جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

تشکیل کارگروه تخصصی روابط عمومی در ادارات استان تهران

شنبه 1403/02/29

عبدالهی خبر داد؛

راه اندازی شوراهای فرهنگی در بقاع متبرکه استان تهران

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تهران گفت؛ نگاه اصلی ما براین است که در تمام بقاع متبرکه استان تهران؛ شوراهای فرهنگی و اجتماعی را راه‌اندازی کنیم تا بتوانیم در این زمینه تاثیرات مثبتی در سطح شهر داشته باشیم.

راه اندازی شوراهای فرهنگی در بقاع متبرکه استان تهران

به گزارش تهران رسانه ؛ مجتبی عبداللهی، در خصوص اجرای طرح آرامش بهاری در سراسر استان تهران گفت: همانطور که مردم استان تهران مستحضر هستند ما ۳۱۳ بقاع متبرکه در استان تهران داریم که به طور مشخص در ۱۰۲ زیارتگاه برنامه‌های ویژه برای میلاد با سعادت امام علی(ع) و سال تحویل برگزار شد، همچنین براساس پیش‌بینی‌های انجام شده قرار است طرح «آرامش بهاری» همراه با فعالیت‌های گوناگونی برای مردم استان تهران در امامزادگان، بقاع متبرکه و زیارتگاه برگزار شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تهران ادامه داد: در این طرح مبلغانی از استان قم و همچنین بومی در این اماکن مستقر هستند و با نصب چادرهایی در قالب موضوعات ترویج وقف و مسائل وقف توضیحاتی لازم را به زائران می‌دهند و در عین حال با مشاوره خانواده، ازدواج، سبک زندگی و سوالات شرعی در خدمت مردم و مراجعین هستند.

وی تاکید کرد: تمام امامزادگان استان تهران این آمادگی را دارند که خدمات ویژه و خاصی را به هموطنان ما بدهند، حتی تعدادی از امامزادگان و بقاع متبرکه ما که در مسیر تردد هموطنان هستند چنانکه نیاز به استراحت یا نصب چادر داشته باشند می‌توانند به عنوان اسکان موقت در این اماکن حضور بیابند و مورد استقبال قرار خواهند گرفت.

عبدالهی یادآور شد: پیام مقام معظم رهبری به طور مستقیم از تمام امامزادگان و بقاع متبرکه در لحظه تحویل سال نیز پخش شد و جشن ‌را نیز در این ساعت برپا کردیم، از آنجایی که روز قبل سال تحویل هم با میلاد امام علی(ع) عجین شده است سرور، نشاط و جشن را نیز برپا کرده تا تکریم و تجلیل از حضور مردم در امامزادگان و بقاع متبرکه را داشته باشیم.

وی در مورد سیاست های جدید سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: سازمان ما با عنوان اوقاف و امور خیریه مطرح می شود، حتما باتوجه به سیاست های جدید حجت‌الاسلام خاموشی در موضوع بحث خیریه‌ها تلاش بیشتری خواهیم کرد، همچنین در بخش مسائل اجتماعی و فرهنگی کارهای روز افزونی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: نگاه اصلی ما براین است که در تمام بقاع متبرکه استان تهران شوراهای فرهنگی و اجتماعی به راه بیاندازیم و همراه با این شوراها نیز شورای خیرین و معتمدین شهر و منطقه را راه بیاندازیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران تاکید کرد: همه افرادی که در راستای موضوعات فرهنگی و اجتماعی نیز تلاش می‌کنند دعوت به عمل می‌‎آوریم، در واقع در شورای فرهنگی و اجتماعی می‌خواهیم دو گروه مشورتی را به راه بیاندازیم تا با همفکری، تعامل و همدلی با افرادی که به صورت خاص و ویژه در موضوعات فرهنگی تعامل خوبی دارند استفاده کنیم.

عبدالهی یادآور شد: هدف ما از این کار این است که تاثیرات خوبی را در موضوعات فرهنگی در سطح شهر و آن منطقه‌ای که امامزادگان در آن وجود دارد انجام دهیم و در نهایت ضمن اینکه توجه خاص به موضوعات فرهنگی داریم در بحث‌های اجتماعی به خصوص مسائل آسیب‌های اجتماعی که بیشتر مورد تاکید مقام‌ معظم رهبری است نیز برنامه‌هایی داریم و به شوراها دستور خواهیم داد تا در این مسیر گام‌های موثری برداریم.

وی افزود: درواقع تلاش براین است در بخش آسیب‌های اجتماعی و موضوعاتی چون، طلاق، اعتیاد و تلاش در راستای ترویج و‌ تشویق ازدواج آسان و همچنین موضوعات مختلف اجتماعی در سطح منطقه و محله کارهایی انجام دهیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران در پایان ابراز داشت: باتوجه به تجربیات خوب در این زمینه اطمینان دارم با همدلی و انسجامی که در سازمان ا‌وقاف و امور خیریه هست ما در آینده نزدیک اثرات خوبی را در سطح شهر و‌ مناطق مربوطه در بحث فرهنگی و اجتماعی خواهیم داشت و در این موضوع نقش آفرینی می‌کنیم.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت