نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران

آزادی یک زندانی پس از ۱۵ سال در استان تهران

جزئیات بررسی پرونده های امور اراضی استان تهران

نظارت بر عملکرد شهرداران و شوراهای استان تهران

دوشنبه 1403/02/24

در جلسه كارگروه كاهش آلودگی هوای استان تهران مطرح شد؛

ممانعت از تردد اتوبوس های فاقدمعاینه فنی

با دستور استاندار تهران مقرر شد؛ كارگروهی متشكل از سازمان محیط زیست، شهرداری تهران، پلیس راهور در تهران و فرمانداری، محیط زیست و شهرداری در شهرستان های استان تهران ساز و كار عملیاتی اجرای طرح ممانعت از تردد كامیون ها و اتوبوس های فاقدمعاینه فنی را بررسی كنند.

ممانعت از تردد اتوبوس های فاقدمعاینه فنی

به گزارش تهران رسانه ؛ محمدحسین مقیمی استاندار تهران در جلسه كارگروه كاهش آلودگی هوای استان تهران با اشاره به اینكه لازم است پلیس راهور روزانه و شبانه در برخورد با كامیون های فرسوده و فاقد معاینه فنی و آلاینده جریمه صادر كند گفت: كامیون ها و اتوبوس هایی كه در سطح شهر تردد می كنند در سامانه شهرداری ثبت می شوند و در صورت مشاهده تردد خودروهای سنگین باری و مسافری فاقد معاینه فنی و شناسه، متوقف شوند.

وی با بیان اینكه تردد خودروهای مسافر بر و باربر در تهران با شهرداری تهران است و اتوبوس ها برای حمل و نقل نیاز به تایید شهرداری تهران دارند عنوان كرد: ٧٠ درصد آلودگی هوای تهران مربوط به اتوبوس ها و كامیون های گازوئیلی است و حدود سه هزار اتوبوس آلاینده در تهران مربوط به شركت واحد است و باید از تردد خودروهای فاقد معاینه فنی و فرسوده ممانعت شود.

استاندار تهران با بیان اینكه توقف حركت كامیون ها و اتوبوس های فرسوده عملیاتی است عنوان كرد: موضوع اصلی با اجرای این طرح ،تعللی است كه در جابجایی مسافران توسط اتوبوس ها و حمل بار از طریق كامیون ها پیش می آید و هدف اصلی كاهش آلودگی هواست و نباید هم جریمه اعمال شود و هم شاهد عدم كاهش آلودگی هوا در تهران باشیم.

مقیمی در این جلسه گفت: سهم استان تهران در برخورداری از اتوبوس ها و كامیون های جدید در طرح نوسازی باید لحاظ شود و نیاز است وزارت صنعت معدن و تجارت در راستای نوسازی ناوگان استان تهران توجه ویژه كند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه زمستان امسال با برنامه ریزی های انجام شده باید بهتر از سال های گذشته از آلودگی عبور کنیم افزود: تا آبان ماه امسال مقدمات زیرساخت ها باید فراهم شود و تولیدکنندگان خودروها، واردکنندگان اتوبوس ها و کامیون ها باید همراهی کنند تا امسال زمستانی با حداقل آلایندگی داشته باشیم.
١٠ هزار تاكسی فرسوده در صف نوسازی هستند

محمدحسین مقیمی در جلسه كارگروه كاهش آلودگی هوای استان تهران با اشاره به گزارش ارائه شده در مورد نوسازی ناوگان تاكسیرانی در تهران گفت: نوسازی حمل و نقل عمومی مهمتر از خودروهای شخصی است و وزارت صنعت معدن و تجارت برای نوسازی ١٠ هزار تاكسی فرسوده در صف نوسازی، همكاری كند.

بر اساس گزارش ارائه شده از سوی قنادان، مدیرعامل تاكسیرانی تهران در این جلسه؛ ١٤ هزار تاكسی فرسوده از مشمولان نوسازی سال ٩٦، به سال ٩٧ رسیده است و طبق برنامه تا پایان سال باید حداقل ١٠ هزار تاكسی نوسازی شوند كه تا نیمه مردادماه امسال فقط ٣٠٧ تاكسی نوسازی شده و نیاز است شركت های خودرو سازی شرایط ویژه ای برای نوسازی تاكسی های باقیمانده در نظر بگیرند.

وی در خصوص تعویض كاتالیست تاكسی ها نیز گفت: طبق برنامه تا پایان سال دو هزار كاتالیست تاكسی امسال تعویض خواهد شد.

در پایان جلسه با دستور استاندار تهران مقرر شد؛ كارگروهی متشكل از سازمان محیط زیست، شهرداری تهران، پلیس راهور در تهران و فرمانداری، محیط زیست و شهرداری در شهرستان های استان تهران ساز و كار عملیاتی اجرای طرح ممانعت از تردد كامیون ها و اتوبوس های فاقدمعاینه فنی را بررسی كنند.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

دانش آموزان تهرانی در کلاس های بازیگری

دانش آموزان تهرانی در کلاس های بازیگری

تهران رسانه | برگزاری کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی با همکاری آموزش و پرورش و شهرداری تهران آغاز شد.

با «سمیه گلپور» بیشتر آشنا شویم

با «سمیه گلپور» بیشتر آشنا شویم

تهران رسانه | «سمیه گلپور» یکی از چهره‌هایی است که از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم راه پیدا کرده است.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت