چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

دوشنبه 1403/02/31

حیدری خبر داد؛

گلخانه هیدروپونیک شهرستان بهارستان در راه است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهارستان با اشاره به افتتاح گلخانه هیدروپونیک در این شهرستان گفت: این پروژه با ۲۴۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری داخلی و ۵ میلیون یورو سرمایه‌گذاری خارجی در دهه فجر افتتاح می‌شود.

گلخانه هیدروپونیک شهرستان بهارستان در راه است

به گزارش تهران رسانه ؛ علیرضا حیدری با اشاره به کشت هیدروپونیک یا آبکشت -شیوه کشت بدون خاک- اظهار داشت: در این نوع کشت متخصصان نیازهای غذایی گیاه را اندازه‌گیری و به جای خاک با استفاده از آبی که به گیاه داده می‌شود با افزودن عناصر ماکرو و میکرو و نگهداشتن گیاه توسط مواد نگهدارنده بی‌اثر مانند پرلیت عملاً نیاز به خاک را منتفی می‌کنند.

وی تصریح کرد: در این پروژه با 240 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری داخلی و 5 میلیون یورو سرمایه‌گذاری خارجی برآورد می‌شود سالانه 2 هزار و 180 تن انواع محصولات کشاورزی صیفی‌جات و سبزیجات ارگانیک تولید شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهارستان با اشاره به ایجاد اشتغال مؤثر در این گلخانه افزود: این گلخانه می‌تواند ارزآوری و اشتغال‌زایی زیادی برای شهرستان بهارستان و استان تهران داشته باشد همچنان که با ایجاد این گلخانه برای بیش از 1000 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد اشتغال می‌شود.

حیدری بیان کرد: با توجه به وضعیت خشکسالی و بحران آب در کشور، تنها راه برون‌رفت از این شرایط توسعه گلخانه‌ها است تا بتوان به صورت اقتصادی مثمرثمر بوده و زمینه اشتغال و امنیت غذایی را نیز فراهم کرد.

وی سپس با اشاره به کشورهای هدف صادرات محصولات این گلخانه ادامه داد: عمده کشورهای هدف صادرات صیفی‌جات و سبزیجات این گلخانه روسیه، گرجستان و کشورهای آسیای میانه است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهارستان در پایان خاطرنشان کرد: این گلخانه به لحاظ تکنولوژی با گلخانه‌های روز دنیا برابری می‌کند و هیچ آلودگی برای منطقه و شهر ندارد.

اخبار شهرستان بهارستان را در تهران رسانه دنبال کنید




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت