آزادی یک زندانی پس از ۱۵ سال در استان تهران

جزئیات بررسی پرونده های امور اراضی استان تهران

نظارت بر عملکرد شهرداران و شوراهای استان تهران

فعالیت در حوزه حجاب توسط ائمه جمعه استان تهران

یک شنبه 1403/02/16

هنر رسانه؛

جشنواره عکس مترو به کار خود پایان داد

جشنواره عکس مترو با ابتکار عمل مترو و همکاری خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به عنوان قدیمی ترین خبرگزاری ایران برگزار شد.

جشنواره عکس مترو به کار خود پایان داد

به گزارش تهران رسانه ؛ احمد مسجد جامعی روز چهارشنبه در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره عکس مترو افزود: در مترو قصه های بسیاری از مردم وجود دارد که می توان در قالب عکس، فیلم کوتاه و مستند به تصویر کشید.
مسجد جامعی اظهار داشت: باید به فکر فرهنگسازی در مورد مترو بود و این فرهنگسازی با نمایشگاه عکس رخ نمی دهد از این جهت باید به فکر تبدیل این برنامه به نهادی مانند خانه عکس مترو بود.
این عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: نکته دیگر اینکه عکس های نمایشگاه جانبی اختتامیه جشنواره عکس مترو، به گونه ای صنعت زده بود در حال که مترو فقط چنین جنبه ای ندارد.
وی خاطرنشان کرد: اینکه در مترو چه می گذرد رویکردی است که از آن غافل شده ایم و آن را به شکل یک کالا دیده ایم در حالی که مترو اصلا کالا نیست و نیاز به یک نگاه تکمیلی دارد.
مسجد جامعی ادامه داد: مردم در عکس های این نمایشگاه دیده نمی شوند و باید متوجه بود که مردم از آن استفاده می کنند و مشکلاتی هم دارند و از همین رو می می توان حال و هوای آنان را به تصویر کشید.
این عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: نباید به گونه ای باشد که عکس بخشی از واقعیت را نبیند و این قسمت از واقعیت این است که مترو هم مساله ای دارد و مردم را آزار می دهد از همین رو گاه باید خود را به جای مردم گذاشت و مشکلات آنان را نیز متوجه بود.
وی تاکید کرد: روایت عکس ها باید واقع گرا و اجتماعی باشد و عکاسان اجتماعی می توانند این وجه را مد نظر قرار دهند.
دبیر نخستین جشنواره عکس مترو نیز در این مراسم گفت: با وجود آنکه این جشنواره نخستین دوره بود اما از نظر کیفیت قابل توجه محسوب می شد و می توانست پهلو به پهلوی برنامه هایی بزند که چندین سال از برگزاری آنها سپری می شود.
مهدی جلیلی اظهار داشت: این جشنواره عکس با ابتکار عمل مترو و همکاری خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به عنوان قدیمی ترین خبرگزاری ایران و دارنده غنی ترین آرشیو عکس کشور و رسانه ای که فتوژورنالیسم را به عنوان یک مبنای هنری و اطلاع رسانی قرار داده، برگزار شد.
جلیلی افزود: پیش از این جشنواره های مختلف عکس صنعتی برگزار شده بود اما به صورت تخصصی که یک حوزه از آن را مانند مترو را مد نظر قرار داده باشد، شکل نگرفته بود.
مدیرکل اخبار چندرسانه‌ای ایرنا گفت: این جشنواره تلاش کرد تا کوشش های این حوزه و دستاوردهای آن را از منظر عکس ثبت کند.
وی اضافه کرد: در صورتی که این همکاری ادامه یابد، می توان مجموعه ای از بهترین عکس های صنعت مترو را طی سال های متوالی گردآوری، ثبت و ضبط و در آرشیو ایرنا که غنی ترین آرشیو عکس است ذخیره و نگهداری کرد تا آیندگان نیز در جریان این تلاش ها قرار گیرند.
در پایان این مراسم از 6 عکاس برتر تجلیل شد که سه نفر از آنان از میان عکاسان خبری خبرگزاری جمهوری اسلامی بودند.
در حاشیه این جشنواره نیز نمایشگاه عکس مترو به مدت دو روز در تالار تابستان خانه هنرمندان تهران گشایش یافت.
سید ضیاء هاشمی در حاشیه اختتامیه جشنواره عکس مترو در جمع خبرنگاران افزود: این نمایشگاه و جشنواره همانطور که میان هنر، صنعت و رسانه پیوند ایجاد کرده است، می تواند پیوند میان جغرافیا، تاریخ و فرهنگ شهر ما را هم شکل دهد.
وی یادآورشد: این جشنواره برای ثبت دستاوردهای ارزشمندی است که در یک صنعت در زیرزمین اتفاق افتاده و فرایندهای آن را به نمایش می گذارد و ماندگار می کند.
هاشمی اظهارداشت: این جشنواره و عکس ها، تاریخ سازی می کند و اجازه نمی دهد در گذر زمان پیچیدگی ها و ابتکاراتی که در یک زمان در زیر زمین اتفاق افتاده به فراموشی سپرده شود.
مدیرعامل ایرنا افزود: نمایشگاه عکسی که در ثمره این جشنواره برپا شده است، نگاه تیزبین عکاسان که توانسته جلوه های مختلف فعالیت ها و فرآیندهایی را که در مترو انجام می شود را به نمایش بگذارد.
وی خاطرنشان کرد: وقایع مترو بیش از آن چیزی است که می توان به تصویر کشید و هنرمندانی هستند که با ژرف نگری و نکته سنجی ابعاد مختلف وقایع اجتماعی را می بینند و از زاویه دوربین خود مسائلی را که کمتر دیده شده به نمایش می گذارند.
نمایشگاه عکس مترو چهارم و پنجم اردیبهشت امسال در محل تالار تابستان خانه هنرمندان دایر است.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
دانش آموزان تهرانی در کلاس های بازیگری

دانش آموزان تهرانی در کلاس های بازیگری

تهران رسانه | برگزاری کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی با همکاری آموزش و پرورش و شهرداری تهران آغاز شد.

با «سمیه گلپور» بیشتر آشنا شویم

با «سمیه گلپور» بیشتر آشنا شویم

تهران رسانه | «سمیه گلپور» یکی از چهره‌هایی است که از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم راه پیدا کرده است.

دریافت گواهینامه یک روزه موتورسواری در تهران

دریافت گواهینامه یک روزه موتورسواری در تهران

تهران رسانه | دارندگان موتورسیکلت فاقد گواهینامه د رصورت داشتن مهارت کافی و احراز شرایط، می‌توانند با پرداخت مبلغی بسیار کمتر از آنچه باید در فرایند دریافت گواهینامه عادی پرداخت کنند، یک‌روزه صاحب گواهینامه شوند.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت