چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

یک شنبه 1403/02/30

ممیزی خبر داد؛

بیمه 11 هزار راس دام سبک عشایر در استان تهران

مدیر امور عشایر استان تهران از اجرایی شدن طرح بیمه فراگیر دام سبک عشایری در این استان خبر داد و گفت: امسال برای اولین بار حدود 11 هزار راس دام سبک عشایر این استان در قالب این طرح بیمه شدند.

بیمه  11 هزار راس دام سبک عشایر در استان تهران

به گزارش تهران رسانه ؛ هاتف ممیزی روز سه شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا اظهارداشت: سازمان امور عشایر ایران و صندوق بیمه محصولات کشاورزی تفاهم نامه ای در خصوص اجرایی شدن طرح بیمه فراگیر ویژه دام سبک عشایری امضا کردند که این طرح از ابتدای آذرماه در استان تهران اجرایی شد.
وی افزود: در قالب این طرح به دام های سبک عشایری استان تهران درصورت آسیب ناشی از حوادث قهری، سوانح طبیعی و بیماری های واگیردار عمومی و قرنطینه ای خسارت پرداخت می شود.
ممیزی ادامه داد: این طرح همچنین به ثبات و امنیت شغلی عشایر کمک می کند و با توجه به اینکه عشایر استان تهران حدود 700 هزار راس دام سبک در اختیار دارند این طرح برای عشایر استان تهران اهمیت دارد.
وی خاطرنشان کرد: طرح بیمه فراگیر دام سبک عشایری با همکاری صندوق بیمه محصولات کشاورزی در مناطق عشایری استان تهران همچنان ادامه دارد و عشایر با مراجعه به شرکت های تعاونی عشایری شهرستان نسبت به بیمه کردن دام های خود اقدام کنند.
مدیر امور عشایر استان تهران یادآور شد: با توجه به اینکه دام های عشایری در مراتع و همچنین در مسیر رفت و برگشت در مراتع ییلاقی و قشلاقی در حرکت هستند همواره در معرض خطرات ناشی از حوادث غیرقابل پیش بینی قرار دارند که این طرح به اقتصاد خانوار عشایری کمک ویژه ای می کند.
وی همچنین از اجرایی شدن دوره آموزشی کنترل بیماری بروسلوز (تب مالت) ویژه دامداران عشایری در استان تهران خبر داد و گفت: این دوره آموزشی با همکاری اداره کل دامپزشکی، سازمان جهاد کشاورزی و مرکز تحقیقات ، آموزشی کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران در شهرستان های مختلف در حال برگزاری است.
استان تهران با داشتن حدود 3 هزار خانوار عشایری و دارابودن حدود 700 هزار راس دام سبک سال گذشته بیش از 67 هزار تن محصولات دامی، لبنی، پروتئینی و کشاورزی تولید کردند.

اخبار عشایر استان تهران را در تهران رسانه دنبال کنید




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت