چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

یک شنبه 1403/02/30

جاودانی عنوان نمود؛

محرومیت فرهنگی در شهرستان های استان تهران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران گفت: شهرستان های استان تهران از نظر زیرساخت های فرهنگی ، با محرومیت هایی مواجه اند که این امر باعث می شود تا استعدادهای هنری نتواند بروز کامل داشته باشد.

محرومیت فرهنگی در شهرستان های استان تهران

به گزارش تهران رسانه ؛ احد جاودانی روز یکشنبه در دیدار با سرپرست فرمانداری پیشوا گفت: یک اثر هنری برای آن که به خوبی بر مخاطب خود تأثیر بگذارد به بستری مناسب نیاز دارد که مهمترین آن، زیرساخت ها و اماکن فرهنگی است.
وی افزود: با وجود آن که در اکثر شهرهای کشور، زیرساخت های فرهنگی مناسبی احداث شده ولی شهرستان های استان تهران با وجود برخورداری از جمعیت فراوان، از زیرساخت های مناسب فرهنگی بی بهره اند و کار مناسبی برای آن ها انجام نشده است.
وی گفت: وقتی یک اثر هنری ، در مکانی نامناسب به نمایش گذاشته می شود ، در اصل به آن هنر توهین می شود چرا که هنرمند برای خلق اثر خود ، از جان مایه می گذارد.
جاودانی تصریح کرد: مسئولان استانی و کشوری باید نسبت به کمبود زیرساخت های فرهنگی شهرستان های استان تهران حساسیت بیشتری داشته باشند تا از وضعیت ناخوشایندی که با آن مواجه هستیم ، خارج شویم.
وی با اشاره به کمبود شدید فضای فرهنگی در شهرستان پیشوا گفت : به منظور رفع مشکلات شهرستان به صورت کوتاه مدت ، سالن همایش های جمعیت هلال احمر پیشوا تجهیز و کلنگ احداث نخستین فرهنگسرای شهرستان امسال به زمین زده می شود.
پیشوا محروم ترین شهرستان تهران از نظر زیرساخت های فرهنگی است.
سرپرست فرمانداری پیشوا از این شهرستان به عنوان یکی از محروم ترین شهرستان های استان تهران از نظر زیرساخت های فرهنگی یاد کرد.
حسین عباسی گفت: مردم پیشوا سابقه درخشان و نقشی بی بدیل در پیروزی انقلاب اسلامی داشته اند و تاکنون حق این مردم به ویژه در حوزه های فرهنگی ادا نشده است.
وی افزود: شهرداری و شورای اسلامی شهر پیشوا به منظور احداث فرهنگسرا، زمینی به مساحت 4 هزارمترمربع را در اختیار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار داده که با توجه به زمان تعیین شده برای احداث این مجموعه ، لازم است هر چه سریعتر عملیات اجرایی این پروژه مهم آغاز شود.
وی گفت: پیشوا با احتساب جمعیت اتباغ افغانستانی، بیش از 150 هزار نفر جمعیت دارد در حالی که این شهرستان از داشتن سالن اجتماعات نیز بی بهره است و بسیاری از برنامه ها را نمی توان در این منطقه اجرا کرد.
عباسی اظهار داشت: بر اساس تفاهمنامه ای که بین مسئولان شهرستان ، جمعیت هلال احمر و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی منعقد شده بود ، مقرر شد تا تجهیز و بهره برداری از سالن اجتماعات جمعیت هلال احمر به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شود که تاکنون هیچ اقدام عملی در این خصوص انجام نشده است.
وی گفت: پیشوا از جوانان مستعدی در حوزه های مختلف هنری برخورداراست که در صورت تأمین زیرساخت های مناسب ، این افراد می توانند فعالیت های قابل توجهی در سطح کشور انجام دهند.
پیشوا در 45 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

اخبار فرهنگی استان تهران را در تهران رسانه دنبال کنید




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت