جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

تشکیل کارگروه تخصصی روابط عمومی در ادارات استان تهران

جمعه 1403/02/28

ذوالقدر بیان کرد؛

تغییرات غیرقانونی کاربری اراضی کشاورزی در استان تهران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ضمن اشاره به لزوم مقابله با تغییرات غیرقانونی کاربری اراضی کشاورزی در استان اظهار داشت: مشکل اصلی ما در حریم شهرها بوده و با مشکل عمده‌ای در خارج از حریم روبرو نیستیم.

تغییرات غیرقانونی کاربری اراضی کشاورزی در استان تهران

به گزارش تهران رسانه ؛ کریم ذوالفقاری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که ظهر امروز(شنبه) با حضور استاندار و سایر اعضای این شورا در محل استانداری تهران برگزار شد، ضمن اشاره به لزوم مقابله با تغییرات غیرقانونی کاربری اراضی کشاورزی در استان، اظهار داشت: مشکل اصلی ما در حریم شهرها بوده و با مشکل عمده‌ای در خارج از حریم، روبرو نیستیم. معتقدم که عامل اصلی تغییرکاربری اراضی کشاورزی در حریم، خود شهرداران هستند.

وی افزود:معاون عمرانی استاندار، جلسات متعددی را در این خصوص برگزار کرده و با شهرداران نیز در این مورد اتمام حجت کرده است، اما با این حال، برخی از شهرداران به اراضی کشاورزی به دلیل تنگناهای اعتباری و اقتصادی، نگاه قلک گونه دارند. در این بین متاسفانه شاهد سواستفاده برخی از افراد هستیم که با برخی از رانت‌ها، تملک اراضی را با تغییر کاربری صورت می‌دهند.

ذوالفقاری ادامه داد: مسئله دیگر قابل تاسف این که هنوز برخی از مسئولین، متوجه هدررفت و نابودی منابع غذایی هنگفت در استان تهران برای نسل‌های آینده نیستند و این یک خطر جدی خواهد بود. چرا که در تغییر کاربری اراضی، نیازهای قابل توجه آیندگان، نظیر تفرج‌گاه‌ها و توسعه متوازن روستایی، نادیده گرفته می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران تاکید داشت: اگر همه فرمانداران در راستای مقابله با تغییرات کاربری اراضی کشاورزی، عزم جدی داشته باشند، تردیدی وجود ندارد که دیگر شاهد چنین پدیده‌ای نخواهیم بود. در همین رابطه نیز با هماهنگی دستگاه‌ها، از ابتدای سال تا کنون بالغ بر ۱۵۵۰ تخریب در حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز داشتیم که این رقم تخریب همه بناها از فونداسیون تا ساختمان کامل را شامل می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به رغم فقر شدید امکانات لجستیکی در جهاد کشاورزی، امروز فرمانداران شهرستان‌های استان تهران همکاری خوبی با این اداره دارند و این همراهی با پشتیبانی بهتر دستگاه قضایی، منجسم‌تر عمل خواهد کرد. البته این مسئله را هم باید در نظر داشت که متاسفانه راهداری تا این لحظه، هیچ خدمت لجستیکی را در راستای همکاری با جهاد کشاورزی ارائه نکرده است.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت