطعات ریزدانه، معافیت‌های لازم در صدور پروانه و اهدای تراکم مناسب برای املاک واقع در این محدوده لازم است.

وی ادامه داد: سپس عزم عمومی و برنامه ریزی منسجم مدیریت شهرستان برای تسهیل در صدور اسناد مالکیت املاک واقع در بافت فرسوده بمنظور امکان استفاده از تسهیلات بانکی در غالب اجرای طرح تبدیل به احسن و صدور اسناد مالکیت ۶ دانگ عرصه و اعیان مطابق دستور مقام معظم رهبری در سال ۸۶ در خصوص موقوفه میرشکار و پلاک ۲۴ اصلی است.

یوسفی اظهار داشت: افزایش و تقویت دفاتر تسهیل گری در محلات هدف که عمده ترین و اصلی ترین وظیفه آنها برقراری ارتباط با ساکنان بافت‌های فرسوده، معرفی مشوق‌ها، تسهیلات و معافیت‌های موجود و حل مشکلات احتمالی آنها در زمینه‌های نوسازی بناها و تجمیع ساختمان‌ها و همچنین همکاری متقابل با مجمع سازندگان شهر قدس به عنوان عنصر اصلی سرمایه گذاری بخش خصوصی و اداره اوقاف برای صدور اسناد مالکیت ۶ دانگ عرصه و اعیان باشد.

عضو شورای اسلامی شهر قدس گفت: و در پایان با توجه به ظرفیت‌های دستورالعمل شرح وظایف، ترکیب، تعداد و چگونگی اداره کمیسیون‌های شوراهای اسلامی شهر، کمیته بازآفرینی شهری زیرمجموعه کمیسیون زیربنایی شورای اسلامی شهر قدس با حضور اعضای علاقمند، کارشناسان و مدیران مربوطه و مدیرعامل سازمان بازآفرینی شهرداری قدس تشکیل و بصورت مستمر گزارش اقدامات اطلاع رسانی عمومی گردد.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت