نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران

آزادی یک زندانی پس از ۱۵ سال در استان تهران

جزئیات بررسی پرونده های امور اراضی استان تهران

نظارت بر عملکرد شهرداران و شوراهای استان تهران

دوشنبه 1403/02/24

مروستی عنوان کرد؛

مقابله با آسیب‌های اجتماعی در استان تهران

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران ضمن اشاره به اهمیت مقابله با آسیب‌های اجتماعی در استان اظهار داشت: اقدامات خوبی از سوی سمن ها در راستای مقابله با آسیب های اجتماعی صورت گرفته است.

مقابله با آسیب‌های اجتماعی در استان تهران

به گزارش تهران رسانه ؛ فرزانه مروستی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در گفتگو با خبرنگار این پایگاه ضمن اشاره به اهمیت مقابله با آسیب‌های اجتماعی در استان اظهار داشت: در وهله کنونی اقدامات خوبی از سوی سمن ها در راستای مقابله با آسیب های اجتماعی صورت گرفته و اقدامات سازمان های مردم نهاد مانند جمعیت امام علی(ع) به لحاظ آموزش و کاهش این آسیب ها گام رو به جلو محسوب می شود.
وی افزود: یکی از مسائل مهم در این راستا لزوم هماهنگی اقدامات سمن ها و برنامه ریزی به موازات سیاست‌های دولت در خصوص مقابله با آسیب های اجتماعی است. بر این اساس ظرفیتی که جمعیت امام علی (ع) از آن بهره‌مند است پتانسیل خوبی را برای سایر دستگاه ها به وجود آورده که کودکان کار و خیابان را شناسایی و با هم‌افزایی همه ظرفیت ها نسبت به انجام خدماتی مانند مددکاری و امثال آن اقدام شود.
وی افزود: بحثی که در خصوص کاهش ۵ درصدی آسیب های اجتماعی مربوط به کودکان کار و خیابان در برنامه ششم توسعه دیده شده صرفاً مربوط به بحث آموزش نیست و باید بحث توانمندسازی این افراد را نیز در کنار آن دنبال کنیم.
مروستی تصریح کرد: به عنوان نمونه جمعیت امام علی)u( می تواند با شناسایی کودکان کار و خیابان بازمانده از تحصیل آنها را به آموزش و پرورش معرفی کرده و پس از آن هر یک از فرمانداری ها موظف به انجام پروسه ثبت نام این کودکان در مناسبات تحصیلی خواهند بود. بر این اساس بر همه ما واجب است که از همه ظرفیت های این چنین نسبت به توانمند سازی کودکان کار و خیابان اقدام کنیم.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران همچنین یادآور شد: اقدامات این چنین باید با ایجاد ارتباط بین سازمان های مردم نهاد و نهادهایی مانند نهضت سوادآموزی دنبال شده و امکانات آموزشی را در اختیار افراد درگیر آسیب های اجتماعی قرار دهد. البته در این رابطه مکاتبات و هماهنگی‌های نیز با نهضت سواد آموزی صورت گرفته و می توان مشکل آموزشی کودکان کار و خیابان را با ارتباط بین دستگاه ها حل و فصل کرد.
وی در پایان نیز عنوان داشت: به عنوان مثال جمعیت امام علی اقدامات خوبی را در حوزه کودکان زباله گرد داشته و گزارشهای ارزشمندی را در این زمینه ارائه داده است. بر این اساس باید با ایجاد هماهنگی میان سازمان های مردم نهاد و نهادهایی مانند اداره اتباع خارجی بهزیستی نهضت سواد آموزی آموزش و پرورش و سایر دستگاهها نسبت به ساماندهی و توانمندسازی کودکان درگیر چرخکار اقدام جدی تر داشته باشیم.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

دانش آموزان تهرانی در کلاس های بازیگری

دانش آموزان تهرانی در کلاس های بازیگری

تهران رسانه | برگزاری کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی با همکاری آموزش و پرورش و شهرداری تهران آغاز شد.

با «سمیه گلپور» بیشتر آشنا شویم

با «سمیه گلپور» بیشتر آشنا شویم

تهران رسانه | «سمیه گلپور» یکی از چهره‌هایی است که از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم راه پیدا کرده است.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت