نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران

آزادی یک زندانی پس از ۱۵ سال در استان تهران

جزئیات بررسی پرونده های امور اراضی استان تهران

نظارت بر عملکرد شهرداران و شوراهای استان تهران

جمعه 1403/02/21

طاهری عنوان کرد؛

تاکید بر حفاظت از اراضی ملی در استان تهران

اراضی ملی در استان تهران به لحاظ ارزش افزوده آن از حساسیت ویژه ای برخوردار است که ضرورت ایجاب می کند با برنامه ریزی و با تمام توان از انفال و بیت المال حفاظت شود.

تاکید بر حفاظت از اراضی ملی در استان تهران

به گزارش تهران رسانه ؛ سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: وظیفه اصلی ما حفظ و صیانت از عرصه های ملی است که در این خصوص اهتمام جدی همه نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی را می طلبد.

مهندس احمد طاهری در جلسه ای که به منظور بررسی مسائل و مشکلات یگان حفاظت منابع طبیعی این اداره کل و با حضور فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور، مدیران منابع طبیعی شهرستان ها، فرماندهان و نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی استان تهران تشکیل شده بود سخن می گفت افزود: اراضی ملی در استان تهران به لحاظ ارزش افزوده آن از حساسیت ویژه ای برخوردار است که ضرورت ایجاب می کند با برنامه ریزی و با تمام توان از انفال و بیت المال حفاظت شود.

وی اجرای طرح کاداستر اراضی ملی را یکی از سیاست های راهبردی مجموعه منابع طبیعی دانست و تصریح کرد: اجرای طرح کاداستر اراضی ملی گام مهم و اساسی در تثبیت مالکیت دولت و جلوگیری از هرگونه سودجویی به شمار می آید.

* برخورد جدی و قاطع با قاچاقچیان چوب/ راه اندازی سامانه 139

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در این نشست از برخورد جدی و قاطع با قاچاقچیان چوب خبر داد و گفت: تشدید اعمال قانون و برخورد قانونی با جدیت بیشتر در مقابله با قاچاقچیان چوب در اولویت کاری این سازمان قرار دارد.

سرهنگ علی عباس نژاد با بیان اینکه نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی از جمله نیروهایی هستند که در خط مقدم مبارزه با سودجویان و زمین خواران قرار دارند افزود: یکی از وظایف اصلی و ذاتی سازمان جنگل ها، حفاظت از عرصه های ملی است که این وظیفه خطیر بر اساس قانون بر عهده یگان حفاظت گذاشته شده که بر همین اساس مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی در زمره ضابطان خاص قضائی محسوب شده و به عنوان بازوی اجرایی دستگاه قضائی نیز به شمار می آیند.

وی در ادامه به برنامه های آینده این یگان اشاره کرد و اظهار داشت: ساماندهی و شفافیت مأموریت یگان، مسئولیت پذیری و پاسخگو بودن نیروهای یگان در قبال مأموریت های محوله از جمله برنامه هایی است که در دستور کار این یگان قرار دارد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور در ادامه تصریح کرد: تجهیز و ساماندهی نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی، نظارت و کنترل سیستمی بوسیله مانیتورینگ کردن کنترل گشت های حفاظت از منابع طبیعی در سطح کشور از دیگر اقداماتی است که برای پویائی و تقویت یگان حفاظت منابع طبیعی در حال انجام است.

سرهنگ عباس نژاد بیان داشت: به منظور وحدت رویه در اجرای قوانین مرتبط بویژه تبصره ذیل ماده 55 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع جلساتی را تاکنون با مجموعه دادستانی کل کشور و دیگر مقامات قضائی برگزار کرده ایم که انشاء ا... در آینده نزدیک به نتایج خوبی در این خصوص دست خواهیم یافت.

این مسئول یگان حفاظت منابع طبیعی کشور به راه اندازی متمرکز سامانه دریافت اطلاعات مردمی 139 اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: طراحی این سامانه به صورتی است که موارد اطلاع رسانی شده از سوی مردم هم در استان مربوطه و هم در مرکز قابل نظارت و پیگیری می باشد.

وی یکنواخت شدن فرم خودروهای گشت این یگان را از دیگر طرح های اجرائی پیش روی یگان حفاظت منابع طبیعی کشور برشمرد و افزود: با اجرای این طرح تمامی خودروهای گشت یگان در سراسر کشور از لحاظ آرم، علائم و تجهیزات یکنواخت شده که بدین صورت برای همگان قابل شناسایی خواهد بود.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

دانش آموزان تهرانی در کلاس های بازیگری

دانش آموزان تهرانی در کلاس های بازیگری

تهران رسانه | برگزاری کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی با همکاری آموزش و پرورش و شهرداری تهران آغاز شد.

با «سمیه گلپور» بیشتر آشنا شویم

با «سمیه گلپور» بیشتر آشنا شویم

تهران رسانه | «سمیه گلپور» یکی از چهره‌هایی است که از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم راه پیدا کرده است.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت