جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

تشکیل کارگروه تخصصی روابط عمومی در ادارات استان تهران

جمعه 1403/02/28

حسینی پور خبر داد؛

تولید ۲۸ درصد ماهیان زینتی استان تهران در اسلامشهر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلامشهر با اشاره به ظرفیت تولید ماهی‌های زینتی در این شهرستان گفت: با وجود ۴ واحد تولیدی ماهی زینتی، ۲۸ درصد ماهیان زینتی استان تهران در اسلامشهر تولید و به بازار عرضه می‌شود.

تولید ۲۸ درصد ماهیان زینتی استان تهران در اسلامشهر

به گزارش تهران رسانه ؛ مجتبی حسینی‌پور با اشاره به اینکه شهرستان اسلامشهر ظرفیت بالا و اراضی مستعدی در زمینه کشاورزی دارد اظهار داشت: شهرستان اسلامشهر تنها یک درصد مساحت کل استان تهران را داراست و با وجود 4 واحد تولیدی ماهی زینتی، 28 درصد ماهیان زینتی استان تهران در اسلامشهر تولید و به بازار عرضه می‌شود.

وی اسلامشهر را قطب دامپروری استان تهران اعلام کرد و افزود: 29 هزار رأس دام سنگین و 4 هزار رأس دام سبک در سال جاری، 192 هزار تن شیر و 5 هزار و 700 تن گوشت قرمز تولید داشته‌اند و همچنین 86 تن گوشت ماهی و 10 هزار تن تخم‌مرغ در مراکز دام و طیور در سال جاری تولید و در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلامشهر بیان کرد: در حال حاضر با توجه به خشکسالی‌های اخیر و بایر شدن زمین‌های کشاورزی تولید در مزارع مقرون به صرفه نیست و تلاش داریم تولید را در واحد سطح افزوده و تعداد گلخانه‌ها را افزایش دهیم.

حسینی‌پور با اشاره به وجود 14 هکتار گلخانه زیر کشت محصولات سبزی، صیفی، قارچ و گل‌های شاخه بریده در سطح شهرستان گفت: در سال جاری به جز میزان تولید گل‌های شاخه بریده در مراکز گلخانه‌ای 1900 تن تولید داشتیم و درصدد هستیم تا سال آینده سطح زیر کشت گلخانه‌ای را به مرز 30 هکتار برسانیم.

وی ادامه داد: 12 هزار و 260 هکتار از مساحت شهرستان جزو اراضی زراعی و باغی است که از عمده محصولات زراعی تولیدی اسلامشهر می‌توان گندم، جو، ذرت، علوفه ،کلزا، سبزی و صیفی‌جات را که با آب چاه آبیاری می‌شود نام برد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اسلامشهر با تأکید بر لزوم توسعه دامپروری و محصولات گلخانه‌ای در سطح شهرستان خاطرنشان کرد: 28 درصد ماهیان زینتی، 18 درصد شیر، 20 درصد ذرت، 13 درصد جو و 8 درصد گوشت قرمز استان تهران در شهرستان اسلامشهر تولید و به شهرستان‌های استان تهران ارسال می‌شود.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت