نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران

آزادی یک زندانی پس از ۱۵ سال در استان تهران

جزئیات بررسی پرونده های امور اراضی استان تهران

نظارت بر عملکرد شهرداران و شوراهای استان تهران

پنج شنبه 1403/02/20

اسلامشهر رسانه؛

شناسایی ۱۲محله کم برخوردار در اسلامشهر

تهران رسانه | تاکنون ۱۲ محله کم برخوردار در شهرستان اسلامشهر شناسایی شده‌است.

شناسایی ۱۲محله کم برخوردار در اسلامشهر

به گزارش تهران رسانه ؛ فرماندار اسلامشهر اعلام کرد: ۱۲ محله کم برخوردار در این شهرستان شناسایی شده‌است و علاوه بر این در زمینه برخورداری از سرانه های آموزشی، بهداشتی و ورزشی با محرومیت روبرو هستیم.

حسین حبیبی پس از پایان سفر و بازدید وزیر کشور از اردوی جهادی درمانی در شهرستان اسلامشهر، جمعه شب به خبرنگاران گفت: شهرستان هزار شهید اسلامشهر در بخش تولید و صنعت از توانمندی های کم ‌نظیری برخوردار و در حوزه تولید برخی محصولات از جمله کفش در کشور مطرح است.

وی افزود: بر اساس نظام ‌مسائل احصا شده توسط شریفیان نماینده مجلس شورای اسلامی و حضور بیش از ۱۰ تن از وزرا و تخصیص اعتبارات قابل توجه به اسلامشهر در یک سال و نیم‌گذشته، همپوشانی مناسب ایجاد شده در شهرستان و حمایت دولت سیزدهم، گام های اساسی برای کاهش محرومیت در اسلامشهر برداشته شده اما تردیدی نیست آورده دولت و نظام برای بهبود وضعیت سرانه ها کافی نیست و باید گروههای مردمی و جهادی نیز پای کار بیایند.

فرماندار اسلامشهر با بیان اینکه با آغاز فعالیت ستاد توانمند سازی محلات کم برخوردار قرارگاه محرومیت زدایی حضرت صاحب الزمان(عج) نیز در این ستاد ادغام شد، اظهار داشت: در حال حاضر ۱۲ محله کم برخوردار در شهرستان شناسایی شده و برنامه ریزی جهت خدمات دهی به ساکنان این‌مناطق در حال اجراست.

این مسئول خاطر نشان کرد: طبق بررسی های انجام شده در محلات کم برخوردار شهرستان احداث ۵۰ مدرسه ۱۲ کلاسه باید انجام شود. همچنین مدارس فعلی این‌محلات به ۲۲ هزار متر مربع آسفالت محوطه و ۲۵ هزار متر مربع ایزوگام سقف آنها نیاز دارند.

حبیبی همچنین به اختصاص ۶۰‌میلیارد تومان اعتبار برای احداث اردوگاه تفریحی دانش آموزی در اسلامشهر در سفر رئیس جمهور کشورمان گفت: امیدواریم با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در زمینه اختصاص زمین برای این اردوگاه و تسریع در احداث آن بخشی از کمبود سرانه های ورزشی و رفاهی مدارس کاهش یابد.

ارائه خدمات پزشکی به ۱۴ هزار نفر از ساکنان شش محله اسلامشهر

همچنین مدیر قرارگاه جهادی بهشت خدمت گفت: امروز با استقرار پزشکان قرارگاه جهادی بهشت خدمت در شهرک واوان اسلامشهر به بیش از ۱۴ هزار نفر از محرومین ۶ محله خدمات پزشکی بصورت رایگان ارائه شد.

سیدحسن سیداحمدی افزود: در این اردوی جهادی، ۳۰۰ پزشک و متخصص به همراه دستیار پزشک و پرستار از استانهای مختلف که از فارغ التحصیلان و دانش آموختگان و دانشجویان رشته‌های پزشکی هستند، بطور داوطلبانه و جهادی حاضر شده و به محرومین منطقه خدمات رسانی کردند.

وی افزود: اغلب مراجعه کنندگان از اقشار محروم و تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و خیریه‌ها و گروه‌های جهادی هستند، که از قبل شناسایی و غربالگری شده‌اند که بر اساس زمانبندی اعلام شده به این محل مراجعه و خدمات موردنیاز خود را دریافت کردند.

سیداحمدی با بیان اینکه امروز شاهد برگزاری بزرگترین اردوی جهادی تخصصی کشور در واوان بودیم تصریح کرد: در این برنامه جهادی ۱۴ هزار خدمت درمانی شامل تریاژ، چشم پزشکی، قلب، داخلی، اطفال، اعصاب و روان، مغز و اعصاب، فیزیوتراپی، کاردرمانی، زنان، مامایی، جراحی عمومی، روانشناسی، سونوگرافی، ارتوپدی، عمومی و ... انجام شد و از طریق سیستم ارجاع کشور، روند درمان نیازمندان پیگیری می شود.

این مسئول افزود: حدود ۱۴۷۰ خدمت دندانپزشکی شامل کشیدن دندان، جراحی، جرم گیری، ترمیم و آموزش بهداشت دهان و دندان نیز در این اردوی جهادی تخصصی صورت‌گرفت.

به گزارش ایرنا، احمد وحیدی وزیر کشور، محسن رضایی رئیس دبیرخانه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، آقامحمدی رئیس ستاد توانمندسازی و تحول اجتماع محور ۲۰۲۰ محله کم برخوردار کشور، جمعه ای که گذشت از اردوی جهادی خدماتی، درمانی در شهرک واوان شهرستان اسلامشهر بازدید کردند.

در این اردوی جهادی خدماتی که در راستای طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور ۲۰۲۰ محله کم برخوردار کشور به همت گروه‌های جهادی برگزار شده، خدمات پزشکی از قبیل دندان پزشکی، مغز و اعصاب، چشم پزشکی، اطفال، زنان و زایمان، داخلی، غربالگری سرطان، ارتوپدی، قلب، روانپزشک و روانشناس، اورولوژی، گفتار درمانی، فیزلوژی، اعصاب و روان، توان‌یابی پزشک عمومی توسط متخصصان و کادر پزشکی به افراد نیازمند ارائه شد.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

دانش آموزان تهرانی در کلاس های بازیگری

دانش آموزان تهرانی در کلاس های بازیگری

تهران رسانه | برگزاری کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی با همکاری آموزش و پرورش و شهرداری تهران آغاز شد.

با «سمیه گلپور» بیشتر آشنا شویم

با «سمیه گلپور» بیشتر آشنا شویم

تهران رسانه | «سمیه گلپور» یکی از چهره‌هایی است که از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم راه پیدا کرده است.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت