چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

دوشنبه 1403/02/31

رجب زاده اظهار نمود؛

رکود کسب و کار در صنف خشکشویی و لباسشویی

رئیس اتحادیه صنف خشکشویی و لباسشویی تهران اظهار داشت: در حالیکه کسب و کار اعضای تحت پوشش اتحادیه روز به روز با کسادی و رکود روبه رو می شود اما فعالیت کسب و کار مجازی به دلیل عدم نظارت و بازرسی و ارائه مجوزهای غیر کارشناسانه رو به افزایش است.

رکود کسب و کار در صنف خشکشویی و لباسشویی

به گزارش تهران رسانه ؛ رئیس اتحادیه صنف خشکشویی و لباسشویی مهمترین چالش صنف متبوع خود را فعالیت غیرکارشناسانه کسب و کار مجازی خوانده و اظهار داشت: در حالیکه کسب و کار اعضای تحت پوشش اتحادیه روز به روز با کسادی و رکود روبه رو می شود فعالیت کسب و کار مجازی به دلیل عدم نظارت و بازرسی و ارائه مجوزهای غیر کارشناسانه رو به افزایش است.

ابوالفضل رجب‎زاده افزود: این افراد تنها به اخذ مجوز اکتفا کرده و به هر نحوی با جذب مشتری و بدون تعهد به فعالیت می پردازند حال آنکه معلوم و مشخص نیست لباس‎ها با چه شرایط و موادی شستشو می شوند از سوی دیگر لباس‎هایی که استفاده روزانه داشته و در تماس مستقیم با پوست هستند را با لباسهای بیمارستانی و یا البسه کار در حوزه های مختلف شستشو می دهند در حالی که مردم غافل از انتشار انواع بیماریها و مشکلات پوستی از این طریق هستند.

وی در ادامه گفت: در رابطه با فعالیتهای مذکور بارها به ادارات و سازمانهای مرتبط از جمله؛ سازمان حمایت از تولیدکننده، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف ایران، هئیت عالی نظارت، سازمان امور مالیاتی، ادارات بهداشت و…نامه نگاری و اعتراض خود را ثبت نموده ایم؛ اما راه به جایی نبرده و نتیجه نگرفته ایم ، حتی وزیر سابق وزارت صمت(دکتر شریعتمداری) دستور جلوگیری این فعالیت را به اتحادیه ارسال نموده بود ولی هرچند که اتحادیه نیز خود به این کار معترض است و قدرت اجرایی ندارد، نتوانست از فعالیت آنها جلوگیری به عمل آورد ، امیدواریم مسئولین به موضوع دقت کافی و لازم بنمایند و از زیانهای بعدی جلوگیری کنند.

رجب زاده با اشاره به دیگر مشکلات اتحادیه بیان داشت: متاسفانه موادی که در خشکشویی مورد استفاده قرار می گیرد مانند پرکلراتیلن از جهت قیمت افزایش تصاعدی داشته و برخی از لباسها باید با این مواد شستشو شود که در غیر این صورت امکان دیگری ندارد. این مواد کاملاً وارداتی بوده و چون هیچگونه تدابیر الویت های ارز برایش قائل نشده اند و جزو کالاهای غیر ضروری بشمار می آید پس آنچه از این ماده مانده در سطح بازار بسیار گران است .

وی ادامه دا: همچنین گران شدن انواع پودر های ماشین لباسشویی بر قیمت تمام شده تاثیر بسزایی گذاشته حال آنکه تنها در ابتدای سال ۱۰ درصد افزایش نرخ داشته ایم پس می توان نتیجه گرفت آنچه صنف را نگه داشته صبر و تحمل است؛ چرا که گران شدن حامل‎های انرژی از جمله برق، آب و گاز بدون احتساب هیچ تخفیفی عمده عوامل دخیل در گردش این صنف است باعث شده تنها بتوانیم هزینه های جاری مغازه را کسب کنیم بدون حتی کوچکترین پس اندازی ؛ اما اداره مالیات هرچه می خواهد احتساب و واحد صنفی را مجبور به پرداخت آن می کند و در بسیاری مواقع این اجبارها باعث از دور خارج شدن واحد ها شده و بیکاری را به بار می آورد، امیدواریم صدایمان را مسئولان بشنوند و به داد مردم برسند.

اخبار اصناف تهران را در تهران رسانه دنبال کنید




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت