چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

دوشنبه 1403/02/31

با حضور وزیر نیرو در دومین روز از هفته دولت؛

واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی پرند افتتاح شد

واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی ۱۶۰مگاواتی پرند با حضور وزیر نیرو در دومین روز از هفته دولت افتتاح شد.

واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی  پرند افتتاح شد

به گزارش تهران رسانه ؛ رضا اردکانیان پیش از ظهر شنبه همزمان با نخستین روز از هفته دولت جهت افتتاح واحد بخار نیروگاه پرند در این شهرستان حضور پیدا کرد و در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی پرند شامل ۳ واحد بخار۱۶۰ مگاواتی است که بیش از ۹۰ درصد تجهیزات این واحد توسط تولید کنندگان داخلی ساخته شده است.

بر اساس این گزارش بالا بردن راندمان نیروگاه و افزایش آن به میزان حدود ۵۰ درصد، صرفه‌جویی در مصرف سوخت و دستیابی به صرفه‌جویی حداقل ۷۰۰ میلیون مترمکعب در سال و کاهش آلایندگی محیط زیست و همچنین افزایش تولید و پاسخگویی به رشد فزاینده بار در مرکز کشور به میزان ۴۸۰ مگاوات از جمله اهداف این پروژه تعریف شده است.

گفتنی است که نیروگاه سیکل ترکیبی پرند از جمله نیروگاه‌های خصوصی است که در مالکیت شرکت تولید برق پرند قرار دارد وبخش گاز این نیروگاه در سال ۹۰ از محل تهاتر بدهی‌های وزارت نیرو با مطالبات مبنا واگذار شده است.

لازم به ذکر است واحد ۱ بخار نیروگاه در آبان ماه ۹۶ به سنگرون رسیده و در حال بهره‌برداری تجاری قرار دارد و واحد ۲ نیز در مرداد ماه ۹۷ همزمان با پیک بار سنگرون شده و در مراحل آماده‌سازی برای شروع بهره‌برداری تجاری است.

گفتنی است که واحد ۳ از پیشرفت ۱۰۰درصدی در فرایند مهندسی برخوردار بوده و با پیشرفت بالای ۹۰ درصد در تامین تجهیزات می‌توان امید داشت که در ادامه کار فرآیند نصب انجام شده و واحد برای استفاده در پیک بار سال ۹۸ آماده سنگرون شود.

بر اساس این گزارش نیروگاه سیکل ترکیبی پرند در کیلومتر ۳۰ اتوبان تهران – ساوه است که نقش بسیار مهم و تعیین کننده‌ای در شبکه سراسری کشور و همچنین تامین برق پایدار بخش‌های مهم و استراتژیک از استان تهران همانند شهرک‌های صنعتی پرند و شمس‌آباد، فرودگاه بین‌المللی امام خمینی، مرقد بنیانگذار انقلاب اسلامی، اسلامشهر، رباط‌کریم و شهر جدید پرند ایفا می کند و پست بخش بخار نیروگاه احداث شده و انرژی تولیدی با سطح ولتاژ ۴۰۰ کیلوولت از طریق خطوط پرند – رودشور و پرند – فیروزبهرام منتقل می شود.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت