چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

دوشنبه 1403/02/31

آگهی رسانه؛

نکاتی پیرامون خرید کوله پشتی کوهنوردی 123kif.ir

تهران رسانه | کوهنوردی یا طبیعت‌گردی نیاز به یک سری وسایل خاص خود دارد، مهم‌ترین این وسایل کوله پشتی است.

نکاتی پیرامون خرید کوله پشتی کوهنوردی 123kif.ir

برخی آدم‌ها دوست دارند چندین ساعت یا چند روز از محیط شلوغ شهری دور باشند و به دنبال یک سفر کوتاه به دامان طبیعت یا کوه‌ها هستند. اگر شما هم جزو این‌گونه افراد هستید و دوست دارید که در طبیعت گردش کنید باید به یاد داشته باشید که کوهنوردی یا طبیعت‌گردی نیاز به یک سری وسایل خاص خود دارد. مهم‌ترین این وسایل کوله پشتی است.

مشخصات، قیمت و خرید کوله پشتی مردانه مدل FCC | دیجی‌کالا

شما قبل از اینکه به طبیعت بروید باید به فکر خرید یک کوله پشتی استاندارد باشید. کوله پشتی شما باید مخصوص کوهنوردی یا طبیعت‌گردی باشد تا شما بتوانید وسایل موردنیازتان را داخل آن قرار دهید. اما خرید کوله پشتی مخصوص کوهنوردی به همین آسانی نیست و ازآنجایی‌که قیمت این کوله ها معمولاً بالاست، باید از رفتن به بازار و خرید یک کوله پشتی اطلاعاتی در مورد این نوع کوله پشتی ها کسب کنید.

در هنگام انتخاب کوله به چه نکاتی توجه کنیم

خرید کوله پشتی و کوله کوهنوردی یک کوله پشتی معمولی نیست که بدون توجه به نکاتی که در ادامه گفته می‌شود بتوان آن را خریداری کرد. نکات خاصی که در این مقاله ذکر می‌شوند از مهم‌ترین نکات خرید کوله پشتی طبیعت‌گردی هستند که به‌هیچ‌عنوان نباید از آنها غافل شد.

در هنگام خرید یک کوله پشتی مخصوص کوهنوردی شما باید ظرفیت و حجم، نوع فعالیتی که قصد انجام آن را دارید، ساختار کلی کوله پشتی و جنسیت خودتان را مدنظر داشته باشید تا دچار اشتباه در خرید نشوید.

ظرفیت و حجم کوله پشتی

از مهم‌ترین نکاتی که باید در هنگام خرید کوله پشتی طبیعت‌گردی یا کوهنوردی آن را به یاد داشته باشید، ظرفیت آن است. کوله پشتی ها در ابعاد و ظرفیت‌های مختلفی ساخته می‌شوند که هرکدام از آنها باید باتوجه‌به نیاز فرد خریداری شود. اندازه‌گیری ظرفیت و حجم کوله پشتی کوهنوردی بر اساس لیتر است و شما باید باتوجه‌به مدت‌زمان سفر و وسایل موردنیاز در طی سفر یک کوله پشتی را خریداری کنید. واضح است که اگر کوله پشتی انتخابی شما حجم بیشتری داشته باشد، شما وسایل بیشتری را می‌توانید همراه خود ببرید.

مشخصات، قیمت و خرید کوله پشتی فوروارد کد FCLT6612 | دیجی‌کالا

به طور معمول کوله پشتی ها بر اساس مدت‌زمان سفر دسته‌بندی می‌شوند که در ادامه به توضیح چند مدل می‌پردازیم.

کوله‌های کمتر از 30 لیتری

این کوله پشتی‌ها مناسب وقتی است که شما قصد دوچرخه‌سواری یا پیاده‌روی در مسافت‌های کوتاه را دارید. این کوله پشتی ها به کوله پشتی‌های یک‌شبه نیز معروف هستند.

در این کوله پشتی‌ها شما وسایل زیادی نمی‌توانید همراه خود داشته باشید و تنها امکان جاسازی چند وسیله را دارید.

کوله پشتی های 30 تا 50 لیتری

این کوله پشتی ها مناسب سفرهای یک تا سه شبه هستند. در این کوله پشتی ها به‌راحتی می‌توانید وسایلی همچون کیسه‌خواب، ظرف غذا و ... را قرار دهید و با خود حمل کنید.

کوله پشتی های 50 تا 80 لیتری

در مسافرت‌های طولانی چند شبه بهتر است که مواد غذایی و لوازم بیشتری همراه خود داشته باشید. اینجاست که ضرورت یک کوله پشتی بزرگ بیش‌ازپیش نمایان می‌شود. کسانی که قصد دارند چند روزی در کوه بمانند و از طرفی کوله پشتی آنها سنگین نباشد بهتر است این مدل کوله را انتخاب کنند.

کوله پشتی های 80 تا 110 لیتری

برای کسانی که در زمستان قصد کوهنوردی یا طبیعت‌گردی دارند و معمولاً طول سفر آنها بیش از پنج شب است، این کوله پشتی ها بهترین گزینه است. این کوله پشتی ها اگرچه وزن زیادی دارند؛ اما شما با خود می‌توانید وسایل و تجهیزات بیشتری را حمل کنید. البته از این مدل کوله پشتی بیشتر برای سفرهای گروهی یا حرفه‌ای استفاده می‌شود که نیاز به وسایل بیشتری دارند.

جنسیت فرد استفاده‌کننده

ازآنجایی‌که شکل و آناتومی مرد با زن تفاوت دارد؛ بنابراین کوله‌پشتی ها نیز بر اساس جنسیت افراد طراحی و تولید می‌شوند. به‌طورکلی استخوان‌بندی خانم‌ها در برابر مردها ظریف‌تر و ریزتر است به همین خاطر سرشانه‌های خانم‌ها اندازه‌ای به‌مراتب کوچک‌تری نسبت به سرشانه‌های مردها دارد. در طراحی کوله پشتی های زنانه این مسئله با طراحی نیم‌تنه کوتاه‌تر، نزدیکی بندهای کوله به یکدیگر و حالت مخروطی شکل کمربند کمری کوله حل شده است.

دسته‌بندی کوله پشتی ها بر اساس نوع فعالیت

بر اساس نوع فعالیت کوله پشتی ها به چندین دسته تقسیم می‌شوند. کوله پشتی های مخصوص کوهنوردی، کوله پشتی های مخصوص صخره‌نوردی، کوله پشتی های طبیعت‌گردی، کوله های مخصوص دوچرخه‌سواری و کوله های زمستانی از مهم‌ترین انواع کوله پشتی ها هستند که هرکدام باتوجه‌به نیاز و کاربرد خود، طراحی شده‌اند. در هنگام خرید کوله پشتی باید هدف و نوع فعالیت خود را مشخص کنید تا انتخاب درستی از بین کوله پشتی های مختلف داشته باشید.

مشخصات، قیمت و خرید کوله پشتی لپ تاپ فوروارد کد 00-BP6633 مناسب برای لپ تاپ  16.4 اینچی | دیجی‌کالا

ساختار کلی کوله پشتی

در حالت کلی کوله پشتی ها در دودسته طراحی و تولید می‌شوند. کوله پشتی هایی با اسکلت و فریم خاص و کوله پشتی هایی که بدون اسکلت و فریم ساخته می‌شوند.

کوله پشتی های اسکلت دار

این کوله پشتی ها به‌خاطرداشتن اسکلت و فریم انعطاف کمی دارند؛ اما از طرفی دارای استحکام بالایی هستند و بهترین نوع کوله پشتی برای کوهنوردی هستند. این کوله پشتی ها در دو نوع فریم خارجی و فریم داخلی ساخته می‌شوند که هرکدام مزایا و معایب خاص خودشان را دارند.

کوله پشتی های بدون فریم

این کوله پشتی ها برخلاف کوله پشتی های فریم دار، انعطاف بالایی دارند. همچنین این نوع کوله پشتی نسبت به کوله پشتی های فریم دار وزن کمتری دارند و برای کسانی که عاشق پیاده‌روی هستند بسیار مناسب است. این کوله پشتی ها از لحاظ قیمتی، قیمت کمتری هم دارند.

البته به یاد داشته باشید که در کنار نکات گفته شده، یک سری نکات دیگر هم هست که باید به آنها توجه داشته باشید. نکاتی همچون جنس کوله پشتی و آستانه تحمل وزن کوله پشتی هم به‌نوعی در انتخاب و خرید یک کوله پشتی مهم هستند که نباید آنها را فراموش کرد.

جمع‌بندی نهایی

در این مقاله سعی شد تا مهم‌ترین نکاتی که در خرید کوله پشتی طبیعت‌گردی یا کوهنوردی دخیل هستند بازگو شوند. نکاتی که غفلت از آنها موجب خرید یک اشتباه خواهد بود. حجم و ظرفیت کوله، نوع استفاده کوله، ساختار کوله و جنسیت فرد استفاده‌کننده از کوله پشتی از جمله مهم‌ترین نکاتی هستند که نباید از آنها چشم‌پوشی کرد و در هنگام خرید کوله پشتی باید به آنها توجه کامل نمود.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت