چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

دوشنبه 1403/02/31

با حضور مسئولان؛

سرپرست منابع طبیعی استان تهران معرفی شد

در مراسمی سرپرست جدید اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران معرفی شد.

سرپرست منابع طبیعی استان تهران معرفی شد

به گزارش تهران رسانه ؛ مهندس خلیل آقائی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در حکمی مهندس احمد طاهری را به عنوان سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران منصوب کرد.

طی مراسمی که با حضور دکتر عباسعلی نوبخت معاون امور جنگل و علی جمشیدیها مدیرکل حوزه ریاست سازما جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور برگزار شد احمد طاهری به عنوان سرپرست این اداره کل معارفه و از خدمات دکتر علی کیان قدردانی به عمل آمد.

گفتنی است طاهری پیش از این و در سال های نه چندان دور معاونت برنامه ریزی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران را بر عهده داشته است.

معاون امور جنگل سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: امسال و با اعتبار 700 میلیارد تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی مجموعه فعالیت های منابع طبیعی با رویکرد جامع نگری در حوزه های آبخیز در حال اجرا می باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران دکتر عباسعلی نوبخت در ادامه افزود: امسال و از محل این اعتبارات که حدود 67 میلیارد تومان می باشد در بخش عملیات بیولوژیکی بیش از 25 هزار هکتار جنگل کاری در سطح کشور انجام می شود که از این میزان تاکنون 11 هزار هکتار جنگل کاری صورت گرفته است.

این مقام مسئول اظهار داشت: استمرار پروژه های منابع طبیعی در قالب مدیریت جامع حوزه های آبخیز با مشارکت جوامع محلی منجر به پایداری سرزمین خواهد شد.

* فعالیت در مجموعه منابع طبیعی خدمت به منابع طبیعی، مردم و کشور است

دکتر علی کیان مدیرکل سابق اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در مراسم تکریم خود گفت: کارکردن در منابع طبیعی خدمت به منابع طبیعی، مردم و کشور محسوب می شود و این خدمت از ارزش بالایی برخوردار است.

وی به برخی از طرح های تهیه و اجرا شده در این اداره کل اشاره کرد و افزود: طرح هایی از قبیل طرح کاداستر اراضی ملی، پایش اراضی ملی با استفاده از سیستم های ماهواره ای، کنترل سیلاب در حوزه های آبخیز، کنترل و مهار گرد و غبار و طرح توسعه جنگل کاری از جمله طرح هایی است که در سال های اخیر تهیه و در سطح استان تهران به مرحله اجرا درآمده است.

* حفاظت از اراضی ملی در اولویت کاری قرار دارد

مهندس احمد طاهری سرپرست جدید اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در جلسه معارفه خود گفت: اراضی ملی و منابع طبیعی از ارزش بالای زیست محیطی و اقتصادی برخوردار است که به همین جهت حفاظت از این اراضی در اولویت کاری ما در مجموعه منابع طبیعی قراردارد.

وی با اشاره به گستره وسیع عرصه های منابع طبیعی افزود: از آنجائی که عرصه های منابع طبیعی دارای وسعت زیادی می باشد از این رو برای حفظ، احیاء، توسعه و بهره برداری صحیح از این عرصه ها نیازمند مشارکت جدی مردم هستیم.

اخبار استان تهران را در تهران رسانه دنبال کنید




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خیابان شهید ابراهیم رئیسی در تهران

خیابان شهید ابراهیم رئیسی در تهران

تهران رسانه | در زمان مناسب معبری به نام شهید ابراهیم رییسی در پایتخت نام گذاری خواهد شد.

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت