چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

دوشنبه 1403/02/31

امام جمعه لواسان؛

شفافیت در مبارزه با فساد از دادگاه ها شروع شود

امام جمعه لواسان گفت: مشکل اقتصاد کشور سوء مدیریت، بی‌تدبیری و سوء استفاده مفسدان است.

شفافیت در مبارزه با فساد از دادگاه ها شروع شود

به گزارش تهران رسانه ؛ حجت الاسلام سید سعید لواسانی در خطبه های نماز جمعه امروز شمیرانات طی سخنانی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری گفت: پاسخ منفی و قاطعانه به پیشنهاد مذاکره آمریکایی‌ها، توضیحات مربوط به اوضاع اقتصادی داخلی و وضعیت معیشت مردم و توصیه‌ها به وحدت سیاسی و عمومی مردم و مسئولان و لزوم هم‌افزایی آنان ۳ محور اصلی فرمایشات مقام معظم رهبری بود.

وی گفت: به‌نظر حقیر مهم‌تریم بخش این بیانات، تبیین شرارت‌های امریکا و پاسخ منفی و قاطعانه به پیشنهاد مذاکره امریکایی‌ها بود، زیرا از زمانی که ترامپ پیشنهاد مذاکره بدون پیش‌شرط با ایران را در هر مکان و هر زمان مطرح کرد، پنداری نه تنها دستگاه دیپلماسی خارجی بلکه نهادهای دولتی و وزارت‌خانه‌های داخلی نیز در کُما و بلا تکلیفی به سر می‌بردند و دو موضوع وضع اقتصادی و وحدت مسئولین و مردم تابعی از این مسأله هستند.

امام جمعه لواسان گفت: پیشنهاد ترامپ از روی ضعف و پی‌بردن به اشتباه خود در خروج از برجام بود، ترامپ از روی ضعف همراه با خباثت چنین پیشنهادی را مطرح کرده است، این‌که رهبری عزیز ما فرمودند: «جنگ نمی‌شود و مذاکره نخواهیم کرد.» پاسخ تند و گزنده‌ای به پیشنهاد مذاکرۀ آمریکاست.

لواسانی اضافه کرد: مذاکره‌ای که تحت فشار باشد، توسط عقل سلیم ممنوع می شود، پاسخ قاطع رهبری هم آب پاکی را روی دست طرف آمریکایی ریخت و هم طرفداران مذاکرۀ ایرانی را بیدار کرد، البته اگر بیدار شوند، ترامپ قماری را شروع کرد، که بازندۀ اصلی او و دولت آمریکا است، او اول از برجام خارج شد، تا تحت فشار ایران را به مذاکره جدید وادار کند، اما یکی از بدترین تصمیمات دیپلماتیک را در تاریخ امریکا به یادگار گذاشت و مورد انتقاد داخلی و خارجی و هم‌پیمانان خودش واقع شد و در مقابل نتوانست باب مذاکره جدید وعده داده‌شده‌اش را با ایران باز کند.

ترامپ برای پیروزی در انتخابات آمریکا به مذاکره با ایران نیاز دارد

خطیب جمعه لواسان با بیان این که امریکا دو انتخابات مهم را پیش روی خود دارد، گفت: انتخابات میان‌دورۀ کنگره در آبان ماه آینده و انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ برای ترامپ بسیار مهم است، او برای پیروزی در این انتخابات ها نیازمند قدرت‌نمایی و مذاکره و توافق حتی صوری با ایران است. یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای او در چهارسالۀ ریاست‌جمهوری‌اش توافق جدید با ایران است که مقدمۀ آن مذاکره با رئیس‌جمهوری ایران بود که از دست رفت.

وی افزود: ترامپ قمارباز ماهری است، اما مقابله با ایران قمار نیست، بلکه هماوردی است که انتهای آن برای امریکا نامشخص و خطرناک است.

امام جمعه لواسان سپس به نامه رئیس قوه قضاییه به رهبر انقلاب و درخواست مجوز و حکم حکومتی برای مبارزه قاطع با فساد را نقطۀ عطفی در این زمینه دانست و گفت: البته اگر این حکم حکومتی درست به اجرا درنیاید، تبعات منفی خواهد شد که می‌تواند برای نظام ایجاد چالش کند، زیرا قانون خوب و اختیارات مکفی شرط لازم برای تحقق عدالتند ولی کافی نیست و اجرای درست شرط کفایت آن است.

وی گفت: نکتۀ مهم در این حکم موقتی‌بودن آن است که دو سال بیشتر اعتبار ندارد و قوۀ قضائیه باید در این مدت تکلیف مبارزه با فساد و برقراری عدالت را حل کند، اما برخی از مواردی که با این حکم مجاز شده است، ورای قانون است، و می‌تواند حقوق متهمان را تضییع و اتهام حقوق بشر علیه ایران را پررنگ‌تر کند، اما موافقت مقام معظم رهبری با این درخواست آن را قانون لازم الاجراء می‌کند، بااین وجود این موافقت هم مشروط است، باید این مقابله با فساد عادلانه باشد و بادقّت انجام بگیرد؛ یعنی کار بایستی دقیق و عادلانه انجام بگیرد.

لواسانی گفت: قوه قضائیه بدون ملاحظۀ جیغ‌ودادها و سرزنش‌ها باید این استجازه را عملی کند، اما مراقب باشند که تبعات منفی احتمالی آن را کم کنند، اجرای ناقص این امر و خطراتی چون تهدید و تطمیع از سوی مراکز قدرت ضروری می‌کند، که حتماً دادگاه‌های ویژه رسیدگی به پرونده‌های اخلالگران در نظام اقتصادی، علنی باشد، تا رسانه ها بتوانند به مدد بیایند، تا هم مردم در جریان کامل دادگاه‌ها قرار گیرند و این‌گونه به حمایت از قوۀ قضائی بیایند و هم تهمت‌ها و شایعات خنثی شود و هم شائبه‌های تطمیع و تهدید به حداقل خود برسد.

شفافیت در مبارزه با فساد از دادگاه ها شروع شود

وی افزود: خوب است که شفافیت در مبارزه با فساد از این دادگاه‌ها شروع شود، جامعۀ شفاف و دولت شفاف میزان خطا و اشتباه هم‌چنین فساد و تبانی و رشوه و تطمیع و تهدید را به حداقل می‌رساند.

خطیب جمعه لواسان گفت: اکنون رهبری عزیز ما راه را باز کردند، اولاً خیال دولت و ملت را راحت کردند که مذاکره انجام نخواهد شد، ثانیاً به قوۀ قضائیه اجازه دادند که قاطع و بدون ملاحظات سال‌های اخیر با مفسدان اقتصادی برخورد شود، ثالثاً با حمایت از دولت و نشان‌دادن نقشۀ کلی راه، به دولت فرمان عمل انقلابی دادند تا از مشکلات اقتصادی موجود گذر کند.

وی افزود: وقتی راه مبارزه و برخورد قاطع با فساد هموار شد، دولت باید از ظرفیت عظیم نیروهای مومن و انقلابی به‌ویژه جوانان صاحب‌نظر استفاده کند، تا سدها بشکند، هیچ بن‌بستی نیست، مگر تارهای عنکبوتی که دور خود پیچیده‌اند، از لاک خود بیرون بیاییم، افق روشن است، فکر، تدبیر و عمل انقلابی می‌خواهد.

وی گفت: مشکل اصلی اقتصاد کشور سوء مدیریت و بی‌تدبیری است که همراه با سوء استفادۀ مفسدان شده است، راه‌حل مشکلات در درون خودمان است، راه باز است، همت و حمیت می‌خواهد تا بار گرانی و شدت فشار از دوش مردم برداشته شود، ناامیدی هم از لشکریان شیطان است که آمریکا و دنباله‌روهای آن می‌خواهند با جنگ روانی در ملت ایران تزریق کنند.

امام جمعه لواسان افزود: تاکنون سخت‌ترین گردنه‌ها را طی کرده‌ایم که این گردنه در مقابله با آن‌ها آسان است، خدا با ماست و هیچ ناامید نیستیم و ملت، دست دولت را در اقدام شایسته و انقلابی در اصلاح امور اقتصادی و معیشتی مردم را می‌فشارد.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت