نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران

آزادی یک زندانی پس از ۱۵ سال در استان تهران

جزئیات بررسی پرونده های امور اراضی استان تهران

نظارت بر عملکرد شهرداران و شوراهای استان تهران

سه شنبه 1403/02/25

هنر رسانه؛

نگاهی تازه به زنان ایرانی در فیلم سینمایی «آینده»

فیلم سینمایی «آینده» اثری تازه با محوریت زنان ایران است که به کارگردانی امیر پورکیان در تهران ساخته شده است.

نگاهی تازه به زنان ایرانی در فیلم سینمایی «آینده»

به گزارش تهران رسانه ؛  سید ضیا هاشمی، تهیه‌کننده سینما درباره فیلم جدیدش «آینده»، چنین اطلاع رسانی کرد: امیر پورکیان این فیلم سینمایی را کارگردانی کرده است.
این فیلم از معدود آثاری است که با محوریت زن و مقام مادر در سینمای ایران تولید شده است.
وی افزود: الگویی که این روز‌ها در سینما مشاهده می‌کنیم چندان با آموزه‌ای دینی ما همخوانی دارد، اما در این فیلم تلاش کردیم، چهره‌ای از زن در سینما نشان دهیم که در آن امید ویژگی بارز باشد. دلیلمان برای انتخاب این رویکرد هم واقعیات جامعه است، زیرا پیرامون ما زنانی زندگی می‌کنند که با وجود مشکلات فراوان اقتصادی بار زندگی را به دوش می‌کشند و تصویری با شکوه از زن مسلمان، را پیش روی ما قرار می‌دهند، تنها کافی است که به اطراف خود نگاه بیندازیم.
این سینماگر ادامه داد: به نظرم در شرایط فعلی که بسیاری از بی‌اخلاقی‌ها در مناسبات اجتماعی حاکم شده نیاز است تا کارشناسی خوبی در این رابطه صورت گیرد. در این میان سینما قادر است بانی اتفاقات خوبی در هنر هفتم باشد، به شرطی که با انگ‌هایی، چون سیاه‌نمایی آثار مورد نظر زیر سؤال نرود.
وی در پاسخ به این سؤال که چرا سعی نکرده فیلم را برای جشنواره فیلم فجر آماده کند، گفت: اولاً فیلمبرداری این اثر همانگونه که گفتم یک هفته پیش تمام شد، اما خودمان نیز چندان اشتیاقی نداشتیم که فیلممان در فستیوال فیلم فجر حضور داشته باشد، چون معتقدم مناسبات حاکم بر این رویداد سینمایی نیست، برای همین ترجیح می‌دهم در این رویداد حضور نداشته باشم.
دیگر عوامل «آینده» عبارتند از: سرمایه‌گذار و تهیه‌کننده همکار: سیاوش امین‌پور، مدیر تولید: حسین رامه، مدیر فیلمبرداری: سعید براتی، برنامه‌ریز و دستیار کارگردان: حامد شریفی‌نیا، طراح گریم: محسن دارسنج، طراح لباس: آزاده قوام، طراح صحنه: آبتین برقی، صدابردار: بابک نیازی، عکاس: احمدرضا شجاعى، منشى صحنه: آزاده جهانبخش، فیلمبردار پشت صحنه: محمود جوانشیر، مدیر تدارکات: محمودرضا الوندى.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت