چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

دوشنبه 1403/02/31

انزابی خبر داد؛

برخورد با خودروهای آفرود در استان تهران

طرح برخورد با خودروهای آفرود تخریب کننده عرصه های منابع طبیعی استان تهران ادامه دارد و با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

برخورد با خودروهای آفرود در استان تهران

به گزارش تهران رسانه ؛ سرهنگ جلیل انزابی با بیان اینکه این خودروها عاملی مهم در تخریب عرصه های طبیعی به شمار می آیند اعلام کرد: در پی عبور این خودروها در عرصه های جنگلی و مرتعی، خاک به شدت کوبیده و دچار فرسایش شده و ریسک سیل خیزی افزایش یافته که به دلیل کوبیدگی خاک رشد گیاهان و پوشش گیاهی از بین می رود.
وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت بالای این عرصه ها و به منظور حفظ و حراست از این منابع با اجرای طرح گشت ویژه نوروزی و در پی گشت زنی اکیپ های یگان حفاظت منابع طبیعی و با دستور مقام قضائی این خودروها توقیف و پس از هدایت به پارکینگ و تشکیل پرونده تخلف، مالکان آنها برای پیگرد قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.
این مقام مسئول اظهار داشت: با هماهنگی های به عمل آمده طرح برخورد با خودروهای آفرود تخریب کننده عرصه های طبیعی در بوستان جنگلی سوهانک و دیگر عرصه های منابع طبیعی استان تهران ادامه دارد و با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.
انزابی زاده تأکید کرد: طبیعت گردی باید مسئولانه صورت گیرد که هم فعالیت های تفریحی گردشگری انجام شود و همچنین آسیبی به عرصه های طبیعی وارد نشود که برای این موضوع باید تدبیری اندیشه شود که یکی از راه حل های مناسب ، پیشنهاد تشکیل کمیته ساماندهی آفرود سواران است.
وی ادامه داد: این کمیته می تواند با عضویت فدراسیون اتومبیلرانی، محیط زیست، منابع طبیعی، شهرداری و دیگر دستگاه های مرتبط تشکیل شود که ضمن هماهنگی، تصمیماتی را درمورد انتخاب مناطقی که مناسب این فعالیت باشد اتخاذ کنند که به این وسیله علاقه مندان رشته ورزشی آفرود سواری بتوانند فعالیت خود را به دور از آسیب رسانی به طبیعت و محیط زیست انجام دهند.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان تهران به دیگر فعالیت های انجام شده توسط این یگان در تعطیلات نوروز اشاره کرد و گفت: با اجرای طرح گشت ویژه نوروزی حفاظت از اراضی ملی که از 25 اسفند 97 آغاز و تا 20 فروردین سال جاری ادامه داشت، 15 اکیپ گشت مراقبت در سراسر استان تهران در حال آماده باش کامل بودند و به صورت شبانه روزی عرصه های ملی را تحت نظر داشتند.
وی یادآور شد:خوشبختانه امسال با همراهی خوب مردم و همکاری رسانه های گروهی و حضور و آمادگی عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی کمترین تخلف و تخریب به اراضی ملی را شاهد بودیم و هیچ گونه آتش سوزی در عرصه های جنگلی و مرتعی را نداشتیم.
این فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان تهران بیان داشت: از آن جائی که امسال و در تعطیلات نوروز شرایط خاص آب و هوایی در استان تهران حاکم بود و با بارندگی و سیلاب هائی روبرو بودیم، یگان حفاظت و نیروهای منابع طبیعی با آمادگی کامل و با تجهیزات و امکانات موجود همراه با دیگر دستگاه های امدادی و خدمات رسان توانستند در برخی نقاط سیل خیز به یاری همشهریان و هموطنان خود بشتابند.
وی از عموم مردم و گردشگران درخواست کرد، ضمن رعایت نکات ایمنی ، درصورت مشاهده هرگونه تخلف، تصرف و اقدامات آسیب زا به عرصه های منابع طبیعی ، مراتب را فوراً از طریق شماره تلفن 1504 یه یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خیابان شهید ابراهیم رئیسی در تهران

خیابان شهید ابراهیم رئیسی در تهران

تهران رسانه | در زمان مناسب معبری به نام شهید ابراهیم رییسی در پایتخت نام گذاری خواهد شد.

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت