چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

سه شنبه 1403/03/01

انزابی خبر داد؛

آماده باش نیروهای یگان حفاظت در استان تهران

نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی در تمامی شهرستان های استان تهران با تجهیزات و امکانات موجود در حال آماده باش به سر می برند.

آماده باش نیروهای یگان حفاظت در استان تهران

به گزارش تهران رسانه ؛ فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان تهران از اتخاذ تدابیر حفاظتی برای پیشگیری از وقوع آتش سوزی در عرصه های جنگلی و مرتعی خبرداد.
سرهنگ جلیل انزابی زاده افزود: با توجه به بارش های مناسب و پوشش گیاهی خوبی که عرصه های طبیعی دارا هستند و در پی گرم شدن هوا ضریب خطر آتش سوزی در این عرصه ها افزایش می یابد که ضروری است تا تدابیر لازم در قالب اقدامات حفاظتی و پیشگیرانه برای جلوگیری و اطفاء به موقع آتش در نظر گرفته شود.

وی به بیان این اقدامات پرداخت و اظهار داشت: به منظور واکنش سریع و به هنگام، نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی در تمامی شهرستان های استان تهران با تجهیزات و امکانات موجود در حال آماده باش به سر می برند تا در هنگام وقوع آتش سوزی های احتمالی سریعاً وارد عمل شوند.

انزابی زاده به اقدامات دیگر این یگان برای پیشگیری از آتش سوزی در عرصه های طبیعی اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: برای ارتقاء سطح فعالیت های پیشگیری و بالا بردن توان نیروها و آمادگی آنان، مانور اطفاء حریق در آینده نزدیک و با حضور نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی برگزار خواهد شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان تهران تعامل و همکاری با سایر دستگاه ها در امر پیشگیری از آتش سوزی در عرصه های جنگلی و مرتعی را مهم دانست و بیان داشت: با توجه به اهمیت موضوع خوشبختانه ارتباط و همکاری خوبی در سال های گذشته بین منابع طبیعی و سایر دستگاه های اجرایی و امدادی وجود داشته است که امسال هم بنا به ضرورت برقراری این همکاری در دستور کار قرار گرفته و در حال انجام است.

این مقام مسئول تشکیل کارگروه اطفاء حریق و هماهنگی با ائمه جماعات و جوامع محلی و همچنین برگزاری دوره های ترویجی جهت دامداران، بهره برداران و مجریان طرح های منابع طبیعی با هدف آگاهی و آشنائی با شیوه های برخورد مناسب و به موقع در هنگام آتش سوزی را از دیگر اقدامات این اداره کل در ارتباط با اقدامات پیشگیرانه آتش سوزی در عرصه های جنگلی و مرتعی برشمرد.

وی مقوله اطلاع رسانی و فرهنگسازی را در پیشگیری از وقوع آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی موثر دانست و یادآورشد: با عنایت به تأثیرگذاری رسانه ها در شکل دهی و جهت دهی افکار عمومی و تغییر نگرش ها، اطلاع رسانی از طریق رسانه ها به ویژه صدا و سیما می تواند در ارتقاء آگاهی عمومی و مشارکت مردمی در پیشگیری از وقوع هرگونه آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی تأثیرگذار باشد.

انزابی زاده از عموم مردم درخواست کرد: هنگام مراجعه به عرصه های منابع طبیعی ضمن رعایت نکات ایمنی و پرهیز از روشن کردن آتش، در صورت مشاهده هرگونه آتش سوزی فوراً مراتب را از طریق شماره تلفن 1504 به یگان حفاظت منابع طبیعی یا با شماره های تلفن 125 و 110 اطلاع دهند.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خیابان شهید ابراهیم رئیسی در تهران

خیابان شهید ابراهیم رئیسی در تهران

تهران رسانه | در زمان مناسب معبری به نام شهید ابراهیم رییسی در پایتخت نام گذاری خواهد شد.

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت