آزادی یک زندانی پس از ۱۵ سال در استان تهران

جزئیات بررسی پرونده های امور اراضی استان تهران

نظارت بر عملکرد شهرداران و شوراهای استان تهران

فعالیت در حوزه حجاب توسط ائمه جمعه استان تهران

یک شنبه 1403/02/16

صیدی مطرح نمود؛

فراخوان عکس‌های قدیمی از اسلامشهر منتشر شد

معاون فرهنگی، اجتماعی شهرداری اسلامشهر گفت: جشنواره فرهنگی، هنری قاب شهرمن، با هدف جلب مشارکت های عمومی برای تقویت بین نسلی، با فراخوان عکسهای قدیمی از اسلامشهر برگزار می شود.

فراخوان عکس‌های قدیمی از اسلامشهر منتشر شد

به گزارش تهران رسانه ؛ مجید صیدی معاون فرهنگی، اجتماعی شهرداری اسلامشهر اظهار کرد: جشنواره قاب شهرمن به‌عنوان نخستین فراخوان عکس‌های قدیمی از شهر اسلامشهر باهدف تهیه آرشیو تصویری از این منطقه با مشارکت عمومی شهروندان برگزار می‌شود.

صیدی بیان کرد: در این جشنواره که از اواخر آذرماه سال جاری در اسلامشهر آغاز به کارکرده، تلاش شده در راستای تقویت هویت فرهنگی، اجتماعی، هنری و... منطقه در طول سال‌های گذشته تصاویری را تهیه و یک بانک اطلاعاتی ایجاد شود.

وی با تشریح جزئیات و اهداف برگزاری این جشنواره تأکید کرد: هویت و گذشته تاریخی یک منطقه نشان از فرهنگ، تمدن و توسعه آن اقلیم بوده و با توجه به اینکه اسلامشهر دارای تاریخ کهنی است، پرداختن به این موضوع بسیار اهمیت دارد.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار اسلامشهر افزود: از دیگر اهداف این جشنواره می‌توان به جلب مشارکت عمومی و مردمی، مستندنگاری وضع موجود و گذشته بناهای تاریخی اسلامشهر، ایجاد امکان مقایسه برای عموم در خصوص تغییرات محیطی در شهرستان در طول سالیان گذشته، تلاش در جهت تقویت هویت فرهنگی و هویت شهری، تقویت ارتباط بین نسلی در میان شهروندان اشاره کرد.

وی تصریح کرد: بزرگداشت عکاسان پیشکسوت منطقه از دیگر بخش‌های مهم این جشنواره است که در حاشیه برگزاری جشنواره نیز تعدادی از قدیمی‌ترین عکاسان ساکن اسلامشهر تقدیر به عمل خواهد آمد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند عکس‌های قدیمی خود را از اسلامشهر به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند گفت: شرکت برای عموم علاقه‌مندان آزاد است و به پنج نفر از صاحبان عکس‌های برگزیده، جوایز ارزنده به همراه تندیس و لوح افتخار اهدا می‌شود و از تمامی ارسال‌کنندگان عکس تقدیر به عمل خواهد آمد.

وی افزود: عکس‌ها می‌تواند به موضوع اشخاص و افراد (اعم از شهدا و اهالی قدیمی و...)، بناها و محله‌ها (خیابان‌ها و کوچه‌ها و محله‌های قدیمی که در طول این سال‌ها تغییر اساسی داشته‌اند و...)، مراسمات و رویدادها (اعزام به جبهه، تشییع پیکر شهدا و عزاداری محرم، سیزده‌بدر و ...) باشد، البته عکس‌ها باید متعلق به قبل از سال ۱۳۸۰ و از اسلامشهر باشند.

صیدی ادامه داد: علاقه‌مندان می‌توانند تا تاریخ ۲۴ دی‌ماه از طریق تمام شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها به‌حساب کاربریghabeshahreman@ یا به شماره ۰۹۱۹۳۳۵۸۵۹۲ و یا از طریق نشانی پست‌الکترونیکی ghabeshahreman@gmail.com و یا با مراجعه و تحویل حضوری عکس‌ها به روابط عمومی مناطق شهرداری، کلیه مراکز فرهنگی، فرهنگسراها و خانه‌های فرهنگ سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، عکس‌های خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

وی تأکید کرد: علاقه‌مندان جهت شرکت در این جشنواره و کسب اطلاعات بیشتر با دبیرخانه جشنواره با شماره‌های ۰۲۱۵۶۳۶۶۶۱۲ و ۰۹۱۹۳۳۵۸۵۹۲ تماس گرفته و یا به سایت شهرداری اسلامشهر به نشانیwww.eslamshahr.ir مراجعه کنند.

صیدی تصریح کرد: دبیرخانه مرکزی جشنواره فرهنگی عکس قاب شهرمن، اسلامشهر واقع در اسلامشهر، بلوار بسیج مستضعفین - روبروی خیابان زرافشان، ساختمان شهرداری مرکزی، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی همه روز در ساعت اداری پذیرای علاقه‌مندان جهت حضور در جشنواره و تحویل آثار است.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار اسلامشهر با اشاره به استقبال گسترده شهروندان از این جشنواره خاطرنشان کرد: جشنواره قاب شهرمن زمینه‌ای را به وجود آورده تا علاوه بر شناسایی پتانسیل‌های ناشناخته شهر، محققان و مورخان تاریخی این منطقه را مورد تحقیق قرار دهند، چراکه براساس شواهد و اسناد تاریخی موجود اسلامشهر درگذشته بنام قاسم‌آباد شاهی در مسیر جاده ابریشم، به‌عنوان یکی از سکونت‌گاه‌های بشری شناخته شده است.

اخبار شهر اسلامشهر را در تهران رسانه دنبال کنید




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
دانش آموزان تهرانی در کلاس های بازیگری

دانش آموزان تهرانی در کلاس های بازیگری

تهران رسانه | برگزاری کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی با همکاری آموزش و پرورش و شهرداری تهران آغاز شد.

با «سمیه گلپور» بیشتر آشنا شویم

با «سمیه گلپور» بیشتر آشنا شویم

تهران رسانه | «سمیه گلپور» یکی از چهره‌هایی است که از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم راه پیدا کرده است.

دریافت گواهینامه یک روزه موتورسواری در تهران

دریافت گواهینامه یک روزه موتورسواری در تهران

تهران رسانه | دارندگان موتورسیکلت فاقد گواهینامه د رصورت داشتن مهارت کافی و احراز شرایط، می‌توانند با پرداخت مبلغی بسیار کمتر از آنچه باید در فرایند دریافت گواهینامه عادی پرداخت کنند، یک‌روزه صاحب گواهینامه شوند.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت