چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

دوشنبه 1403/02/31

در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

افتتاح ۲ پروژه آبخیزداری و بیابان زدائی در شهرستان ملارد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملارد گفت: همزمان با هفته دولت دو پروژه آبخیزداری و یک پروژه بیابان زدائی با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری می رسد.

افتتاح ۲ پروژه آبخیزداری و بیابان زدائی در شهرستان ملارد

به گزارش تهران رسانه ؛ مسعود چهارنظم صبح چهارشنبه با اعلام این مطلب در جمع خبرنگاران افزود: پروژه های آبخیزداری در حوزه آبخیز اخترآباد این شهرستان در قالب عملیات مکانیکی شامل احداث بندهای سنگی ملاتی به حجم ۱۵۳۳ مترمکعب و احداث بندهای گابیونی به حجم ۶۴۱ مترمکعب و پروژه بیابان زدائی در قالب عملیات نهال کاری و بوته کاری گونه های تاغ و آتریپلکس در سطحی معادل ۴۶۵ هکتار در منطقه قزل چشمه این شهرستان به مرحله اجرا درآمده است.

وی به اهمیت اجرای عملیات بیابان زدائی در شهرستان ملارد اشاره کرد و اظهار داشت: از آنجائی که بیشتر اراضی ملی این شهرستان را بیابان و مراتع تخریب شده تشکیل داده به همین خاطر این شهرستان یکی از شهرستان های بیابانی استان تهران محسوب می شود که به عنوان یکی از کانون های اصلی فرسایش بادی و تولید گرد و غبار در این استان به شمار می آید که برای مقابله با پدیده بیابان زائی و مهار و کنترل گرد و غبار تاکنون حدود ۱۳ هزار هکتار از اراضی بیابانی این شهرستان زیر پوشش عملیات بیابان زدائی قرار گرفته است.

چهارنظم تصریح کرد: با کاشت گونه های تاغ و آتریپلکس که به مناطق خشک و بیابانی مقاوم هستند علاوه بر حفظ خاک و جلوگیری از حرکت شن های روان و کاهش خیزش گرد و غبار و آلودگی هوا، زمینه مناسب برای تقویت پوشش گیاهی و تعلیف دام های منطقه نیز فراهم می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه حدود ۲۰ هزار هکتار دیگر از اراضی بیابانی این شهرستان قابلیت اقدامات بیابان زدائی را دارد خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه اراضی بیابانی موجود در این شهرستان منشأ اصلی بسیاری از توفان های شدید و گرد و غبار می باشد اجرای پروژه های بیابان زدائی، اصلاح و بهبود مراتع و اقدامات بیولوژیکی آبخیزداری برای مقابله با پدیده بیابان زائی و جلوگیری از گسترش بیابان و ایجاد پوشش گیاهی در عرصه های بیابانی این شهرستان ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملارد در ادامه یادآور شد: امیدواریم با همکاری و حمایت مسئولان و دستگاه های ذی ربط اعتبارات لازم تخصیص یابد تا مابقی اراضی بیابانی این شهرستان زیر پوشش عملیات بیابان زدائی قرار گیرد.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت