جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

تشکیل کارگروه تخصصی روابط عمومی در ادارات استان تهران

جمعه 1403/02/28

رسانه تهران؛

همایش اصحاب رسانه استان تهران برگزار شد

همایش ملی رسانه، چهل سالگی انقلاب و خدمات دولت تدبیر و امید با حضور استاندار تهران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و جمعی از مدیران و خبرنگاران رسانه های استان تهران برگزار شد.

همایش اصحاب رسانه استان تهران برگزار شد

به گزارش تهران رسانه ؛ مسعود مرسلپور فرماندار اسلامشهر در همایش ملی رسانه، چهل سالگی انقلاب و خدمات دولت تدبیر و امید که با حضور استاندار تهران، مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان تهران، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای، مدیران مسئول روزنامه های جمهوری اسلامی و اطلاعات، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اسلامشهر و جمعی از میران کل استانی و مسئولان شهرستان و فعالان سیاسی اجتماعی اسلامشهر برگزار شد با اشاره به برنامه‌ریزی برای برپایی جشن ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی گفت: قدرت‌های استکباری دنیا به این نتیجه رسیده‌اند که انقلاب اسلامی ایرانی شکست ناپذیر بوده و توطئه و نقشه دشمنان در دلسرد کردن مردم بی‌ثمر است.
اظهار داشت: طی ۵ سال گذشته ۵۶۷ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۸۰۸۰میلیارد ریال در سطح شهرستان اسلامشهر به بهره‌برداری رسیده است.
وی با بیان اینکه ۶ هزار و ۷۶۷ کارگاه و کارخانه تولیدی در شهرستان فعال هستند، افزود: مسؤولین دستگاه‌های اجرایی باید تلاش کنند موانع موجود بر سر راه تولید و اشتغال را برطرف کنند.
مرسلپور تصریح کرد: در سال گذشته ۱۳۰ میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری پرداخت شده و در حال حاضر ۳۷۴ واحد صنعتی در اسلامشهر داریم، که ۱۵۰ واحد به طور کامل فعال است.
مرسل‌پور اشاره داشت: شهرستان اسلامشهر در شرایط کنونی، یک شهرستان پویا و پرنشاط در حوزه علمی و پژوهشی بوده و یکی از وجوه تمایز آن با سایر مناطق، حضور ۴۸۰ حافظ قرآن است.
مقام عالی دولت در اسلامشهر تصریح کرد: در بازی‌های آسیایی جاکارتا در کشور اندونزی، ما ۹ ورزشکار به این مسابقات اعزام کردیم که ۶مدال نهایی آن‌ها، افتخار بزرگی برای کشور بوده و از تعداد مدال‌های بسیاری از کشورهای شرکت‌کننده نیز بیشتر بوده است.
وی همچنین با اشاره به دستاوردهای دولت تدبیر و امید در اسلامشهر نیز تصریح کرد: حوزه اشتغال، یکی از برنامه‌های مهم شهرستان بوده و در این حوزه نیز، از سال ۹۲ تا ۹۷، بالغ بر ۱۴۲۳۳نفر با استفاده از تسهیلات بخش خصوصی، مشغول به کار شده‌اند. همچنین از سال ۹۲ تا کنون، بالغ بر ۵۶۷ طرح با اعتباری در حدود۸۰۸میلیارد تومان مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.
وی همچنین ضمن اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در شهرستان اسلامشهر نیز یادآور شد: اقدامات اساسی در تمام سالهای پس از انقلاب با همت و مجاهدت دلسوزان و تلاشگران عرصه توسعه استان تهران در شهرستان اسلامشهر صورت گرفته که شایسته تقدیر و قابل توجه است.
مرسل پور خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه در حوزه آموزش و سوادآموزی اکنون بیش از ۲۴ هزار دانش آموز پسر و حدود ۲۳ هزار دانش آموز دختر در مدارس شهرستان مشغول تحصیل هستند که البته تعداد دانش آموزان با میزان دبیران و معلمین انطباق ندارد که باید تدبیری مناسب در این باره اندیشیده شود.

احد جاودانی طی سخنانی گفت: اصحاب رسانه با توجه به حیطه فعالیت و پایبندی به اخلاق رسانه، بدون غرض ورزی و بد اخلاقی رسانه ای در آگاهی بخشی مردم قدم بردارند، خبرنگاران می بایست سرعت و دقت در خبر را رعایت کنند.
وی با اشاره به اهداف و اخلاق مداری اصحاب رسانه های استان تهران گفت: کم ترین میزان گزارش از شکایت از عملکرد رسانه ها نشان دهنده این است که رسانه ها در انجام وظیفه خود خوب کار کرده اند و خوب کار خواهند کرد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با اشاره به مشکلات مالی و اقتصادی مطبوعات گفت: مشکلاتی در توزیع آگهی دولتی و غیردولتی برای مطبوعات و رسانه ها وجود دارد، که از استاندار تهران می خواهم، توجه به مطبوعات را بیش از پیش مورد توجه قرار دهد.
وی از ارائه تسهیلات بانکی به اصحاب رسانه خبر داد و گفت: با همکاری خانه مطبوعات جشنواره اصحاب رسانه را در سال جاری خواهیم داشت.
جاودانی گفت: امید است با ورود استاندار تهران و پیگیری های مدیران مسئول، جهت توزیع و حل مشکلات مطبوعات در خصوص آگهی های دادگستری و آگهی های غیر دولتی نهادهای دولتی بررسی شود و در جهت حل مشکلات مالی مطبوعات چاره اندیشی کنیم.

محمدعلی وکیلی طی سخنانی با بیان این که دولت مدیون حوزه فرهنگ است، گفت: اما در لایحه بودجه ۹۸ ارائه شده توسط دولت حوزه فرهنگ در سرجمع اعتبارات نسبت به سال قبل کاهش دارد، البته دولت اقدامات خوبی در ارائه لایحه اصلاح مطبوعات انجام داده است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، دولت تدبیر و امید را محصول جریان فرهنگی دانست و در عین حال از کم توجهی این دولت به مقوله فرهنگ انتقاد کرد و گفت: هرکالایی که افزایش قیمت دارد متولیان آن به سرعت وارد کار می شوند اما قیمت کاغذ افزایش می یابد صدا از کسی بلند نمی شود.
عضو هیات نظارت مطبوعات ادامه داد: نجابت اصحاب فرهنگ و نبود فضای فرهنگی در دولت عدم مطالبه گری حوزه فرهنگ را به دنبال دارد.

انوشیروان محسنی بندپی گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب به دلیل مغایرت اهداف انقلاب اسلامی با مستکبران جهان دشمنی های زورگویان با انقلاب اسلامی آغاز شد و انقلاب مورد هجمه استکبار جهانی قرار گرفت و هیچ مقطعی ما از توطئه های مستکبران جهان به سرکردگی آمریکا در امان نبودیم، انواع و اقسام تحریم های آمریکا از حربه های مخالفت آمریکا با اهداف انقلاب اسلامی است.
استاندار تهران با بیان این که به برکت تدابیر داهیانه مقام معظم رهبری و همراهی مردم بر این تحریم ها غلبه می کنیم، گفت: انقلاب اسلامی به برکت اندیشه های امام مطلع فجر را در عرصه های سیاسی برای آزادیخواهان جهان گشوده است.
وی نقش رسانه ها در انتقال واقعیت های موجود در جامعه اعم از بیان نقاط قوت و ضعف را بی بدیل دانست و گفت: از بدو انقلاب شرایطی مهیا شد که رسانه ها رشد کیفی خوبی داشته اند، کسی نمی تواند نقش رسانه ها در شفاف سازی و کاهش فساد را انکار کند.
نماینده عالی دولت در استان تهران با بیان این که مسئولین در مسیر حرکت خدمت خود نیاز به تلنگر دارند، گفت: این تلنگر کار رسانه ها است، رسانه ها در آگاه سازی مسئولان برای کاهش تصمیمات اشتباه اثر گذارند.
محسنی بندپی گفت:ایجاد جنگ روانی و به تبع آن مایوس کردن مردم از انقلاب از اهداف آمریکا است و وحدت در شرایط فعلی راهگشا است و وحدت نه به این معنا که همه مثل هم فکر کنیم، بلکه در سه رکن استقلال آزادی و جمهوری اسلامی باهم وحدت داشته باشیم.
وی با اشاره به کارشکنی های استکبار در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی گفت: تلاش استکبار بر این است که در ۱۹ بهمن از سراسر دنیا معاندین نظام را جمع کنند و راهپیمایی ۲۲ بهمن را تحت الشعاع قرار دهند، راهپیمایی امسال رفراندوم ملت ایران و نه گفتن به تحریم های آمریکا است.
استاندار تهران گفت: واقعیت این است که مهم ترین هدف دولت تدبیر و امید برقراری عدالت در جامعه است، اگر گرفتاری را از زندگی مردم رفع کنیم در این صورت می توانیم ادعا کنیم که عدالت را برقرار کرده ایم.
وی با بیان این که در اوج درآمدهای نفتی کمترین پرداختی را به خانوارهای کم برخوردار داشتیم، گفت: در این دولت این مستمری ها با حمایت مجلس افزایش سه برابری داشته است و در سال ۹۸ هم افزایش خانوارهای مستمری بگیر را در دستور کار داریم، که همین اقدامات با همکاری مجلس برای اشتغال در شهر در دستور کار قرار دارد.
محسنی بندپی گفت: اولویت اصلی ما در استان تهران زیست پذیر کردن تهران برای شهروندان است و توجه به شهرستان های استان با نگاهی عدالت محور اولویت دوم ما در استان است و سرعت اقدام و عمل مدیران کل دستگاه های اجرایی استان باید افزایش پیدا کند.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت