نصب ۲۷ هزار تابلو در استان تهران

خطر نابودی زنبورداری در استان تهران

انتصاب اعضای ستاد انتخابات استان تهران

سهم مصرف برق کشاورزی در استان تهران

چهارشنبه 1404/06/26

آموزش عکاسی؛

روابط عمومی ها هنر عکاسی را جدی بگیرند

مهدی جمشیدی معتقد است که لنز دوربین عکاس کار قلم خبرنگار را می کند و فعالیت هردو در کنار هم ضروریست، این در حالیست که بسیاری از مسئولان روابط عمومی از آن غافل هستند.

روابط عمومی ها هنر عکاسی را جدی بگیرند

به گزارش تهران رسانه ؛ مهدی جمشیدی فعال اجتماعی و رسانه ای میگوید؛ زمانی روابط عمومی ها مسئولیت نصب پلاکارد را داشتند، در حال حاضر بارگذاری خبر در سایت سازمان را وظیفه ذاتی خود می دانند و این درحالیست که هنوز هنر عکاسی را جدی نگرفته اند.
جمشیدی بر این باور است که امروزه عکسهایی را که در پورتال اطلاع رسانی سازمان ها مشاهده میکند، بیشتر به عکس های یادگاری یا مستندسازی و یا به طور عامیانه به پاچه خواری از مسئولان شبیه است تا به عکس خبری!
وی تاکید دارد که عکاس خبری در هنگام ماموریت عکاسی می بایست نکات کلیدی را مد نظر بگیرد و با عشق و علاقه ذاتی و اکتسابی به وظیفه دلی و سازمانی خود عمل کند.
مدیر باشگاه عکاسان دارالفنون توصیه می کند؛ علاقه مندان به هنر عکاسی بهتر است قبل از ورود به این حرفه ابتدا آموزش های مقدماتی و حرفه ای را گذرانده باشند.
12 نکته کلیدی که یک "عکاس خبری" باید بداند؛
جمشیدی مواردی را که یک عکاس خبری به خصوص شاغلین در روابط عمومی هنگام عکاسی در نشست ها، همایش ها و مناسبت ها می بایست مد نظر قرار دهند را یک به یک بشرح زیر عنوان کرده است؛
نخست؛ عکاس خبری یک فرد خجالتی نیست و باید در کار خود جسارت عاشقانه و عالمانه داشته باشد.
دوم؛ عکاس خبری باید اطلاعات کامل از مراسم و هویت سوژه های خبری داشته باشد.
سوم؛ قبل از عکاسی باید حتما کارت حافظه و باطری دوربین چک شود و حتما یدک به همراه داشته باشید، بهتر است کارت حافظه خالی باشد و عکس شخصی در آن نباشد!
چهارم؛ عکاس باید نیم ساعت قبل از هر مراسم در محل حاضر باشد و با مسئول برگزاری گفتگو کند، همچنین نور و محیط را ارزیابی نماید.
پنجم؛ هنگام عکاسی نباید در کادر دیگر عکاسان و یا تصویربرداران باشید و بالعکس. یعنی برای کسی مزاحمت ایجاد نکنید تا حواسشان پرت شود.
ششم؛ سایز پیش فرض دوربین خود را کنترل کنید، حجم بسیار بالا و پایین مناسب نیست، حجم معقول را انتخاب نمایید تا در انتقال عکس ها راحت باشید.
هفتم؛ طوری عکس بگیرید و قاب را تنظیم کنید که نیازی به کراپ و فتوشاپ نباشد.
هشتم؛ هم میهمان محور باشید و هم میزبان محور، یعنی برخلاف عکاسان سازمانی که بیشتر از مسئولین عکس میگیرند، سعی کنید از مدعوین و حواشی هم عکس بگیرید. طوری که عکس ها نقش خبر را برای مخاطب بازی کند!
نهم؛ بهتر است به کسی شماره تماس ندهید تا عکس هایش را برایش ارسال کنید، چون این عمل غیرحرفه ایست. عکس ها را در همه قاب ها در سایت یا پورتال سازمان منتشر نمایید.
دهم؛ عکاس حرفه ای مثل یک فرد مسلح تک تیرانداز باید عمل کند، یعنی فرصتی برای تکرار یا جبران اشتباه ندارد!
یازدهم؛ در این مورد میتوانید هر هنر و حرفه ای را که فرا گرفته اید جایگزین کنید!!!
دوازدهم؛ آرشیو عکس را مثل عکاسی خیلی خیلی جدی بگیرید، حتما پوشه اختصاصی برای عکس های هر مراسم در نظر بگیرید، عکس های مناسب را آرشیو کنید و در فایل متنی هم؛ گزارشی مختصر در خصوص سوژه بنویسید. سعی کنید در این مرحله خوش سلیقه باشید!!!

و در آخر؛ هنر عکاسی را با عشق و علاقه دنبال کنید.

مهدی جمشیدی / مدیر باشگاه عکاسان دارالفنون




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
سهم خودروهای شوتی در پرونده های قاچاق تهران

سهم خودروهای شوتی در پرونده های قاچاق تهران

تهران رسانه | خودروهای شوتی با سرعت بالا و حمل کالای قاچاق، تهدیدی جدی برای امنیت جاده‌ای و اقتصاد کشور شده‌اند. پلیس تهران با کشف چند انبار، ابعاد تازه‌ای از فعالیت این شبکه‌ها را افشا کرده است.

کشف مار از یک پت شاپ در تهران

کشف مار از یک پت شاپ در تهران

تهران رسانه | در بازدید از پت شاپ ها و آکواریوم فروشی‌های سطح شهر تهران، یک واحد متخلف که در زمینه خرید و فروش گونه‌های غیرمجاز و سایتیسی فعالیت داشت، شناسایی شد.

توقیف وانت بارهای مزاحم در تهران

توقیف وانت بارهای مزاحم در تهران

تهران رسانه | حدود ۳۵۰۰ وانت‌بار در سطح شهر تهران شناسایی شده‌اند که با سد معبر، مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد می‌کنند.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت